Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień plan dydyaktyczno-wychowawczy

Przedszkole Integracyjne nr 404                                                            Ewa Kuran, Sylwia Zienkiewicz

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

WRZESIEŃ 2022 r.  GRUPA III

Główne zadania do realizacji:

  1. „Ja i moja grupa”
  • Powspominamy minione wakacje rozwijając umiejętność wypowiadania się na określony temat.
  • Będziemy uczestniczyć w zabawach integracyjnych, słuchać opowiadań i rozmawiać na temat dobrego koleżeństwa i przyjaźni.
  • Utrwalimy schemat naszego ciała, określimy cechy wyglądu i poznamy rolę, jaką pełnią zmysły  zastanawiając się jak możemy je chronić.
  • Dowiemy się, że jesteśmy różni lecz równie ważni i wygląd, także zmieniony chorobą nie ma wpływu na cechy charakteru.
  • Ustalimy zasady zachowania obowiązujące w przedszkolu ucząc się sztuki dyskutowania i argumentowania swoich wypowiedzi.
  • Przypomnimy sobie zasady kulturalnego zachowania podczas posiłków. Porozmawiamy na temat naszych ulubionych potraw i korzyści ze spożywania warzyw i owoców ( realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie )
  1. „Bezpieczna droga do przedszkola”
  • Nauczymy się adresu  zamieszkania rozumiejąc konieczność posiadania takiej wiedzy.
  • Poznamy znajomość etapów przechodzenia przez ulicę i utrwalimy wiadomości na temat bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
  • Udamy się na pobliskie skrzyżowanie w celu kształtowania właściwych nawyków w zakresie bezpiecznego poruszania się na przejściu dla pieszych.
  • Wykonamy pracę plastyczno – techniczną z wykorzystaniem kartonowych pudełek w ramach tematu „Pomyśl zanim wyrzucisz”.
  • Będziemy świętować „Dzień Przedszkolaka” uczestnicząc w różnorodnych zabawach i nauczymy się śpiewać „Hymn Przedszkolaka”.
  1. „Różnorodność świata roślin” – realizacja tematyki kompleksowej: Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję.
  • Pożegnamy lato i powitamy nową porę roku – jesień. Przypomnimy nazwy miesięcy letnich i poznamy miesiące jesienne.
  • Będziemy spacerować po najbliższej okolicy przedszkola, wybierzemy się do parku zachodniego. Nazbieramy owoców jarzębiny, liści, kasztanów i żołędzi.
  • Zaobserwujemy zmiany zachodzące w otaczającej nas przyrodzie, nazwiemy cechy charakterystyczne jesieni: krótszy dzień, wiatr, zmiana ubarwienia i opadanie liści itp.
  • Nauczymy się rozpoznawać wybrane gatunki drzew liściastych po ich liściach i owocach: kasztanowiec, klon, brzoza, dąb, jarzębina. Utrwalimy ich nazwy rozpoznając je na ilustracjach. Poznamy przyczynę opadania liści jesienią.
  • Zgromadzony materiał przyrodniczy posłuży nam do udekorowania sali a także wykorzystamy go podczas zabaw i zajęć matematycznych ( przeliczanie, tworzenie zbiorów, proste działania matematyczne, układanie rytmów) i w działaniach plastyczno – technicznych.
  • Wzbogacimy kącik przyrodniczy o naturalne okazy jesiennych kwiatów: astrów i wrzosów, dostrzegając bogactwo ich barw.
  • Poznamy wybrane gatunki drzew iglastych w oparciu o zdjęcia: jodły, świerku, sosny i modrzewia. Będziemy je rozróżniać po wyglądzie gałązek z szyszkami. Omówimy ogólną budowę drzew liściastych i iglastych. Poznamy także wybrane gatunków grzybów: jadalnych: borowiki, maślaki, kurki, gąski oraz  trujących ( muchomor sromotnikowy ).
  • Poszerzymy swoją wiedzę na temat niezwykłego świata roślin w oparciu o ilustracje z atlasów przyrodniczych oraz filmy edukacyjne, np.: Największe rośliny świata, Kaktusy.
  • Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę słuchową wyrazów dzieląc je na sylaby i wysłuchując pierwszą głoskę. Odczytamy globalnie nazwy wybranych roślin na etykietach.