Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - marzec
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
Główne założenia:
- Co łączy smoki z dinozaurami ? – 03.03 – 07.03
- Poćwiczymy ustawianie się w rzędzie oraz w szeregu;
- Wzbogacimy swoją wiedzę o dinozaurach, dowiemy się jak wyglądały, jak się nazywały;
- Zaznajomimy się z teoriami dotyczącymi wyginięcia dinozaurów;
- Wysłuchamy wiersza „Mały dinozaur” i porozmawiamy o jego treści;
- Przypomnimy sobie obraz graficzny głoski J, j;
- Będziemy rozwijać szybkość i zwinność podczas zabaw ze współzawodnictwem;
- Rozwiążemy proste zadania z treścią;
- Wcielimy się w rolę archeologów odnajdując szczątki dinozaurów w masie sensorycznej;
- Weźmiemy udział jako widzowie na przedstawieniu z okazji Dnia Kobiet;
- Domowi ulubieńcy: Kot i Pies – 10.03 – 14.03
- Wzbogacimy swoją wiedzę na temat psów i kotów;
- Odegramy scenki na wylosowany temat;
- Przypomnimy sobie obraz graficzny głoski Ł,ł;
- Utrwalimy znajomość liczebników porządkowych;
- Będziemy nabywali opiekuńczą postawę wobec zwierząt;
- Poćwiczymy rozróżnianie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej;
- Rozwiniemy umiejętność orientacji w schemacie ciała osoby stojącej naprzeciwko;
- Będziemy rozwijać szybkość i siłę kończyn górnych;
- Zadbamy o dokładność i precyzji ruchów podczas ćwiczeń ruchowych;
- Weźmiemy udział w spotkaniu ze Strażnikiem Miejskim;
- Weźmiemy udział w warsztatach sensorycznych;
- Weźmiemy udział w wielkanocnej sesji zdjęciowej;
- Weźmiemy udział w I warsztatach z cyklu „Moc Uważności”;
- Cztery żywioły – 17.03 – 20.03
- Wysłuchamy opowiadania „Cztery żywioły”;
- Poznamy obraz graficzny głoski W,w;
- Poszukamy dowodów na istnienie powietrza - weźmiemy udział w zabawach badawczych;
- Dowiemy się dlaczego wiatr bywa pożyteczny i niebezpieczny;
- Weźmiemy udział w zabawie ze współzawodnictwem indywidualnym;
- Porównamy ciężar przedmiotów używając określeń: ciężki, lekki, cięższy lżejszy, taki sam;
- Przypomnimy w jaki sposób można oszczędzać wodę;
- Gdzie jesteś wiosno ? – 21.03 – 31.03
- Wysłuchamy opowiadania „Zwiastuny wiosny” M. Jelonek;
- Poznamy wygląd i nazwy pierwszych wiosennych kwiatów;
- Poznamy obraz graficzny głoski P,p;
- Wyróżnimy cechy charakterystyczne wiosny i zimy;
- Uporządkujemy elementy zbioru wg ilości wzrastającej i malejącej;
- Usprawnimy narządy mowy poprzez naśladowanie odgłosów przyrody;
- Poznamy pojęcie „odbicia lustrzanego”;
- Będziemy rozwijać skoczność i siłę kończyn dolnych;
- Weźmiemy udział w koncercie Z muzyką dookoła świata - „Nuta z Nowego Orleanu”
- Obejrzymy przedstawienie w Teatrze WAM
- Weźmiemy udział w II i III warsztatach z cyklu „Moc Uważności”;
- Ruch to zdrowie – 03.03 – 31.03 ( Realizacja tematu kompleksowego "Poznaję świat wszystkimi zmysłami")
- Poznamy narząd ruchu i jego składowe;
- Wymienimy korzyści z aktywnego trybu życia;
- Weźmiemy udział w przygotowaniach do olimpiady;
- Porozmawiamy o różnych formach aktywności fizycznej;
Edukacji zdrowotna „Zdrowe i racjonalne odżywianie”: „Syrop owocowy/warzywny na wzmocnienie” – jak go przygotować ? Co można do niego dodać aby był zdrowy i aromatyczny ? Jakie ma właściwości ? (np. malinowy, pigwowy lub syrop z cebuli)
Zajęcia ruchowe: udział w gimnastyce ogólnorozwojowej, gimnastyce korekcyjnej, ćwiczeniach porannych oraz zabawach ruchowych (rytmicznych, naśladowczych itd.)
Wydarzenia:
07.03 – oglądanie występu grupy II i III z okazji Dnia Kobiet
12.03 – Spotkanie ze Strażą Miejską
13.03 – Warsztaty sensoryczne
14.03 – Wielkanocna sesja zdjęciowa
21.03 - koncert Z muzyką dookoła świata - „Nuta z Nowego Orleanu”
28.03 – Teatr WAM
14.03; 21.03; 28.03 – Warsztaty „Moc Uważności”