Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień plan dydyaktyczno-wychowawczy

Przedszkole Integracyjne nr 404 Karolina Banaszek

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

WRZESIEŃ 2022, GRUPA II

 

Główne zadania do realizacji:

  1. W przedszkolu (w tym realizacja programu „Bezpieczna placówka”)

  • Przypomnimy sobie nasze imiona i pobawimy się wspólnie, by się poznać i zintegrować;

  • Przypomnimy sobie zasady dotyczące bezpiecznego i dobrego funkcjonowania w przedszkolu, m.in.: „Jestem koleżeński” „Bezpiecznie się przemieszczam” „ W sposób bezpieczny korzystam ze sprzętów na placu zabaw” „Wspólnie dbamy o naszą salę i zabawki” w oparciu o literaturę i obrazki demonstracyjne;

  • Weźmiemy udział w ćwiczeniach i zabawach, które pozwolą nam zorientować się w schemacie naszego ciała i określaniu położenia w przestrzeni.

  • Nauczymy się piosenki „Cześć”;

  1. Wspomnienie wakacji

 

  • Porozmawiamy na temat naszych wakacyjnych doświadczeń, podróży, przygód;

  • Przypomnimy sobie charakterystyczne cechy lata;

  • Będziemy klasyfikować przedmioty wg jednej i/ lub dwóch cech;

  • Przyporządkujemy obrazki do wybranych krajobrazów;

  • Będziemy czytać globalnie proste wyrazy: góry, morze, lato;

  • Nauczymy się piosenki „4 pory roku”

  1. Różnorodność świata zwierząt – realizacja tematu kompleksowego „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję”.

 

  • Dowiemy się, gdzie żyją zwierzęta i dokonamy podziału na zwierzęta żyjące w wodach i na lądzie. Przy okazji popracujemy z globusem i z mapą.

  • Poszerzymy zasób słownictwa o nazwy zwierząt mniej spotykanych i inne pojęcia różnicujące.

  • Odkryjemy, co żyje w głębinach wód w oparciu o zdjęcia, filmy edukacyjne.

  • Rozwiniemy nasze umiejętności w zakresie kształcenia matematycznego: będziemy przeliczać, porównywać liczebność zbiorów, klasyfikować według jednej i dwóch cech oraz utrwalimy znajomość barw.

  • Wykonamy prace plastyczno – techniczne m. in. z wykorzystaniem zbędnych już przedmiotów użytkowych (Realizacja zajęć programowych w zakresie tematu „Pomyśl zanim wyrzucisz”).

  • Z góry lepiej widać- świat ptaków” – przybliżymy sobie wiedzę na temat różnorodności wśród ptaków. Poznamy nieloty i ptaki biegające. Przyjrzymy się strusiom. Zbadamy, jak zbudowane jest pióro.

  • Poznamy różnice w sposobie poruszania się, odżywiania.

  • Będziemy posługiwać się wyrazami przeciwstawnymi, tj: wolny – szybki, wysoko – nisko, duży – mały, płytki – głęboki itp.

4. Kontynuacja zajęć programowych z zakresu edukacji zdrowotnej „Zdrowe i racjonalne odżywianie”. (2 zajęcia w miesiącu)

  • Co możemy zrobić, by nie chorować?” - zajęcia wprowadzające, podczas których poznamy również czym jest piramida zdrowego odżywiania; wykonamy obrazki „Co nam smakuje?”

  • Piramida żywienia”. Zajęcia utrwalające, podczas których będziemy odwzorowywać piramidę, nazywać produkty znajdujące się w niej i przyporządkowywać je do określonych zbiorów (warzywa, owoce, nabiał…). Wykonamy koktajl z wybranych warzyw i owoców.