Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, marzec

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa I marzec

Główne zadania do realizacji

1. Rodzaje książek – t. kompleksowy Bajeczki z przedszkolnej półeczki (26.02. – 9.03.2024)

  • Oglądanie różnych książek, encyklopedii, słowników, słowników obrazkowych.

  • Wykonanie książki rysunkowej – Dzień w przedszkolu. Kolorowanie farbami akwarelowymi ilustracji przedstawiających czynności, zajęcia w przedszkolu.

  • Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów, próby określania więcej/mniej.

  • Określenie położenia przedmiotów w przestrzeni – przyimki: nad, pod, obok, za, na, przed.

  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem piłek, szarf, woreczków gimnastycznych, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.

  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym

  • Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze.

2. Poznajemy kolory - niebieski (11 – 22.03.2024)

  • Wyszukiwanie w sali przedmiotów w kolorze niebieskim, segregowanie, wyszukiwanie koloru niebieskiego w swoim ubraniu.

  • Wysłuchanie wiersza Z. Staneckiej pt. Niebieski, zabawy balonami, ćwiczenia oddechowe. Malowanie farbą strukturalną (farba z kaszą manną).

  • Nauka piosenki Niebieski A. Świętoń. Zabawy ruchowe i rytmiczne do utworu.

  • Doświadczenia – farbowanie wody barwnikami, tworzenie różnych odcieni niebieskiego.

  • Wykonanie prac plastycznych – malowanie farbami w jednym kolorze o różnym natężeniu, wyklejenie krepiną niezapominajek lub chabrów, malowanie nieba.

  • Klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy – wielkość.

  • Zabawy ruchowe, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.

  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, szukanie śladów wiosny (pączki na drzewach, krokusy, tulipany, żonkile), doświadczenia z lupą – obserwacje przyrodnicze.

  • Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze. Gra na instrumentach perkusyjnych.

3. Poznajemy kolory – żółty (25.03 – 05.04.2024)

  • Wyszukiwanie w sali przedmiotów w kolorze żółtym, segregowanie, wyszukiwanie koloru żółtego w swoim ubraniu.

  • Nauka piosenki Żółty A. Świętoń. Zabawy ruchowe i rytmiczne do utworu.

  • Wysłuchanie wiersza Z. Staneckiej pt Żółty. Degustacja banana i cytryny – próby określenia różnicy w smaku.

  • Zabawy piaskiem – zabawy sensoryczne – przesypywanie, odszukiwanie ukrytych skarbów, rysowanie na piasku.

  • Wykonanie prac plastycznych różnymi technikami – słońce, żonkil, kurczaczek.

  • W oparciu o ilustrację rozmowa o zbliżających się świętach Wielkanocnych. Oglądanie pisanek, zajączków, kurczaczków.

  • Edukacja matematyczna – przeliczanie elementów, szacowanie ilości dużo/mało.

  • Zabawy ruchowe, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.

  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, szukanie śladów wiosny (pączki na drzewach, krokusy, tulipany, żonkile), doświadczenia z lupą – obserwacje przyrodnicze.

  • Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze. Gra na instrumentach perkusyjnych.