Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - wrzesień
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa I wrzesień
Główne zadania do realizacji
1. Nasze przedszkole (1 – 8.09.2023)
Zapoznanie dzieci z salą przedszkolną, koleżankami i kolegami, odnalezienie ręcznika w łazience.
Spacer po przedszkolu – oglądanie sal starszych grup, gabinetu logopedy, Pani dyrektor, sali gimnastycznej. Poznanie innych nauczycieli oraz pracowników przedszkola.
Nauka prawidłowego mycia rąk w oparciu o wiersz I. Salach Czyste ręce. Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów potrzebnych do mycia rąk, wąchanie mydeł o różnych zapachach, w kostce i w płynie (ćwiczenie oddechowe).
Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu i w przedszkolnym ogrodzie w oparciu o 3-elementowe historyjki obrazkowe.
Lepienie z plasteliny, malowanie farbami.
Zabawy integracyjne z wykorzystaniem piłki, balona. Nauka prostych rymowanek.
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym (np. Samoloty, Wróbelki)
2. Oto ja (11 – 22.09.2023)
Rozwijanie świadomości w schemacie własnego ciała. Nazywanie i pokazywanie części ciała: głowa, plecy, brzuch, nogi, ręce, dłonie, stopy.
Gimnastyka z misiem – zabawy ruchowe rozwijające świadomość własnego ciała w oparciu o metodę V. Sherborne
Zabawy piłkami i wałkami o różnej fakturze, masowanie nazwanych części ciała.
Nauka wierszyków-masażyków (min. Pizza, Sześć parasoli).
Nauka wiersza Mam trzy latka I. Suchorzewskiej
Wykonanie stonogi – praca plastyczna grupowa. Doklejanie kolejnych kół, imion dzieci, odciśnięcie dłoni każdego dziecka.
Zabawy ruchowe i naśladowcze (np. Figurki, Wielkoludy i Krasnale)
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.
3. Co to jest książka? - temat kompleksowy (25 – 29.09.2023)
Wprowadzenie dzieci w świat literatury i czytelnictwa w oparciu o książkę p.t.: Najwyższa na świecie wieża z książek Bonilla Rocio.
Wspólne oglądanie i czytanie książek, zwrócenie uwagi na budowę książki: tekst, obrazki, okładka, strony.
Klasyfikowanie przedmiotów – odnalezienie i dopasowanie dwóch takich samych książek.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem szarf i woreczków gimnastycznych.
Zabawy rytmiczne do muzyki.
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym .