Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, marzec
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa I marzec
Główne zadania do realizacji
1. Rodzaje książek – t. kompleksowy Bajeczki z przedszkolnej półeczki (26.02. – 9.03.2024)
Oglądanie różnych książek, encyklopedii, słowników, słowników obrazkowych.
Wykonanie książki rysunkowej – Dzień w przedszkolu. Kolorowanie farbami akwarelowymi ilustracji przedstawiających czynności, zajęcia w przedszkolu.
Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów, próby określania więcej/mniej.
Określenie położenia przedmiotów w przestrzeni – przyimki: nad, pod, obok, za, na, przed.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem piłek, szarf, woreczków gimnastycznych, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze.
2. Poznajemy kolory - niebieski (11 – 22.03.2024)
Wyszukiwanie w sali przedmiotów w kolorze niebieskim, segregowanie, wyszukiwanie koloru niebieskiego w swoim ubraniu.
Wysłuchanie wiersza Z. Staneckiej pt. Niebieski, zabawy balonami, ćwiczenia oddechowe. Malowanie farbą strukturalną (farba z kaszą manną).
Nauka piosenki Niebieski A. Świętoń. Zabawy ruchowe i rytmiczne do utworu.
Doświadczenia – farbowanie wody barwnikami, tworzenie różnych odcieni niebieskiego.
Wykonanie prac plastycznych – malowanie farbami w jednym kolorze o różnym natężeniu, wyklejenie krepiną niezapominajek lub chabrów, malowanie nieba.
Klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy – wielkość.
Zabawy ruchowe, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, szukanie śladów wiosny (pączki na drzewach, krokusy, tulipany, żonkile), doświadczenia z lupą – obserwacje przyrodnicze.
Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze. Gra na instrumentach perkusyjnych.
3. Poznajemy kolory – żółty (25.03 – 05.04.2024)
Wyszukiwanie w sali przedmiotów w kolorze żółtym, segregowanie, wyszukiwanie koloru żółtego w swoim ubraniu.
Nauka piosenki Żółty A. Świętoń. Zabawy ruchowe i rytmiczne do utworu.
Wysłuchanie wiersza Z. Staneckiej pt Żółty. Degustacja banana i cytryny – próby określenia różnicy w smaku.
Zabawy piaskiem – zabawy sensoryczne – przesypywanie, odszukiwanie ukrytych skarbów, rysowanie na piasku.
Wykonanie prac plastycznych różnymi technikami – słońce, żonkil, kurczaczek.
W oparciu o ilustrację rozmowa o zbliżających się świętach Wielkanocnych. Oglądanie pisanek, zajączków, kurczaczków.
Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów, szacowanie ilości dużo/mało.
Zabawy ruchowe, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, szukanie śladów wiosny (pączki na drzewach, krokusy, tulipany, żonkile), doświadczenia z lupą – obserwacje przyrodnicze.
Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze. Gra na instrumentach perkusyjnych.