Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, luty

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej,
luty 2024r. gr. II

Zima może być wesoła”.

  1. Wszędzie biało”. Słuchanie wiersza L. J. Kerna pt. „Śnieg”. „Jaki może być śnieg?” – zabawa słownikowa. Dobieranie zdrobnień do określonych słów. „Jaki jest śnieg?” – zabawy badawcze. Poznanie właściwości śniegu. Wdrażanie do uważnego obserwowania wykonywanych doświadczeń. Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków. Rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego. Bałwanek - przyklejanie postaci bałwanka na ciemnym tle i rozpryskiwanie wokół niego białej farby;

  2. W karnawale, w karnawale”. Rozmowa inspirowana planszą edukacyjną i wierszem Z. Dmitrocy pt. „W karnawale, w karnawale”. Nauka zabawy tanecznej „Dwóm tańczyć się zachciało”. Rysowanie w tunelu – ćwiczenia grafomotoryczne.

  3. Bal karnawałowy”. Zabawy taneczne i integracyjne przy muzyce: korowody, zabawy w kręgu i w parach. Budowanie życzliwej atmosfery.

 

  1. Maskarada”. Oglądanie i omówienie reprodukcji obrazu T. Makowskiego „Maskarada”. Poznanie znaczenia słowa maskarada. Zabawa plastyczna „Maska” - wykonanie maski, ozdoby na głowę z wykorzystaniem piór i confetti.

  2. Tańcowały dwa Michały”. Rozmowa na temat piosenki „Tańcowały dwa Michały” ilustrowanej za pomocą dwóch lalek. Porównywanie wysokości w różnych pozycjach ciała. Porównywanie przedmiotów wyższych i niższych w stosunku do nich. Zabawa orientacyjno - porzadkowa „Wysoki i niski”. Zabawa badawcza „Mierzymy się” .

Sporty zimowe”. Realizacja programu „Bezpieczna placówk

  1. Zabawy na śniegu” . Praca z obrazkiem. Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat. „Zimowy sprzęt” – rozwiązywanie zagadek słownych. Poznanie sprzętu zimowego. Globalne czytanie: sanki, narty. Doskonalenie analizy i syntezy sylabowej. „Narciarz” – zabawa plastyczna.

  2. Zabawy na lodzie”. Praca z obrazkiem. Domyślanie się treści ukrytego obrazka. Kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat. Poznanie właściwych form zachowania podczas zabaw zimowych. „Lodowisko” – zabawa plastyczna.

  3. Bezpieczne zabawy”. Zabawa słowna „ Bezpieczne zabawy”. Uświadomienie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie. „Sanki” – wierszyk do rysowania wg. A. Maćkowiaka. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

  4. Pejzaż zimowy ze ślizgawką”. Oglądanie i omówienie reprodukcji obrazu W. Weiss „Pejzaż zimowy ze ślizgawką”. Zabawa twórcza- malowanie kompozycji z określonych barw, zbliżonych do dostrzeżonych na poznanym obrazie.

  5. Zimowa olimpiada”. Prezentacja multimedialna „Sporty zimowe”. Zapoznanie z zimowymi dyscyplinami sportowymi: narciarstwo zjazdowe, biegowe, skoki narciarskie, jazda figurowa , jazda szybka na lodzie, snowbord, saneczkarstwo. „Dla kogo ten sprzęt?” – zabawa dydaktyczna. Wzbogacenie słownika o wyrażenia związane z tematem. „Lodowe obrazki” – tworzenie kompozycji z folii aluminiowej.

„Rodzaje książek – poradniki, encyklopedie, albumy, pamiętniki, słowniki, książki obrazkowe dla najmłodszych” – realizacja programu czytelniczego “Bajeczki z przedszkolnej półeczki”.

  1. “Poznajemy różne książki”. Oglądanie różnych rodzajów książek i omówienie ich zastosowania. Zwrócenie uwagi na uważne obchodzenie się z książkami.

  2. “Uważność i spokój żabki”. Zapoznanie dzieci z książką “Moja super moc, uważność i spokój żabki” E. Snel. Słuchanie opowiadania pt. “Ptaśka” i rozmowa na temat jego treści. “Wdech i wydech” – ćwiczenie oddechowe.

  3. “Po prostu słucham”(“Moja super moc, uważność i spokój żabki”E. Snel). Rozróżnianie dźwieków płynacych z otoczenia, “Pejzaż dźwiękowy” – rozwijanie uważności. “Biblioteka dźwieków” – odtwarzanie dżwięków zwierząt, pojazdów, natury.

  4. “Tworzymy własną książkę”. Rozwijanie wyobraźni podczas wspólnego uzupełniania historii o pluszowym misiu. Wykonanie ilustracji do powstałego opowiadania.

  5. “Kociołek uczuć”. Oglądanie fotografii dzieci przedstawiajacych różne emocje, i nazywanie ich. Obserwowanie “Kociołka uczuć” – wirującego i opadajacego w słoiczku napełnionym wodą brokatu (porównanie do przeżywanych emocji). Wykonanie własnego “Kociołka uczuć”.

Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym:

-lepienie bałwana ze śniegu, ozdabianie go marchewką i orzechami;

- jazda na sankach

- rzuty śnieżkami do celu

- chodzenie po śladach

- obserwacje przyrodnicze.