Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - październik
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa I październik
Główne zadania do realizacji
1. Stare podania, legendy, baśnie… - temat kompleksowy (2 – 6.10.2023)
Czy to bajka, czy nie bajka… wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej ilustrowanego obrazkami. Odnalezienie na ilustracji krasnoludków, nazywanie postaci i przedmiotów. Nauka piosenki My jesteśmy krasnoludki.
Trzy świnki – teatrzyk stolikowy. Zapoznanie dzieci z nową formą przekazu treści utworu literackiego.
Ile mam kasztanów- szacowanie ilości kasztanów (dużo, mało, tyle samo). Edukacja matematyczne wg E Gruszczyk-Kolczyńskie
Lepienie z plasteliny, malowanie farbami.
Zabawy integracyjne z wykorzystaniem piłki, balona. Nauka prostych rymowanek.
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ruchowe i sensoryczna w ogrodzie przedszkolnym (np. Samochody, Wróbelki)
Zaprosimy babcie i dziadków do przeczytania w przedszkolu swoich ulubionych bajek z dzieciństwa.
2. Jesień w parku (9 – 20.10.2023)
Taniec liści – improwizacje ruchowe do utworu Vivaldiego Jesień z wykorzystaniem kolorowych chust.
Oglądanie ilustracji przedstawiających jesień w parku, w lesie. Opisywanie wyglądu drzew, kolorów liści. Zapoznanie z wyglądem drzew: kasztanowiec, dąb.
Zapoznanie z wyglądem i zwyczajami jeża w oparciu o wiersz J. Brzechwy Zielony jeż. W nawiązaniu do wiersza oglądanie skorupek od kasztanów. Zabawy sensoryczne z wykorzystaniem piłek fakturowych, mat.
Zapoznanie z wyglądem i zwyczajami wiewiórki na podstawie opowiadania I.Słońskiej Najlepszy ogon na świecie. Wyklejenie szablonu wiewiórki papierem kolorowym.
Jesień – malowanie farbami, doklejanie gotowych elementów.
Cudaki – przyklejanie ususzonych liści, doklejanie elementów.
Jeż – wbijanie patyczków w połówkę ziemniaka.
Spacer wokół przedszkola – poszukiwanie jesieni. Zbieranie kasztanów, żołędzi, liści. Zapoznanie z zasadami poruszania się poza terenem przedszkola.
Zabawy kasztanami – układanie, przeliczanie, tworzenie kompozycji, przekładanie za pomocą drewnianych szczypiec. Rozwijanie kreatywności, pomysłowości, usprawnianie małej motoryki.
Klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy kolor lub kształt.
Zabawy ruchowe i naśladowcze (np. Spadające liście, Wiewiórki)
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.
Sadzenie cebulek wiosennych kwiatów.
3. Jesień w sadzie i ogrodzie (23.10. – 3.10.2023)
Na straganie – teatrzyk stolikowy. Zapoznanie z podstawowymi warzywami za pomocą zmysłów: oglądanie, wąchanie, dotykanie, próbowanie. Dopasowywanie warzywa do odpowiedniego obrazka.
Wpadła gruszka – nauka wiersza. Nazywanie i oglądanie owoców: jabłko, gruszka, śliwka. Porównywanie pestek. Degustacja.
Wspólne zrobienie soku marchwiowo-jabłkowego za pomocą sokowirówki. Zachęcanie do spróbowania. Zapoznanie z wyglądem maszyny i zasadami korzystania z urządzeń elektrycznych.
W oparciu o opowiadanie W sadzie zapoznanie z pojęciami wysoko/nisko.
Tworzenie prostych, dwuelementowych ciągów logicznych – edukacja matematyczna.
Malowanie farbami akwarelowymi.
Nauka posługiwania się nożyczkami.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem szarf i woreczków gimnastycznych.
Zabawy rytmiczne do muzyki, wystukiwanie rytmu.
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym .