Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - listopad

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

LISTOPAD 2023 r. GRUPA IV

 

Główne zadania do realizacji:

1. „ Polska – mój Dom” ( 02.11. – 14.11. )

  • Wskażemy położenie Polski na mapie fizycznej Europy a także rozpoznamy kontury naszego państwa wśród mapek konturowych innych krajów.

  • Poznamy historię powstania państwa polskiego na podstawie legendy „O Lechu i orle białym”. Ułożymy historyjkę obrazkową do tekstu.

  • Obejrzymy albumy i zdjęcia ukazujące różne regiony naszego kraju: góry, niziny, pojezierza a także wybrane miasta, t. j.: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Toruń ( ich charakterystyczne miejsca i zabytki ).

  • Wybierzemy się na wirtualny spacer po Warszawie oglądając film edukacyjny: Warszawa – stolica Polski – posłuchamy o historii miasta, poznamy dawne stolice: Gniezno i Kraków, obejrzymy zabytki itp.

  • Wspólnie wykonamy album – folder o Polsce.

  • Poznamy nazwy kilku regionów kulturowych w Polsce: kurpiowski, łowicki, kaszubski, śląski. Dowiemy się, że każdy region ma swoje tradycje, kuchnię… Obejrzymy stroje na fotografiach. Posłuchamy fragmentów gwary regionalnej i przyśpiewek ludowych. Zorganizujemy kącik folklorystyczny ( wytwory sztuki ludowej ).

  • Obejrzymy film edukacyjny o Narodowym Święcie Niepodległości i porozmawiamy o patriotyzmie. Utrwalimy symbole narodowe: flagę, godło, hymn. Wykonamy biało czerwone kotyliony. Zaśpiewamy dwie zwrotki Mazurka Dąbrowskiego.

  • Poznamy sylwetki wybitnych Polaków: Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, Marii Skłodowskiej – Curie i Józefa Piłsudskiego. Dowiemy się, czym zasłynęli dla naszego kraju.

  • Wybierzemy się pod pomnik Marii Skłodowskiej, gdzie złożymy kwiaty i zapalimy znicze.

  • Poznamy litery: D, d - poćwiczymy analizę i syntezę słuchową wyrazów, zapoznamy się z obrazem graficznym liter. Będziemy odczytywać sylaby i proste wyrazy oraz pisać litery w powiększonej liniaturze.

  • Poznamy cyfrę 3, będziemy określać liczebnikiem zbiór elementów i kreślić cyfrę po śladzie.

 

2. „Co rodzice czytają dzieciom obecnie? –przegląd literatury współczesnej dla dzieci” - temat

kompleksowy z zakresu edukacji czytelniczej(15.11. – 22.11)

  • Poszukamy odpowiedzi na pytania: co to jest mądrość?, co zrobić, żeby być mądrym?, gdzie szukać mądrości? - metoda burzy mózgów. Stworzymy plakat: wokół sylwety sowy – symbolu mądrości – umieścimy karteczki z rysunkami oraz etykiety z wyrazami do globalnego czytania.

  • Utworzymy w sali Kącik ciekawej książki; przyniesiemy z domu swoje ulubione książki i opowiemy o nich: jacy bohaterowie, co najbardziej nam się w nich podoba, itp.

  • Wyjaśnimy, co oznacza literatura współczesna. Wspólnie utworzymy listę lektur, które warto przeczytać – dowiemy się od swoich rodziców, jakie pozycje dziecięcej literatury współczesnej polecają do przeczytania ( tytuły książek dzieci przyniosą na karteczkach ). Po wybrane książki będziemy sięgać w ciągu roku.

  • Zaprosimy chętnego rodzica do poczytania w grupie wybranej z dzieckiem książki.

  • Poznamy bohaterów książki pt. : „Chłopiec i pies” Ivony Brezinovej i wykonamy ilustrację strony tytułowej.

  • Będziemy świętować w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia. Przy okazji zorganizujemy mini galerię niedźwiedzich bohaterów obecnych w literaturze dziecięcej.

  • Poznamy obraz graficzny liter: E, e. Będziemy ćwiczyć słuch fonematyczny, wykonamy ćwiczenia w kartach pracy, ozdobimy szablon litery.

 

  • 3. „ Co lubimy? Czym się interesujemy?” – (23.11. – 01.12)

  • Porozmawiamy na temat naszych zainteresowań i ulubionych zajęć w domu i przedszkolu. Opowiemy o popołudniowych zajęciach dodatkowych, w których uczestniczymy. Poznamy pojęcie: hobby.

  • Poszerzymy czynne słownictwo i poćwiczymy poprawność wypowiedzi kilkuzdaniowej na zadany temat.

  • Wspólnie przygotujemy krótką prezentację o dinozaurach, poprosimy o pomoc swoich rodziców. Wcześniej przydzielimy zadania chętnym dzieciom. Poćwiczymy występowanie przed grupą.

  • Spróbujemy zdefiniować pojęcie: wyobraźnia po wysłuchaniu opowiadania J. M. Chmielewskiej pt.: „Skarb”.

Zastanowimy się, co to znaczy mieć bogatą wyobraźnię?

  • Podczas zabaw dramowych, z wizualizacją oraz tworząc prace plastyczne, będziemy rozwijać wyobraźnię, kreatywność i poczucie humoru, np. : pokaż, kim jesteś: guzikiem, kamieniem, drzewem / namaluj obraz z kleksów farby itd.

  • Podczas zajęć z udziałem Taty Jadzi dowiemy się, na czym polega praca architekta, inżyniera budownictwa oraz czym zajmują się pracownicy na placu budowy.

  • Poznamy litery drukowane i pisane: U, u. wykonamy ćwiczenia słuchowo – wzrokowo – ruchowe.

  • Opowiemy o swoich domowych pupilach ( psach, kotach, świnkach morskich itp. ), przyniesiemy zdjęcia i zorganizujemy wystawę naszych podopiecznych.

  • Weźmiemy udział w zajęciach warsztatowych w zakresie bezpiecznych zachowań w kontaktach z obcymi psami - wizyta trenera i psów ( zorganizowane przez Mamę Dorotki ) (program edukac.- profilaktyczny)

  • Rozwiniemy nasze kompetencje matematyczne podczas porównywania liczebności zbiorów. Poznamy znak matematyczny: =

 

- Zadbamy o naszą sprawność fizyczną i koordynację ruchową podczas ćwiczeń porannych, gimnastyki ogólnorozwojowej, korekcyjnej, zabaw ruchowych oraz zajęć sportowych prowadzonych przez instruktora MOS–u.

- Podczas zabaw umuzykalniających będziemy śpiewać, ilustrować ruchem treść piosenek, brać udział w zabawach rytmicznych i ruchowych a także akompaniować na instrumentach. Będziemy aktywnie słuchać muzyki wg Batii Strauss.

 

W ramach edukacji zdrowotnej: 1.zajęcia z udziałem p. Marioli – Dieta przedszkolaka, 2. ususzymy jabłka

 

Ponadto w listopadzie:

- „Ulubiona postać z bajki” – projekt plastyczny z okazji Międzynarodowego dnia postaci z bajek

- 9 listopada wyjdziemy na zajęcia ceramiczne do pracowni Angoba.

- 10 listopada obejrzymy w przedszkolu przedstawienie pt.: „Emocje Agenta Gąbki”– teatrzyk Falko Show

- 14 listopada wyjdziemy na zajęcia sensoryki do placówki MDK na Placu Baśniowym

- 17 listopada obejrzymy spektakl: „Star, Wars i Sawa” w ośrodku kultury OKO przy ul. Grójeckiej