Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - styczeń
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa I styczeń
Główne zadania do realizacji
1. Poezja dla dzieci (temat kompleksowy Bajeczki z przedszkolnej półeczki) (2 – 12.01.2024)
Lokomotywa – zapoznanie z wierszem J. Tuwima, przeliczanie wagonów – nauka nazw liczebników głównych, pojęcia długi/krótki. Oglądanie ilustracji przedstawiających różne rodzaje pociągów: towarowy, osobowy.
Chory kotek – wysłuchanie wiersza S. Jachowicza ilustrowanego obrazkami, ułożenie historyjki obrazkowej 3-elementowej. Rozmowa kierowana na temat zdrowego odżywiania, jedzenia słodyczy. Segregowanie produktów.
Zoo – słuchanie wierszy J. Brzechwy. Zagadkidźwiękowe (rozwijanie p. słuchowej), plastyczne i ruchowe nawiązujące do występujących w wierszach zwierząt, zapoznanie z ich wyglądem. Nauka niektórych wierszyków na pamięć.
Dziesięć bałwanków – wiersz W. Chotomskiej, układanie historyjki obrazkowej, przeliczanie elementów, nauka nazw liczebników głównych. Praca plastyczna – bałwan z kół.
Czytanie przed śniadaniem wierszy dla dzieci.
Udział w zajęciach rytmicznych oraz zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej, zabawy ruchowe nawiązujące do tematyki zajęć, zabawy sensoryczne i usprawniające małą motorykę.
2. Zimowe zabawy na śniegu (15 – 26.01.2024)
Dziewięć bałwanków – wysłuchanie wiersza A. Łady-Grodzickiej, odszukanie na obrazkach bałwanków pasujących do treści utworu – usprawnianie percepcji wzrokowej.
W oparciu o wiersz B. Formy Bałwanek dopasowywanie odpowiedniego ubrania do pogody. Klasyfikowanie elementów garderoby, nazywanie.
Czapka i szalik – praca plastyczna – wyklejanie szablonu wydartymi kawałkami papieru kolorowego (usprawnianie małej motoryki).
Tak się zachmurzyło – nauka piosenki, gra na instrumentach perkusyjnych. Zabawy rytmem. Obserwacja pogody.
Dziadek, babcia i koziołek– opowiadanie M.Terlikowskiej inscenizowane pacynkami. Rozmowa na temat opowiadania. Charakteryzowanie osób starszych na podstawie obserwacji i ilustracji z gazet (zmarszczki, siwe włosy, powolne ruchy, okulary, laska).
Przygotowanie prezentów oraz repertuaru na występ z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami, lepienie z masy solnej, malowanie farbami.
Zabawy na śniegu: lepienie bałwana, rzucanie śnieżkami, robienie śladów na śniegu.
Udział w zajęciach z rytmiki – nauka piosenek, zabawy muzyczno-ruchowe, improwizacje ruchowe.
Udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej, zabawy ruchowe, pokonywanie torów przeszkód, zabawy sensoryczne.
29.01.2024 – występ z okazji Dnia Babci i Dziadka