Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - październik

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa I październik

Główne zadania do realizacji

 

1. Stare podania, legendy, baśnie… - temat kompleksowy (2 – 6.10.2023)

  • Czy to bajka, czy nie bajka… wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej ilustrowanego obrazkami. Odnalezienie na ilustracji krasnoludków, nazywanie postaci i przedmiotów. Nauka piosenki My jesteśmy krasnoludki.

  • Trzy świnki – teatrzyk stolikowy. Zapoznanie dzieci z nową formą przekazu treści utworu literackiego.

  • Ile mam kasztanów- szacowanie ilości kasztanów (dużo, mało, tyle samo). Edukacja matematyczne wg E Gruszczyk-Kolczyńskie

  • Lepienie z plasteliny, malowanie farbami.

  • Zabawy integracyjne z wykorzystaniem piłki, balona. Nauka prostych rymowanek.

  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.

  • Zabawy ruchowe i sensoryczna w ogrodzie przedszkolnym (np. Samochody, Wróbelki)

  • Zaprosimy babcie i dziadków do przeczytania w przedszkolu swoich ulubionych bajek z dzieciństwa.

 

2. Jesień w parku (9 – 20.10.2023)

  • Taniec liści – improwizacje ruchowe do utworu Vivaldiego Jesień z wykorzystaniem kolorowych chust.

  • Oglądanie ilustracji przedstawiających jesień w parku, w lesie. Opisywanie wyglądu drzew, kolorów liści. Zapoznanie z wyglądem drzew: kasztanowiec, dąb.

  • Zapoznanie z wyglądem i zwyczajami jeża w oparciu o wiersz J. Brzechwy Zielony jeż. W nawiązaniu do wiersza oglądanie skorupek od kasztanów. Zabawy sensoryczne z wykorzystaniem piłek fakturowych, mat.

  • Zapoznanie z wyglądem i zwyczajami wiewiórki na podstawie opowiadania I.Słońskiej Najlepszy ogon na świecie. Wyklejenie szablonu wiewiórki papierem kolorowym.

  • Jesień – malowanie farbami, doklejanie gotowych elementów.

  • Cudaki – przyklejanie ususzonych liści, doklejanie elementów.

  • Jeż – wbijanie patyczków w połówkę ziemniaka.

  • Spacer wokół przedszkola – poszukiwanie jesieni. Zbieranie kasztanów, żołędzi, liści. Zapoznanie z zasadami poruszania się poza terenem przedszkola.

  • Zabawy kasztanami – układanie, przeliczanie, tworzenie kompozycji, przekładanie za pomocą drewnianych szczypiec. Rozwijanie kreatywności, pomysłowości, usprawnianie małej motoryki.

  • Klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy kolor lub kształt.

  • Zabawy ruchowe i naśladowcze (np. Spadające liście, Wiewiórki)

  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.

  • Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.

  • Sadzenie cebulek wiosennych kwiatów.

 

3. Jesień w sadzie i ogrodzie (23.10. – 3.10.2023)

  • Na straganie – teatrzyk stolikowy. Zapoznanie z podstawowymi warzywami za pomocą zmysłów: oglądanie, wąchanie, dotykanie, próbowanie. Dopasowywanie warzywa do odpowiedniego obrazka.

  • Wpadła gruszka – nauka wiersza. Nazywanie i oglądanie owoców: jabłko, gruszka, śliwka. Porównywanie pestek. Degustacja.

  • Wspólne zrobienie soku marchwiowo-jabłkowego za pomocą sokowirówki. Zachęcanie do spróbowania. Zapoznanie z wyglądem maszyny i zasadami korzystania z urządzeń elektrycznych.

  • W oparciu o opowiadanie W sadzie zapoznanie z pojęciami wysoko/nisko.

  • Tworzenie prostych, dwuelementowych ciągów logicznych – edukacja matematyczna.

  • Malowanie farbami akwarelowymi.

  • Nauka posługiwania się nożyczkami.

  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem szarf i woreczków gimnastycznych.

  • Zabawy rytmiczne do muzyki, wystukiwanie rytmu.

  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.

  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym .