Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - marzec
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa II marzec
Główne zadania do realizacji
- Ruch to zdrowie – temat kompleksowy(3 – 7.03.2025)
- Edukacja matematyczna – gry planszowe. Co to jest, co jest potrzebne do grania. Ustalenie zasad i zagranie w grę planszową dywanową. Nauka współpracy w drużynie, oczekiwanie na swoją kolej, poradzenie sobie z emocjami towarzyszącymi przegranej.
- Tor przeszkód – samodzielne zbudowanie toru przeszkód. Nauka współdziałania w grupie, kompromisu, rozmowy. Usprawnianie dużej motoryki, koordynacji ruchowej, planowania ruchu.
- Dyscypliny sportowe – jakie znamy, na czym polegają. Rozmowy swobodne w oparciu o ilustracje, przedmioty związane z daną dyscypliną.
- Lepienie z plasteliny, malowanie farbami.
- Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym – zabawy skoczne i równoważne, wyścigi, rzuty piłką do celu.
- Wiosna tuż, tuż...(10 – 21.03.2025)
- W marcu jak w garncu – na podstawie wiersza J. Kulmowej wyjaśnienie znaczenia przysłowia. Rozmowa na temat przysłów poprzedzona opowiadaniem G. Kasdepke Przysłowia– wyjaśnienie pojęcia przysłowie (wzbogacenie słownika czynnego).
- Wysłuchanie wiersza T. Kubiaka Niby chmury: rozmowa na temat treści, układanie ze swoich ciał kształtów wymienionych w utworze. Określanie właściwego ubioru na deszczową marcową pogodę
- Kapią krople deszczu – zabawa badawcza sprawdzająca, czy deszcz jest czysty. Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza L. Krzemienieckiej
- Szukamy wiosny – rozmowa kierowana na temat oznak nadchodzącej wiosny w oparciu o opowiadanie H. Zdzitowskiej. Nazwanie pierwszych wiosennych kwiatów: krokus, przebiśnieg, żonkil, hiacynt.
- Gotujemy marcową pogodę – zabawy matematyczne doskonalące umiejętność przeliczania.
- Taniec kwiatów - zabawy muzyczno ruchowe do utworu F. Chopina „Wiosna”. Improwizacja taneczna.
- Suknia dla Pani Wiosny – wspólne wykonanie pracy plastycznej. Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
- Wspólne stworzenie ogródka w sali – posianie nasion kwiatów, dbanie o nie i obserwacja zachodzących zmian. Co jest potrzebne roślinie do życia? Ułożenie historyjki obrazkowej.
- Rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe, masażyki, lepienie z plasteliny, zabawy piaskiem kinetycznym, wycinanie.
- Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej, rozwijanie dużej motoryki, koordynacji ruchowej. Pokonywanie torów przeszkód, zabawy sensoryczne.
- Udział w zajęciach umuzykalniających, nauka nowych piosenek, zabawy rytmiczne.
- Szukanie wiosny w ogrodzie przedszkolnym, nazywanie wiosennych kwiatów, szukanie pąków na drzewach. Zabawy zorganizowane Berek, Chowanego, Baba Jaga patrzy. Spacer do pobliskiego parku. Szukanie oznak zbliżającej się wiosny.
- Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.
- W teatrze (24 – 28.03.2025)
- W teatrze – słuchanie wiersza M. Szeląg i rozmowa na temat czym jest teatr.
- Robimy kukiełki – praca plastyczno – techniczna. Zabawa wykonanymi kukiełkami.
- Kto może zagrać w teatrze, czy rodzaje teatru – poznanie różnych form teatralnych w oparciu o prezentację.
- Bilety do teatru – zabawa matematyczna. Poznanie modele monet i banknotów.
- Wizyta w operze – improwizacja muzyczna z wykorzystaniem różnych instrumentów.
- Maski teatralne – zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość.
- Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.
- Rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe i masażyki.
- Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym .
7.03. - występ chłopców z gr. II i III z okazji Dnia Kobiet
14.03. - zdjęcia Wielkanocne
14.03., 21.03., 28.03. - warsztaty "Moc uważności"
17.03. - zajęcia sportowe
28.03. - warsztaty "Poznaję świat pszczół"