Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - marzec

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa II marzec

Główne zadania do realizacji

  1. Ruch to zdrowie – temat kompleksowy(3 – 7.03.2025)
  • Edukacja matematyczna – gry planszowe. Co to jest, co jest potrzebne do grania. Ustalenie zasad i zagranie w grę planszową dywanową. Nauka współpracy w drużynie, oczekiwanie na swoją kolej, poradzenie sobie z emocjami towarzyszącymi przegranej.
  • Tor przeszkód – samodzielne zbudowanie toru przeszkód. Nauka współdziałania w grupie, kompromisu, rozmowy. Usprawnianie dużej motoryki, koordynacji ruchowej, planowania ruchu.
  • Dyscypliny sportowe – jakie znamy, na czym polegają. Rozmowy swobodne w oparciu o ilustracje, przedmioty związane z daną dyscypliną.
  • Lepienie z plasteliny, malowanie farbami.
  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym – zabawy skoczne i równoważne, wyścigi, rzuty piłką do celu.
  1. Wiosna tuż, tuż...(10 – 21.03.2025)
  • W marcu jak w garncu – na podstawie wiersza J. Kulmowej wyjaśnienie znaczenia przysłowia. Rozmowa na temat przysłów poprzedzona opowiadaniem G. Kasdepke Przysłowiawyjaśnienie pojęcia przysłowie (wzbogacenie słownika czynnego).
  • Wysłuchanie wiersza T. Kubiaka Niby chmury: rozmowa na temat treści, układanie ze swoich ciał kształtów wymienionych w utworze. Określanie właściwego ubioru na deszczową marcową pogodę
  • Kapią krople deszczu – zabawa badawcza sprawdzająca, czy deszcz jest czysty. Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza L. Krzemienieckiej
  • Szukamy wiosny – rozmowa kierowana na temat oznak nadchodzącej wiosny w oparciu o opowiadanie H. Zdzitowskiej. Nazwanie pierwszych wiosennych kwiatów: krokus, przebiśnieg, żonkil, hiacynt.
  • Gotujemy marcową pogodę – zabawy matematyczne doskonalące umiejętność przeliczania.
  • Taniec kwiatów - zabawy muzyczno ruchowe do utworu F. Chopina „Wiosna”. Improwizacja taneczna.
  • Suknia dla Pani Wiosny – wspólne wykonanie pracy plastycznej. Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
  • Wspólne stworzenie ogródka w sali – posianie nasion kwiatów, dbanie o nie i obserwacja zachodzących zmian. Co jest potrzebne roślinie do życia? Ułożenie historyjki obrazkowej.
  • Rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe, masażyki, lepienie z plasteliny, zabawy piaskiem kinetycznym, wycinanie.
  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej, rozwijanie dużej motoryki, koordynacji ruchowej. Pokonywanie torów przeszkód, zabawy sensoryczne.
  • Udział w zajęciach umuzykalniających, nauka nowych piosenek, zabawy rytmiczne.
  • Szukanie wiosny w ogrodzie przedszkolnym, nazywanie wiosennych kwiatów, szukanie pąków na drzewach. Zabawy zorganizowane Berek, Chowanego, Baba Jaga patrzy. Spacer do pobliskiego parku. Szukanie oznak zbliżającej się wiosny.
  • Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.
  1. W teatrze (24 – 28.03.2025)
  • W teatrze – słuchanie wiersza M. Szeląg i rozmowa na temat czym jest teatr.
  • Robimy kukiełki – praca plastyczno – techniczna. Zabawa wykonanymi kukiełkami.
  • Kto może zagrać w teatrze, czy rodzaje teatru –  poznanie różnych form teatralnych w oparciu o prezentację.
  • Bilety do teatru – zabawa matematyczna. Poznanie modele monet i banknotów.
  • Wizyta w operze – improwizacja muzyczna z wykorzystaniem różnych instrumentów.
  • Maski teatralne – zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość.
  • Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.
  • Rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe i masażyki.
  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym .

7.03. - występ chłopców z gr. II i III z okazji Dnia Kobiet

14.03. - zdjęcia Wielkanocne

14.03., 21.03., 28.03. - warsztaty "Moc uważności"

17.03. - zajęcia sportowe

28.03. - warsztaty "Poznaję świat pszczół"