Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, kwiecień

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

KWIECIEŃ 2024 r. GRUPA IV

Główne zadania do realizacji:

1. „Moja ulubiona książka – dobór literatury wg zainteresowań dzieci”- edukacja czytelnicza ( 02.04. – 12.04. )

  • Opowiemy o swoich ulubionych książkach; ich treści i bohaterach. Spróbujemy zainteresować nimi kolegów. Uzasadnimy wybór pozycji literackiej przyniesionej do przedszkola.

  • Podyskutujemy na temat roli, jaką książki pełnią w naszym życiu, jakie korzyści poza edukacyjnymi nam dają. Odpowiemy na pytanie: czy książka może być naszym przyjacielem?.

  • Przyniesione książki ustawimy w kąciku czytelniczym. Ustalimy zasady właściwego korzystania z nich. Będziemy po nie sięgać i z uwagą słuchać czytanych tekstów.

  • Narysujemy ilustracje do treści naszej ulubionej książki lub zaprojektujemy do niej okładkę.

  • Weźmiemy udział w projekcie rodzinnym : „Moja książka”.

  • Wykonamy ozdobne zakładki do książek z kolorowego filcu.

  • W oparciu o historyjkę obrazkową przypomnimy proces produkcji papieru i omówimy jego kolejne etapy. Obejrzymy prezentację multimedialną. Przy okazji zwrócimy uwagę na konieczność racjonalnego korzystania z papieru.

  • Zaprosimy rodzica do porannego czytania.

 

2. „Wyprawa w Kosmos” (15.04. –23.04.)

  • Wzbogacimy naszą wiedzę o kosmosie, poszerzymy słownictwo wyjaśniając pojęcia: orbita, grawitacja, stannieważkości, satelita itp. Będziemy korzystać z książek i encyklopedii obrazkowych.

  • Przy planszy demonstracyjnej omówimy schemat Układu Słonecznego, utrwalimy nazwy planet i ich kolejność występowania od Słońca. Poznamy ich charakterystyczne cechy, ciekawostki.

  • W zabawie dydaktycznej zilustrujemy ruch Ziemi wokół Słońca ( pory roku ) i wokół własnej osi (dzień, noc).

  • Poznamy zawody związane z kosmosem, tj.: kosmonauta, astronauta. Przypomnimy sylwetkę Mikołaja Kopernika, wytłumaczymy znaczenie powiedzenia: „ wstrzymał Słońce i ruszył Ziemię”.

  • Porozmawiamy o podróżach i pojazdach kosmicznych, dowiemy się, kto pierwszy stanął na Księżycu.

  • Obejrzymy krótkie filmiki edukacyjne o kosmosie.

  • Zaaranżujemy kącik tematyczny; wykonamy obiekty, tj.: Słońce, planety, gwiazdy, komety… i ozdobimy nimi „ niebo” w naszej sali.

  • Odwiedzimy Planetarium w Centrum Nauki Kopernik, gdzie obejrzymy film pt.: „Pod jednym niebem” Pokaz będzie poprzedzony krótką prezentacją.

 

3. „ Z kulturą za pan brat” – (24.04. – 30.04)

 

  • Wyjaśnimy, co to są miejsca użyteczności publicznej. Omówimy zasady kulturalnego zachowania w takich obiektach, jak: teatr, muzeum, kino, filharmonia, opera.

  • Zdefiniujemy pojęcia: kultura, sztuka, artysta. Podamy przykłady dziedzin i twórców, np.: kompozytor, śpiewak, malarz, rzeźbiarz, reżyser, pisarz. Utrwalimy nazwiska poznanych twórców: Fryderyk Chopin, Leonardo da Vinci, Antonio Vivaldi.

  • Wyjaśnimy znaczenie wymienionych miejsc dla kultury i tradycji, zastanowimy się, w jaki sposób i dlaczego należy okazywać szacunek artystom i ich dziełom. Jakie korzyści mamy z obcowania ze sztuką?

  • Muzyka łagodzi obyczaje” – zastanowimy się nad znaczeniem powiedzenia.

  • Dowiemy się, jaka jest różnica między orkiestrą symfoniczną a zespołem rockowym. Obejrzymy fragmenty nagrań, porównamy zachowanie widzów na tych koncertach. Zachęcimy dzieci do wybrania się z rodzicami na koncert fortepianowy muzyki F. Chopina w Łazienkach Królewskich.

  • Poeksperymentujemy tworząc „szklaną muzykę”, odegramy improwizowane scenki teatralne.

  • Stworzymy kompozycję plastyczną inspirowaną muzyką A. Vivaldiego – „Cztery pory roku. Wiosna”.

  • Wspólnie ułożymy rymowany tekst o wiośnie.

  • Zorganizujemy w sali wystawę reprodukcji malarskich wybranych artystów, m.in.: P. Renoir, T. Makowski.

 

W ramach tematu kompleksowego: Zdrowe i racjonalne odżywianie:

1. Przygotujemy orzeźwiającą lemoniadę.

2. Dowiemy się, czym są nowalijki i czy warto je jeść?

 

Pogadanka na temat zasad bezpiecznego zachowania podczas podróży środkami komunikacji miejskiej oraz w miejscach użyteczności publicznej, np. w Planetarium ( pilnowanie grupy!!) – realizacja tematu Bezpieczna placówka

Przygotowanie do czytania i pisania: Poznamy litery drukowane i pisane: C, c, J, j, F, f. Będziemy doskonalićanalizę i syntezę głoskową wyrazów, przeliczać głoski w wyrazach i wyrazy w zdaniach, rozwiążemy rebusy i krzyżówki. Poukładamy wyrazy z poznanych liter, dobierzemy podpisy do obrazków, poćwiczymy pisanie liter po śladzie, po kropkach i samodzielnie, zgodnie ze wskazanym kierunkiem ruchu. Będziemy doskonalić umiejętność czytania. Ćwiczenia ruchowe i ruchowo – słuchowe, układanie kształtów liter z drucików kreatywnych i sznurówek.

 

Kompetencje matematyczne: wprowadzenie cyfr: 9 i 0, utrwalenie pozostałych cyfr, pisanie cyfr w kratkach, różnicowanie kierunków w prawo, w lewo, dekodowanie informacji, wyznaczanie kierunków na kartce. Ćwiczenia w odejmowaniu i dodawaniu, układanie działań i zapisywanie czynności matematycznych, rozpoznawanie monet – posługiwanie się nimi w zabawie matematycznej.

 

Wiosenna diagnoza dojrzałości szkolnej dzieci.

- Zajęcia ruchowe: ćwiczenia poranne i oddechowe, gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy, zajęcia sportowe, zabawy ruchowe w sali i ogrodzie. Przygotowania do sportowej olimpiady. Zabawy ruchowe: bieżne; Berek, Wyścigi, orientacyjno – porządkowe. Gry i zabawy zręcznościowe: ćwiczenie rzutów do kosza, ćwiczenia w skakaniu ze skakanką, gra w ringo, gra w piłkę.

- Zajęcia umuzykalniające: ćwiczenia rytmiczne, reagowanie na zmianę wysokości dźwięków i tempa w muzyce, ćwiczenie pamięci; nauka piosenek i układów tanecznych, zabawy muzyczno ruchowe, gra na instrumentach

Wydarzenia w kwietniu:

- 3 kwietnia – „Ruch kreatywny” zajęcia w MDK ul. Rokosowska

- 11 kwietnia – „Kopciuszek” – przedstawienie w wykonaniu Rodziców

- 23kwietnia - wycieczka do Planetarium w Centrum Nauki Kopernik

- 26 kwietnia – „Do przedszkola wpadły nutki” – koncert Papaja Kids