Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - marzec

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

Główne założenia:

  1. Co łączy smoki z dinozaurami ? – 03.03 – 07.03
  • Poćwiczymy ustawianie się w rzędzie oraz w szeregu;
  • Wzbogacimy swoją wiedzę o dinozaurach, dowiemy się jak wyglądały, jak się nazywały;
  • Zaznajomimy się z teoriami dotyczącymi wyginięcia dinozaurów;
  • Wysłuchamy wiersza „Mały dinozaur” i porozmawiamy o jego treści;
  • Przypomnimy sobie obraz graficzny głoski J, j;
  • Będziemy rozwijać szybkość i zwinność podczas zabaw ze współzawodnictwem;
  • Rozwiążemy proste zadania z treścią;
  • Wcielimy się w rolę archeologów odnajdując szczątki dinozaurów w masie sensorycznej;
  • Weźmiemy udział jako widzowie na przedstawieniu z okazji Dnia Kobiet;
  1. Domowi ulubieńcy: Kot i Pies – 10.03 – 14.03
  • Wzbogacimy swoją wiedzę na temat psów i kotów;
  • Odegramy scenki na wylosowany temat;
  • Przypomnimy sobie obraz graficzny głoski Ł,ł;
  • Utrwalimy znajomość liczebników porządkowych;
  • Będziemy nabywali opiekuńczą postawę wobec zwierząt;
  • Poćwiczymy rozróżnianie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej;
  • Rozwiniemy umiejętność orientacji w schemacie ciała osoby stojącej naprzeciwko;
  • Będziemy rozwijać szybkość i siłę kończyn górnych;
  • Zadbamy o dokładność i precyzji ruchów podczas ćwiczeń ruchowych;
  • Weźmiemy udział w spotkaniu ze Strażnikiem Miejskim;
  • Weźmiemy udział w warsztatach sensorycznych;
  • Weźmiemy udział w wielkanocnej sesji zdjęciowej;
  • Weźmiemy udział w I warsztatach z cyklu „Moc Uważności”;
  1. Cztery żywioły – 17.03 – 20.03
  • Wysłuchamy opowiadania „Cztery żywioły”;
  • Poznamy obraz graficzny głoski W,w;
  • Poszukamy dowodów na istnienie powietrza - weźmiemy udział w zabawach badawczych;
  • Dowiemy się dlaczego wiatr bywa pożyteczny i niebezpieczny;
  • Weźmiemy udział w zabawie ze współzawodnictwem indywidualnym;
  • Porównamy ciężar przedmiotów używając określeń: ciężki, lekki, cięższy lżejszy, taki sam;
  • Przypomnimy w jaki sposób można oszczędzać wodę;
  1. Gdzie jesteś wiosno ? – 21.03 – 31.03
  • Wysłuchamy opowiadania „Zwiastuny wiosny” M. Jelonek;
  • Poznamy wygląd i nazwy pierwszych wiosennych kwiatów;
  • Poznamy obraz graficzny głoski P,p;
  • Wyróżnimy cechy charakterystyczne wiosny i zimy;
  • Uporządkujemy elementy zbioru wg ilości wzrastającej i malejącej;
  • Usprawnimy narządy mowy poprzez naśladowanie odgłosów przyrody;
  • Poznamy pojęcie „odbicia lustrzanego”;
  • Będziemy rozwijać skoczność i siłę kończyn dolnych;
  • Weźmiemy udział w koncercie Z muzyką dookoła świata - „Nuta z Nowego Orleanu”
  • Obejrzymy przedstawienie w Teatrze WAM
  • Weźmiemy udział w II i III warsztatach z cyklu „Moc Uważności”;
  1. Ruch to zdrowie – 03.03 – 31.03 ( Realizacja tematu kompleksowego "Poznaję świat wszystkimi zmysłami")
  • Poznamy narząd ruchu i jego składowe;
  • Wymienimy korzyści z aktywnego trybu życia;
  • Weźmiemy udział w przygotowaniach do olimpiady;
  • Porozmawiamy o różnych formach aktywności fizycznej;

Edukacji zdrowotna „Zdrowe i racjonalne odżywianie”: „Syrop owocowy/warzywny na wzmocnienie” – jak go przygotować ? Co można do niego dodać aby był zdrowy i aromatyczny ? Jakie ma właściwości ? (np. malinowy, pigwowy lub syrop z cebuli)

Zajęcia ruchowe: udział w gimnastyce ogólnorozwojowej, gimnastyce korekcyjnej, ćwiczeniach porannych oraz zabawach ruchowych (rytmicznych, naśladowczych itd.)

Wydarzenia:

07.03 – oglądanie występu grupy II i III z okazji Dnia Kobiet

12.03 – Spotkanie ze Strażą Miejską

13.03 – Warsztaty sensoryczne

14.03 – Wielkanocna sesja zdjęciowa

21.03 -  koncert  Z muzyką dookoła świata - „Nuta z Nowego Orleanu”

28.03 – Teatr WAM

14.03; 21.03; 28.03 – Warsztaty „Moc Uważności”