Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, marzec
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
Grupa II, marzec 2024
Główne zadania do realizacji:
„Czekamy na wiosnę”
· Zwrócimy uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie podczas przedwiośnia: pierwsze kwiaty, pąki i młode listki na drzewach i krzewach, śpiew powracających ptaków.
· Będziemy obserwować marcową pogodę i charakterystyczne zjawiska atmosferyczne, zwrócimy uwagę na występującą różnorodność ( cieplejsze dni, opady deszczu, śniegu, grad, wiatr ). Poznamy przysłowie: W marcu jak w garncu.
· Poznamy pierwsze kwiaty: przebiśniegi, krokusy i sasanki. Nazwiemy ich podstawowe części: łodyga, liście, płatki. Wykonamy różnorodne prace plastyczne.
· Omówimy warunki niezbędne do wzrostu roślin (słońce, woda). Wysiejemy rzeżuchę
i założymy hodowlę fasoli. Będziemy obserwować ich wzrost.
· Rozwiniemy umiejętność liczenia w możliwie szerokim zakresie, zwrócimy uwagę na liczebniki porządkowe i na to, że ostatni wymieniony liczebnik oznacza także liczbę policzonych obiektów.
· Przygotujemy samodzielnie kanapki - smarując pieczywo masłem, nakładając ser lub wędlinę, sałatę, ogórki, pomidory. Poznamy korzyści dla zdrowia wynikające ze spożywania warzyw i owoców.
„Rozpoznajemy swoje uczucia” (Temat realizowany w ramach programu czytelniczego „Bajeczki z przedszkolnej półeczki”).
· Porozmawiamy o bohaterach książek „Spokój i uważność małej żabki”, „Uczuciometr inspektora krokodyla” oraz „Self regulation – opowieści o tym jak działać gdy emocje biorą górę”. Nazwiemy uczucia, które przeżywali i dowiemy się jak poradzili sobie w trudnych sytuacjach.
· Zastanowimy się co możemy zrobić, gdy czujemy: radość, złość, smutek, strach.
· Spróbujemy określić co dzieje się w ciele podczas przeżywania różnych emocji.
· Wykonamy różnorodne prace plastyczne rozwijające zdolności manualne
i wyobraźnię.
„ Czekamy na Wielkanoc”
· Omówimy zwyczaje i symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi.
· Wykonamy ozdoby świąteczne i prace plastyczne wykorzystując różnorodne techniki
i materiały.
· Poznamy różne sposoby zdobienia jajek (kraszanki, pisanki, nalepianki…) oraz mozliwości ich barwienia przy użyciu soku z buraków, łupin cebuli i gotowych barwników.
· Dowiemy się jak zbudowane jest jajko. Określimy cechy jaj surowych i gotowanych.
Wydarzenia:
13.03.2024 godz. 10.00 Teatrzyk Falko Show pt. „Trzy głosy Króla Słońce“
22.03.2024 godz. 10.00 – wyjście na spektakl teatralny pt. „Żółteczko“ (OKO Ośrodek Kultury Ochoty, ul. Grójecka 75