Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej, kwiecień
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
KWIECIEŃ 2024 r. GRUPA II
Główne zadania do realizacji:
„Przyfrunęła wiosna”
Budzenie zainteresowania światem przyrodniczym poprzez poznanie ciekawostek dotyczących powracających ptaków: bocianów, jaskółek, skowronków.
Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich o tematyce wiosennej.
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat pełnymi zdaniami.
Rozwijanie wyobraźni i doskonalenie zdolności manualnych podczas wykonywania prac plastycznych.
„Moja ulubiona książka”. (Temat realizowany w ramach programu czytelniczego „Bajeczki z przedszkolnej półeczki”).
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez poznanie książek przyniesionych przez dzieci na zajęcia.
Wdrażanie do dbałości o książki.
Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie i rozbudzanie ciekawości świata.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem.
„Wiosna na talerzu” – temat realizowany w oparciu o temat kompleksowy: Zdrowe
i racjonalne odżywianie“
Poznanie roli witamin dla naszego zdrowia. Wymienianie przykładowych produktów będących źródłem witamin A , B, C, D
Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, poprzez wskazanie korzyści wynikających ze spożywania owoców i warzyw w tym nowalijek.
Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie warzyw
i owoców ze względu na wybrane cechy, przeliczanie ich.Wykonanie sałatki owocowej: krojenie, mieszanie składników, degustacja.
Udział w zabawach muzycznych, rytmicznych i ruchowych w sali oraz przedszkolnym ogrodzie.
Udział w zajęciach umuzykalniających: nauka piosenek, zabawy rytmiczne, gra na instrumentach.
Udział w zajęciach gimnastycznych.
Teatrzyk: „Do przedszkola wpadły nutki” – koncert Papaja Kids
(26.04. 2024 godz. 11.40)