Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - styczeń
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej
styczeń, gr II
Zadania do realizacji:
„Tydzień za tygodniem”
- Poznanie znaczenia kalendarzy i oglądanie różnych wydań: ścienne, biurkowe, książkowe.
- Utrwalanie kolejności dni tygodnia, słuchanie wierszy i rymowanek ułatwiających
ich zapamiętanie. - Przypomnienie charakterystycznych cech poszczególnych pór roku i kolejności
ich następowania po sobie. - Zdobywanie wiedzy na temat sposobów odmierzania czasu. Oglądanie różnego rodzaju zegarów: ścienny, budzik, zegarek na rękę, minutnik.
„ Poezja dla dzieci”. Temat realizowany w ramach programu czytelniczego „ Bajeczki
z przedszkolnej półeczki”.
- Budzenie zainteresowań czytelniczych poprzez słuchanie wierszy D. Gellner,
Brzechwy i J. Tuwima. Poznanie sylwetek wybranych autorów, dostrzeganie żartobliwych fragmentów utworów. - Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, pamięci i koncentracji uwagi podczas układania historyjki obrazkowej do poznanego wiersza.
- Nabywanie umiejętności słuchania wierszy ze zrozumieniem oraz usprawnianie uwagi słuchowej.
- Wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego oraz umiejętności pięknego wypowiadania się.
„Babcia i Dziadek”
- Kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku do najbliższych osób.
- Rozwijanie umiejętności recytatorskich, wokalnych i tanecznych podczas występu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka.
- Nabywanie umiejętności formułowania i wyrażania swoich myśli, poglądów w sposób zrozumiały.
- Wzbudzanie chęci niesienia pomocy osobom w potrzebie i nabywanie śmiałości w przyjmowaniu pomocy od innych.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb swoich i innych osób.
Wydarzenia:
17.01.2024, godz. 9.00 – teatrzyk pt. „Księżniczka na lodzie” Teatr Zamaskowani
29.01.2024, godz. 11.15 – uroczystość z okazji Dnia Babci i dziadka.