Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, marzec

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MARZEC 2024 r. GRUPA IV

Główne zadania do realizacji:

1. „Tajemnice ludzkiego ciała”– dobór literatury do tematu - edukacja czytelnicza

( 01.03. – 08.03. )

  • Omówimy budowę zewnętrzną i wewnętrzną naszego ciała, obejrzymy planszę przedstawiającą szkielet, nazwiemy wybrane kości. Poznamy funkcję mięśni i skóry.

  • Wysłuchamy wierszy ze zbioru Izabeli Michty pt.: „Z żartem i śmiele o moim ciele”.

  • Dowiemy się, jak ważną rolę pełni mózg – nasz pokładowy komputer, który decyduje i kontroluje nasze ciała. Zastanowimy się, jak należy o niego dbać, żeby sprawnie działał ( dieta, ruch, sen, nauka, zabawa…). Dowiemy się, co to jest rdzeń kręgowy i jakie informacje przesyłają nerwy.

  • Będziemy zdobywać i poszerzać wiedzę na temat układów i narządów wewnętrznych w naszym ciele.

  • Poszukamy informacji na temat interesujących dzieci zagadnień w leksykonach i albumach obrazkowych.

  • Porozmawiamy o tym, w jaki sposób odbieramy otaczający świat. Omówimy nasze zmysły.

  • Obejrzymy film edukacyjny o ludzkim ciele.

2. „Nadchodzi wiosna” (11.03. –21.03.)

  • Będziemy obserwować otoczenie przyrodnicze wokół przedszkola i poszukamy oznak nadchodzącej wiosny. Wybierzemy się na spacer do Parku Pięciu Sióstr i omówimy charakterystyczne cechy nowej pory roku. Przyjrzymy się drzewom, krzewom i kwiatom, będziemy wypatrywać ptaków.

  • Zaznajomimy się z nazwami pierwszych wiosennych kwiatów i roślin: przebiśniegi, krokusy, zawilce, pierwiosnki, forsycja, leszczyna, wierzba. Omówimy budowę roślin i warunki konieczne do ich wzrostu (woda, słońce, powietrze). Zorganizujemy w sali wiosenną wystawkę.

  • Dowiemy się, jakie ptaki powracają do nas na wiosnę i skąd przylatują (bociany, kukułki, szpaki, jaskółki i inne ). Obejrzymy zdjęcia wybranych gatunków, omówimy ich wygląd i poznamy ciekawostki na ich temat: sposoby i miejsce budowania gniazd, pożywienie. Dopasujemy etykiety z podpisami do zdjęć ptaków. Posłuchamy ptasich odgłosów.

  • Obejrzymy prezentację: Oznaki wiosny oraz Wiosna z panem Nauczanką. Przypomnimy sobie, jakie zwierzęta budzą się z zimowego snu. Dowiemy się, jakie prace rolnik wykonuje wiosną w polu.

  • Poćwiczymy umiejętność budowania wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym, w oparciu o ilustracje oraz własną wiedzę na temat budzącej się do życia przyrody. Będziemy wyciągać wnioski.

  • Omówimy wiosenne prace porządkowe w ogródkach i na działkach t. j.: zamiatanie, grabienie czy przekopywanie grządek. W przedszkolnym ogródku wysiejemy nasiona kwiatów.

  • Porozmawiamy na temat marcowej pogody, omówimy charakteryst. zjawiska atmosferyczne. Przypomnimy sobie znaczenie przysłowia: W marcu, jak w garncu. Zwrócimy uwagę na dobór właściwego ubioru do pogody oraz na możliwość przegrzania lub zmarznięcia. Dowiemy się, co to jest równonoc wiosenna.

  • Wykonamy kukiełki Marzanny.

 

3. „Święta Wielkanocne” – (22.03. – 29.03)

  • Zastanowimy się: co to jest tradycja?, wyróżnimy tradycje regionalne, narodowe, kulinarne, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Stworzymy listę zabaw tradycyjnych, w które bawimy się obecnie i w które bawili się nasi rodzice i dziadkowie ( np. ciuciubabka, stoi różyczka ).

  • Poznamy ludowe tradycje związane ze święceniem palm w Niedzielę Palmową. Przygotujemy ozdobne palemki. Wysiejemy owies na świąteczny stół.

  • Porozmawiamy na temat Świąt Wielkanocnych, omówimy znaczenie świątecznych symboli. Opowiemy o rodzinnych tradycjach wielkanocnych w naszych domach.

  • Obejrzymy film edukacyjny: Tradycje wielkanocne. Poznamy zwyczaje i obrzędy w Polsce i na świecie.

  • Dowiemy się, jak dawniej wyglądał śmigus – dyngus na wsiach.

  • Wyjaśnimy dzieciom znaczenie powiedzeń i przysłów związanych z jajkami (np. Jajko mądrzejsze od kury, Kura znosząca złote jajka etc.). W ogródku będziemy szukać ukrytych jajek.

  • Zaznajomimy się z różnymi sposobami zdobienia jaj (kraszanki, pisanki, wydmuszki etc.). Wykonamy ozdobne pisanki do świątecznego koszyka.

  • Będziemy rozwiązywać zagadki o symbolach wielkanocnych i wiośnie, rozwiążemy krzyżówkę.

  • Wykonamy kartki świąteczne i złożymy sobie życzenia.

W ramach tematu kompleksowego: Zdrowe i racjonalne odżywianie:

1. Wykonamy koktajl owocowy na bazie jogurtu.

2. Wyhodujemy kiełki rzodkiewki i szczypiorek. Wykorzystamy je do kanapek na śniadanie.