Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - grudzień

                                   PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

                                                           GRUDZIEŃ 2023 r.  GRUPA IV

Główne zadania do realizacji:    

  1. „Bajki terapeutyczne – książki, które pomagają i leczą”

     - temat kompleksowy z zakresu edukacji czytelniczej(1.12. – 8.12.)

  • Wysłuchamy wybranych tekstów opowiadających o dziecięcych problemach i pomysłach ich rozwiązania z książki Anny Kozłowskiej pt.: „Zaczarowane bajki, które leczą - dla dzieci i dorosłych”, ( Np.: „Smoczyca Mądra, smok Wielki i mały Smoczek” – bajka o tym, jak przezwyciężyć strach, „Szczurek złośnik” – o uczuciu złości. Porozmawiamy o tym, jak mądra bajka może nam pomóc.
  • Przygotujemy listy do Mikołaja i wrzucimy je do skrzynki pocztowej ustawionej w szatni. Porozmawiamy o miłym zwyczaju obdarowywania dzieci prezentami. Wysłuchamy legendy o biskupie z Miry.
  • Z okazji Mikołajek obejrzymy seans filmowy na dużym ekranie.
  • Rozwiążemy zagadki opisujące różne odcienie emocji w oparciu o teksty Anny Edyk pt.” Od złości do radości. Wierszyki o uczuciach”.
  • Przygotujemy program artystyczny na świąteczny występ dla rodziców; rozwiniemy pamięć słowną i muzyczną oraz wrażliwość słuchową.
  • Porozmawiamy na temat: czy warto pomagać innym oraz, w jaki sposób można okazać życzliwość osobom chorym, starszym i potrzebującym? Wykonamy ozdobne kartki świąteczne dla pensjonariuszy z Domu Pomocy Społecznej przy ul. Dickensa. Weźmiemy też udział w charytatywnym kiermaszu świątecznym.
  • Wspólnie udekorujemy choinkę w naszej sali, wykonamy też pierniczki z pachnącego ciasta, wycinając różnorodne kształty z wykorzystaniem foremek. Ozdobimy je lukrem i kolorową posypką.
  • Weźmiemy udział w kolejnych zajęciach psychoedukacyjnych z cyklu: Spotkania z kameleonem Leonem ( profilaktyka zachowań agresywnych ).

 

  1. „Nadchodzi zima” ( 11.12. – 15.12. )
  • Zaobserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadchodzącą zimą. Przypomnimy sobie skąd się bierze śnieg. Wyjaśnimy pojęcie: szron. Poeksperymentujemy ze śniegiem, wodą i lodem. Zbadamy i opiszemy ich właściwości.
  • Utrwalimy znajomość zasad bezpiecznych zachowań podczas zabaw na śniegu i lodzie.
  • Odpowiemy na pytanie: co to jest temperatura? Poznamy rodzaje i sposób działania termometrów ( zewnętrzny i wewnętrzny ): elektroniczny, klasyczny, rtęciowy, bezdotykowy. Dowiemy się, co oznacza temperatura minusowa i plusowa. Spróbujemy odczytać wartości temperatury. Obejrzymy termofor i sprawdzimy, jak długo utrzymuje ciepło.
  • Poznamy różne sposoby ogrzewania mieszkań w okresie zimy. Wzbogacimy słownictwo o: kaloryfer, kominek, piec, kotłownia, ogrzewanie solarne. Dowiemy się, co się do nich wykorzystuje - drewno, węgiel, słońce. Zwrócimy uwagę na ekologiczne sposoby pozyskiwania ciepła. Wyjaśnimy, jak szkodliwy dla środowiska jest dym ze spalania węgla.
  • Porozmawiamy na temat przystosowania się zwierząt do warunków atmosferycznych panujących w okresie zimowym - na podstawie zdjęć i filmu edukacyjnego. Dowiemy się także, jak można pomagać zwierzętom leśnym w czasie mrozu. Dowiemy się, co to jest paśnik i lizawka. Zaopiekujemy się ptakami przylatującymi do ogrodu sypiąc ziarno do karmnika.
  • Zaprosimy rodziców na zajęcia warsztatowe i wykonamy świąteczne ozdoby.

 

  1. „ Radosne święta” – (18.12. – 29.12)
  • „Skąd się wzięły święta Bożego Narodzenia?” – wysłuchamy opowieści o Szopce Betlejemskiej i obejrzymy prezentację multimedialną dla dzieci.
  • Przybliżymy dzieciom tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia: Wigilia, wspólne kolędowanie, składanie życzeń, dzielenie się opłatkiem. Omówimy rodzaje potraw wigilijnych, odczytamy globalnie ich nazwy. Wykorzystamy do zajęć plansze i obrazki demonstracyjne.
  • Będziemy słuchać opowieści i wierszy o tematyce bożonarodzeniowej oraz oglądać ilustracje i wypowiadać się na temat ich treści, zwrócimy uwagę na poprawność stylistyczną. Wzbogacimy zasób słownictwa.
  • Zadbamy o świąteczny nastrój i rozwiniemy kreatywność wykonując dekoracje i ozdoby oraz okolicznościowe prace plastyczne.
  • Wspólnie z dziećmi z grupy III wystąpimy w przedstawieniu bożonarodzeniowym a następnie zasiądziemy w sali do uroczystej Wigilii z naszymi rodzicami.
  • Będziemy układać i opowiadać historyjki obrazkowe stosując określenia następstw czasowych: najpierw, potem. Poćwiczymy poprawne konstruowanie zdań podczas dłuższych wypowiedzi.
  • „Jak minęły święta?” – opowiemy o rodzinnych spotkaniach przy świątecznym stole, podzielimy się wrażeniami ( tradycje rodzinne, potrawy, prezenty itp. ).

Przygotowanie do czytania i pisania: będziemy doskonalić analizę i syntezę głoskową, poćwiczymy samodzielne odczytywanie krótkich wyrazów. Poznamy litery drukowane i pisane: U, u, K, k, Y, y.

Popracujemy nad sprawnością grafomotoryczną wykonując m.in. ćwiczenia w kartach pracy.

 

Kompetencje matematyczne: podczas zabaw w kodowanie poćwiczymy logiczne myślenie, będziemy operować pojęciami: pion i poziom. Poznamy cyfry: 4 i 5.

 

 - Zadbamy o naszą sprawność fizyczną i koordynację ruchową podczas ćwiczeń porannych, zabaw ruchowych, gimnastyki ogólnorozwojowej z elementami korektywy oraz zajęć sportowych prowadzonych przez instruktora MOS. Jeśli warunki będą sprzyjać, pobawimy się na śniegu ( lepienie kul śnieżnych, rzuty śnieżkami, jazda na sankach ).

- Podczas zajęć umuzykalniających nauczymy się piosenek, pastorałek i kolęd oraz układów choreograficznych na występ.

 

Ponadto w grudniu:

- 12 grudnia, godz. 9.30  - spotkanie z Mikołajem i teatrzyk

- 19 grudnia, godz. 16  - występy dzieci i uroczysta Wigilia z udziałem rodziców