Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, marzec

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

GRUPA III, marzec 2024

 

Główne założenia:

  1. Nasze emocje – jak sobie z nimi radzić? - Dobór literatury. (Realizacja programu czytelniczego)

  • Porozmawiamy o tym, co nas smuci, raduje, złości, wywołuje gniew i zazdrość. Co wówczas dzieje się z naszym ciałem?

  • Dowiemy się, jak z emocjami radzą sobie bohaterowie opowiadań dla dzieci.

  • Poprzez zabawę (w tym zabawę dramową) i pracę z ciałem przećwiczymy stosowanie różnych sposobów rozładowywania trudnych emocji w niełatwych dla nas momentach.

  • Czym jest troskliwość i empatia? – Trudne słowa, które wyjaśnimy sobie w oparciu o codzienne sytuacje w grupie i wiersze.

  • Odkryjemy swoje emocje w grze edukacyjnej „Feluś i Gucio grają w emocje” J. Kesler;

  • Mój czworonożny przyjaciel pies. Dowiemy się, czym jest przywiązanie i troska o zwierzęta.

  • Pies terapeuta. W oparciu o literaturę przyjrzymy się wyjątkowym cechom psa, które pomagają nam w radzeniu sobie z trudnościami i emocjami.

  • Z zakresu kształcenia matematycznego poćwiczymy określanie położenia przedmiotów na kartce. Będziemy używać określeń: na środku kartki, na górze kartki, z prawej i lewej strony, w górnym prawym rogu itp.

  • Obejrzymy przedstawienie Teatrzyku Falko Show pt.: "Trzy głosy Króla Słońce”

  • Weźmiemy udział w warsztatach edukacyjnych pt. „Dawno, dawno temu – wystawa psów”;

 

  1. Wielkanocne zwyczaje

  • Przypomnimy sobie tradycje i zwyczaje związane ze świętami Wielkanocnymi w oparciu o opowiadania, obrazki i działania praktyczne;

  • Nazwiemy oraz przypomnimy sobie symbolikę produktów wkładanych do świątecznego koszyczka;

  • Stworzymy palmę wielkanocną;

  • Wykonamy prace plastyczne o tematyce świątecznej przy pomocy różnych technik;

  • Zasiejemy owies, a następnie będziemy obserwować jego wzrost;

  • Określimy położenie przedmiotów w przestrzeni; stosując określenia: na, pod, w, przed, za, obok;

  • Spotkamy się z emerytowanym elektrykiem, który opowie nam „Jak działa miasto ?”

  • Weźmiemy udział w przedświątecznych warsztatach z rodzicami oraz w wycieczce do ośrodka kultury OKO na spektakl pt. „Żółteczko”;

 

 

 

Czytelnictwo: „Zuzia idzie do szkoły” i inne opowiadania o przygodach Zuzi autorstwa Schneider Liane; „Od złości do radości. Wierszyki o uczuciach.” A. Edyk; Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę.” A. Stążka – Gawrysiak; „Feluś i Gucio poznają emocje” K. Kozłowska; „Opowieści o tym co w życiu ważne” M. Michalak; „Nowe bajki, które uczą jak być szczęśliwym” B. Ibarrola;

Edukacji zdrowotna „Zdrowe i racjonalne odżywianie”: „Jajko” dowiemy się jak istotną rolę pełni w naszej diecie. Poznamy smak jajka oraz form w jakich może zostać podane (na twardo, na miękko, sadzone, w koszulce itp.). Określimy, która z nich smakuje nam najbardziej.

Zajęcia ruchowe: udział w gimnastyce ogólnorozwojowej, gimnastyce korekcyjnej, zajęciach sportowych prowadzonych przez instruktora z Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego nr 7, ćwiczeniach porannych oraz zabawach ruchowych (rytmicznych, naśladowczych itd.)

Wydarzenia:

8.03. – Dzień kobiet w przedszkolu;

13.03. - "Trzy głosy Króla Słońce" - Teatrzyk Falko Show w przedszkolu;

19.03. – wyjście do Narodowego Archiwum Cyfrowego na warsztaty edukacyjne pt. „Dawno, dawno temu – wystawa psów”;

20.03. – spotkanie w przedszkolu z emerytowanym elektrykiem – współpraca SURMA

21.03. – przedświąteczne warsztaty z rodzicami

22.03. – wyjście do ośrodka kultury OKO na przedstawienie „Żółteczko” teatr Sztuka Ciała