Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, kwiecień
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa I kwiecień
Główne zadania do realizacji
1. Poznajemy kolory - zielony (08 – 19.04.2024)
Wyszukiwanie w sali przedmiotów w kolorze zielonym, segregowanie, wyszukiwanie koloru zielonego w swoim ubraniu.
Wysłuchanie wiersza Co jest zielone?.
Nauka piosenki ZielonyA. Świętoń. Zabawy ruchowe i rytmiczne do utworu, zabawy z chustami.
Doświadczenia – farbowanie wody barwnikami, otrzymanie barwy zielonej poprzez pomieszanie żółtego i niebieskiego; tworzenie różnych odcieni zielonego.
Wykonanie prac plastycznych – malowanie farbami w jednym kolorze o różnym natężeniu, malowanie trawy, żaby.
Klasyfikowanie przedmiotów wg dwóch cech – wielkość i kolor.
Zabawy ruchowe, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, doświadczenia z lupą – obserwacje przyrodnicze.
Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze. Gra na instrumentach perkusyjnych.
2. Poznajemy kolory – czerwony (22.04 – 2.05.2024)
Wyszukiwanie w sali przedmiotów w kolorze czerwonym, segregowanie, wyszukiwanie koloru czerwonego w swoim ubraniu.
Nauka piosenki Czerwony A. Świętoń. Zabawy ruchowe i rytmiczne do utworu.
Teatrzyk stolikowy w oparciu o wiersz J. Brzechwy Żuk.
Degustacja jabłka, papryki i pomidora – próby określenia różnicy w smaku i konsystencji.
Wykonanie prac plastycznych różnymi technikami – jabłko, biedronka, tulipan.
Zapoznanie dzieci z flagą Polski.
Edukacja matematyczna – określanie położenia przedmiotu w przestrzeni – wprowadzenie przyimków: nad, pod, obok, na, nad, pomiędzy.
Zabawy ruchowe, udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy z piłkami – próby łapania.
Udział w zajęciach umuzykalniających – nauka nowych piosenek, zabawy muzyczne, rytmiczne i naśladowcze. Gra na instrumentach perkusyjnych.
W ramach tematu kompleksowego Bajeczki z przedszkolnej półeczki zachęcanie dzieci do przynoszenia ulubionych książek. Wspólne czytanie w porankach, przed leżakowaniem, po podwieczorku.