Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, marzec
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
GRUPA III, marzec 2024
Główne założenia:
Nasze emocje – jak sobie z nimi radzić? - Dobór literatury. (Realizacja programu czytelniczego)
Porozmawiamy o tym, co nas smuci, raduje, złości, wywołuje gniew i zazdrość. Co wówczas dzieje się z naszym ciałem?
Dowiemy się, jak z emocjami radzą sobie bohaterowie opowiadań dla dzieci.
Poprzez zabawę (w tym zabawę dramową) i pracę z ciałem przećwiczymy stosowanie różnych sposobów rozładowywania trudnych emocji w niełatwych dla nas momentach.
Czym jest troskliwość i empatia? – Trudne słowa, które wyjaśnimy sobie w oparciu o codzienne sytuacje w grupie i wiersze.
Odkryjemy swoje emocje w grze edukacyjnej „Feluś i Gucio grają w emocje” J. Kesler;
Mój czworonożny przyjaciel pies. Dowiemy się, czym jest przywiązanie i troska o zwierzęta.
Pies terapeuta. W oparciu o literaturę przyjrzymy się wyjątkowym cechom psa, które pomagają nam w radzeniu sobie z trudnościami i emocjami.
Z zakresu kształcenia matematycznego poćwiczymy określanie położenia przedmiotów na kartce. Będziemy używać określeń: na środku kartki, na górze kartki, z prawej i lewej strony, w górnym prawym rogu itp.
Obejrzymy przedstawienie Teatrzyku Falko Show pt.: "Trzy głosy Króla Słońce”
Weźmiemy udział w warsztatach edukacyjnych pt. „Dawno, dawno temu – wystawa psów”;
Wielkanocne zwyczaje
Przypomnimy sobie tradycje i zwyczaje związane ze świętami Wielkanocnymi w oparciu o opowiadania, obrazki i działania praktyczne;
Nazwiemy oraz przypomnimy sobie symbolikę produktów wkładanych do świątecznego koszyczka;
Stworzymy palmę wielkanocną;
Wykonamy prace plastyczne o tematyce świątecznej przy pomocy różnych technik;
Zasiejemy owies, a następnie będziemy obserwować jego wzrost;
Określimy położenie przedmiotów w przestrzeni; stosując określenia: na, pod, w, przed, za, obok;
Spotkamy się z emerytowanym elektrykiem, który opowie nam „Jak działa miasto ?”
Weźmiemy udział w przedświątecznych warsztatach z rodzicami oraz w wycieczce do ośrodka kultury OKO na spektakl pt. „Żółteczko”;
Czytelnictwo: „Zuzia idzie do szkoły” i inne opowiadania o przygodach Zuzi autorstwa Schneider Liane; „Od złości do radości. Wierszyki o uczuciach.” A. Edyk; Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę.” A. Stążka – Gawrysiak; „Feluś i Gucio poznają emocje” K. Kozłowska; „Opowieści o tym co w życiu ważne” M. Michalak; „Nowe bajki, które uczą jak być szczęśliwym” B. Ibarrola;
Edukacji zdrowotna „Zdrowe i racjonalne odżywianie”: „Jajko” dowiemy się jak istotną rolę pełni w naszej diecie. Poznamy smak jajka oraz form w jakich może zostać podane (na twardo, na miękko, sadzone, w koszulce itp.). Określimy, która z nich smakuje nam najbardziej.
Zajęcia ruchowe: udział w gimnastyce ogólnorozwojowej, gimnastyce korekcyjnej, zajęciach sportowych prowadzonych przez instruktora z Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego nr 7, ćwiczeniach porannych oraz zabawach ruchowych (rytmicznych, naśladowczych itd.)
Wydarzenia:
8.03. – Dzień kobiet w przedszkolu;
13.03. - "Trzy głosy Króla Słońce" - Teatrzyk Falko Show w przedszkolu;
19.03. – wyjście do Narodowego Archiwum Cyfrowego na warsztaty edukacyjne pt. „Dawno, dawno temu – wystawa psów”;
20.03. – spotkanie w przedszkolu z emerytowanym elektrykiem – współpraca SURMA
21.03. – przedświąteczne warsztaty z rodzicami
22.03. – wyjście do ośrodka kultury OKO na przedstawienie „Żółteczko” teatr Sztuka Ciała