Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, styczeń
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
GRUPA III, STYCZEŃ 2024
Główne założenia:
„Kartka z kalendarza”(02.01 – 05.01.2024)
Przypomnimy sobie nazwy i kolejność pór roku. Wykonamy pracę plastyczną zwracając uwagę na charakterystyczne cechy każdej z czterech pór roku.
Poznamy nazwy miesięcy; postaramy się je zapamiętać oraz zapamiętać kolejność ich występowania.
Będziemy przyporządkowywać miesiące do pór roku.
Ułożymy rytmy ucząc się w ten sposób cykliczności występowania pór roku i miesięcy.
Poznamy obraz graficzny cyfry 1.
(Zajęcia m.in. w oparciu o zabawy matematyczne wg Gruszczyk – Kolczyńskiej).
Naśladując leśne zwierzęta pobawimy się wspólnie przy wybranych wierszach J. Brzechwy.
Porozmawiamy o naszych marzeniach, nazwiemy i narysujemy je oraz zastanowimy się, czy marzenia są potrzebne. Wysłuchamy z uwagą wierszy na ten temat i podzielimy się wrażeniami.
Porozmawiamy o naszych emocjach, również tych mniej przyjemnych. W oparciu o wiersze dowiemy się, że każdy doświadcza różnych emocji i nauczymy się radzić sobie z nimi.
Bawiąc się utworami pani Małgorzaty Strzałkowskiej rozćwiczymy nasze buzie by ładniej się wypowiadać.
Dowiemy się, że wiersze można nie tylko czytać i recytować, ale również je śpiewać.
Nauczymy się wybranego wiersza na pamięć.
Poznamy rymy, będziemy ich poszukiwać w wierszach i tworzyć do prostych wyrazów. Spróbujemy naszych sił w tworzeniu prostych rymowanek.
Będziemy przeliczać wyrazy w prostych zdaniach.
Pobawimy się rytmem wykorzystując do tego wiersz J. Tuwima „Lokomotywa”
Wybierzemy się do Ośrodka Kultury Ochoty na spektakl pt.: „Księga życia.”
Obejrzymy spektakl Teatru Zamaskowani pt.: „Księżniczka na lodzie”;
Nauczymy się wierszy oraz piosenek o babci i dziadku;
Będziemy kształtować uczucie przywiązania i szacunku dla starszych,
Poćwiczymy pamięć i spostrzegawczość wzrokową;
Poznamy przybliżone daty świąt rodzinnych, rozwiniemy pamięć i uwagę;
Zorientujemy się jakie pokrewieństwo istnieje w rodzinie;
Będziemy aktywnie uczestniczyć w organizowaniu świąt rodzinnych na terenie przedszkola;
Ułożymy obrazki według kolejności zdarzeń;
Rozwiniemy umiejętność budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat;
Poćwiczymy orientację na kartce papieru;
Utrwalimy kształty i nazwy figur geometrycznych;
Weźmiemy udział w warsztatach plastycznych w Ośrodku Kultury Ochoty.
Ekologia (25.01 - 31.01.2024) (Realizacja programu Mali Wielcy Odkrywcy)
Rozwiniemy wiedzę na temat zanieczyszczeń powietrza;
Na drodze doświadczenia dowiemy się, że w powietrzu występują zanieczyszczenia;
Na drodze eksperymentu dowiemy się, jak powstaje smog;
Stworzymy model mechanicznego filtru powietrza;
Uświadomimy sobie potrzeby segregowania śmieci;
Na drodze doświadczenia odkryjemy, ile plastikowych odpadów wytwarza nasza grupa;
Stworzymy ekologiczny plastik;
Wykonamy wytwory z masy papierowej;
Dowiemy się, że oszczędzanie energii jest dobre dla środowiska;
Na drodze obserwacji i działania ograniczymy zużycie prądu;
Na drodze doświadczenia dowiemy się, jak oszczędzać wodę;
Weźmiemy udział w występie z okazji święta babci i dziadka;
Czytelnictwo: Poezja dla dzieci – autorzy polscy;
Edukacji zdrowotna „Zdrowe i racjonalne odżywianie”: „Suszone owoce” dowiemy się jak istotną rolę pełnią w naszej diecie. Poznamy smak suszonych owoców oraz formy w jakich mogą zostać podane (jako dodatek do herbat lub jako przekąska). Określimy, które z nich smakują nam najbardziej.
Zajęcia ruchowe: udział w gimnastyce ogólnorozwojowej, gimnastyce korekcyjnej, zajęciach sportowych prowadzonych przez instruktora z Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego nr 7, ćwiczeniach porannych oraz zabawach ruchowych (rytmicznych, naśladowczych itd.)
Wydarzenia:
12 stycznia - „Księga życia” – wyjście do Ośrodka Kultury Ochoty ul. Grójecka na spektakl dla dzieci;
17 stycznia - „Księżniczka na lodzie” – Teatr Zamaskowani;
23 stycznia – udział w warsztatach plastycznych w ramach Zimy w mieście organizowanych w Ośrodku Kultury Ochoty;
29 stycznia – Dzień Babci i Dziadka
Zebranie 31.01.2024