Wrzesień plan dydaktyczno-wychowawczy
Przedszkole Integracyjne nr 404 Karolina Banaszek
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
WRZESIEŃ 2022, GRUPA II
Główne zadania do realizacji:
W przedszkolu (w tym realizacja programu „Bezpieczna placówka”)
Przypomnimy sobie nasze imiona i pobawimy się wspólnie, by się poznać i zintegrować;
Przypomnimy sobie zasady dotyczące bezpiecznego i dobrego funkcjonowania w przedszkolu, m.in.: „Jestem koleżeński” „Bezpiecznie się przemieszczam” „ W sposób bezpieczny korzystam ze sprzętów na placu zabaw” „Wspólnie dbamy o naszą salę i zabawki” w oparciu o literaturę i obrazki demonstracyjne;
Weźmiemy udział w ćwiczeniach i zabawach, które pozwolą nam zorientować się w schemacie naszego ciała i określaniu położenia w przestrzeni.
Nauczymy się piosenki „Cześć”;
Wspomnienie wakacji
Porozmawiamy na temat naszych wakacyjnych doświadczeń, podróży, przygód;
Przypomnimy sobie charakterystyczne cechy lata;
Będziemy klasyfikować przedmioty wg jednej i/ lub dwóch cech;
Przyporządkujemy obrazki do wybranych krajobrazów;
Będziemy czytać globalnie proste wyrazy: góry, morze, lato;
Nauczymy się piosenki „4 pory roku”
Różnorodność świata zwierząt – realizacja tematu kompleksowego „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję”.
Dowiemy się, gdzie żyją zwierzęta i dokonamy podziału na zwierzęta żyjące w wodach i na lądzie. Przy okazji popracujemy z globusem i z mapą.
Poszerzymy zasób słownictwa o nazwy zwierząt mniej spotykanych i inne pojęcia różnicujące.
Odkryjemy, co żyje w głębinach wód w oparciu o zdjęcia, filmy edukacyjne.
Rozwiniemy nasze umiejętności w zakresie kształcenia matematycznego: będziemy przeliczać, porównywać liczebność zbiorów, klasyfikować według jednej i dwóch cech oraz utrwalimy znajomość barw.
Wykonamy prace plastyczno – techniczne m. in. z wykorzystaniem zbędnych już przedmiotów użytkowych (Realizacja zajęć programowych w zakresie tematu „Pomyśl zanim wyrzucisz”).
„Z góry lepiej widać- świat ptaków” – przybliżymy sobie wiedzę na temat różnorodności wśród ptaków. Poznamy nieloty i ptaki biegające. Przyjrzymy się strusiom. Zbadamy, jak zbudowane jest pióro.
Poznamy różnice w sposobie poruszania się, odżywiania.
Będziemy posługiwać się wyrazami przeciwstawnymi, tj: wolny – szybki, wysoko – nisko, duży – mały, płytki – głęboki itp.
4. Kontynuacja zajęć programowych z zakresu edukacji zdrowotnej „Zdrowe i racjonalne odżywianie”. (2 zajęcia w miesiącu)
„Co możemy zrobić, by nie chorować?” - zajęcia wprowadzające, podczas których poznamy również czym jest piramida zdrowego odżywiania; wykonamy obrazki „Co nam smakuje?”
„Piramida żywienia”. Zajęcia utrwalające, podczas których będziemy odwzorowywać piramidę, nazywać produkty znajdujące się w niej i przyporządkowywać je do określonych zbiorów (warzywa, owoce, nabiał…). Wykonamy koktajl z wybranych warzyw i owoców.