Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - listopad
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa I listopad
Główne zadania do realizacji
1. Co rodzice czytają dzieciom? - temat kompleksowy (6 – 10.11.2023)
Moja ulubiona książka- wspólne oglądanie przyniesionych z domu, ulubionych książek. Czytanie fragmentów, opisywanie ilustracji.
Teatrzyk stolikowy – bajka wybrana przez dzieci.
Określenie położenia przedmiotu w przestrzeni, używanie pojęć: na, obok, pod.
Lepienie z plasteliny, malowanie farbami.
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ruchowe i sensoryczne w ogrodzie przedszkolnym.
Zaprosimy rodziców do przeczytania w przedszkolu swoich ulubionych bajek z dzieciństwa.
2. Pada deszcz... (13 – 24.11.2023)
Woda – eksperymenty: co tonie a co pływa, przelewanie do różnych butelek, barwienie wody, lód – robienie kolorowych kostek lodu.
Deszczowe podróże – omówienie ilustracji przedstawiającej deszczową pogodę w oparciu o wiersz D.Gellner. Wzbogacenie słownictwa o wyrażenia: mżawka, słota, kapuśniaczek. Zabawy z gazetą.
W oparciu o opowiadanie nauczyciela ułożenie historyjki obrazkowej 3-elementowej, próby opisania ilustracji. Odszukanie dwóch takich samych parasoli – usprawnianie percepcji wzrokowej. Poznanie pojęcia para.
Sześć parasoli – wysłuchanie wiersza A.Łady-Grodzickiej. Rozmowa na temat utworu, usprawnianie percepcji wzrokowej poprzez dopasowanie takich samych wzorów.
Poznanie nowej techniki plastycznej – malowanie mokre w mokrym.
Zabawy słuchowe – rozpoznawanie dźwięków, dopasowanie do ilustracji, gra na instrumentach perkusyjnych.
Klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy kolor lub kształt.
Zabawy ruchowe i naśladowcze.
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ortofoniczne i logopedyczne.
Dzień pluszowego Misia – zabawy z ulubionym domowym misiem, śpiewanie piosenek.
3. Koło (27.11. – 1.11.2023)
Poznanie figury geometrycznej – koło – zabawy kołami różnej wielkości, zrobionymi z różnych materiałów. Doświadczanie za pomocą zmysłu dotyku i wzroku.
Koło – nauka piosenki. Zabawy w kole do muzyki: chodzenie w rytm po obwodzie koła, tworzenie małych dwuosobowych kół.
Tworzenie prostych dwuelementowych ciągów logicznych.
Prace plastyczne z kół.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem krążków i hula hop. .
Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej oraz zajęciach umuzykalniających.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym .