Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - listopad

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa I listopad

Główne zadania do realizacji

 

1. Co rodzice czytają dzieciom? - temat kompleksowy (6 – 10.11.2023)

  • Moja ulubiona książka- wspólne oglądanie przyniesionych z domu, ulubionych książek. Czytanie fragmentów, opisywanie ilustracji.

  • Teatrzyk stolikowy – bajka wybrana przez dzieci.

  • Określenie położenia przedmiotu w przestrzeni, używanie pojęć: na, obok, pod.

  • Lepienie z plasteliny, malowanie farbami.

  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.

  • Zabawy ruchowe i sensoryczne w ogrodzie przedszkolnym.

  • Zaprosimy rodziców do przeczytania w przedszkolu swoich ulubionych bajek z dzieciństwa.

 

2. Pada deszcz... (13 – 24.11.2023)

  • Woda – eksperymenty: co tonie a co pływa, przelewanie do różnych butelek, barwienie wody, lód – robienie kolorowych kostek lodu.

  • Deszczowe podróże – omówienie ilustracji przedstawiającej deszczową pogodę w oparciu o wiersz D.Gellner. Wzbogacenie słownictwa o wyrażenia: mżawka, słota, kapuśniaczek. Zabawy z gazetą.

  • W oparciu o opowiadanie nauczyciela ułożenie historyjki obrazkowej 3-elementowej, próby opisania ilustracji. Odszukanie dwóch takich samych parasoli – usprawnianie percepcji wzrokowej. Poznanie pojęcia para.

  • Sześć parasoli – wysłuchanie wiersza A.Łady-Grodzickiej. Rozmowa na temat utworu, usprawnianie percepcji wzrokowej poprzez dopasowanie takich samych wzorów.

  • Poznanie nowej techniki plastycznej – malowanie mokre w mokrym.

  • Zabawy słuchowe – rozpoznawanie dźwięków, dopasowanie do ilustracji, gra na instrumentach perkusyjnych.

  • Klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy kolor lub kształt.

  • Zabawy ruchowe i naśladowcze.

  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.

  • Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.

  • Dzień pluszowego Misia – zabawy z ulubionym domowym misiem, śpiewanie piosenek.

 

3. Koło (27.11. – 1.11.2023)

  • Poznanie figury geometrycznej – koło – zabawy kołami różnej wielkości, zrobionymi z różnych materiałów. Doświadczanie za pomocą zmysłu dotyku i wzroku.

  • Koło – nauka piosenki. Zabawy w kole do muzyki: chodzenie w rytm po obwodzie koła, tworzenie małych dwuosobowych kół.

  • Tworzenie prostych dwuelementowych ciągów logicznych.

  • Prace plastyczne z kół.

  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.

  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem krążków i hula hop. .

  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.

  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym .