Wrzesień plan dydaktyczno-wychowawczy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa IV wrzesień
Główne zadania do realizacji
1. Nasze przedszkole (1 – 10.09.2022)
Przypomnimy sobie zasady obowiązujące w naszej grupie, wytłumaczymy pojęcie dobre maniery.
Porozmawiamyo wakacjach, przestrzegając zasady słucham, gdy ktoś mówi. Kształtowanie umiejętności słuchania.
Podczas wypowiedzi będziemy rozwijać umiejętność budowania zdań poprawnych gramatycznie.
Podczas zabaw słuchowych będziemy doskonalić umiejętność różnicowania samogłosek o,u,i,a.
Będziemy rozpoznawać, nazywać i rysować figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
Wspólnie ułożymy wymarzony jadłospis w przedszkolu, uwzględniając zasady zdrowego odżywiania (edukacja zdrowotna Zdrowe i racjonalne odżywianie).
2. Oto ja (12 – 16.09.2022)
Rozwijanie świadomości w schemacie ciała w odniesieniu do innej osoby, określanie strony prawej i lewej.
Będziemy się uczyć patrzeć na otoczenie z punktu widzenia drugiej osoby (zajęcia oparte o scenariusze E. Gruszczyk – Kolczyńskiej Dziecięca matematyka).
Poznamy literę O,o. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej.
Porozmawiamy o zasadach poruszania się po chodniku i ulicy. Poznamy pracę policjanta. Poznamy numery alarmowe.
3. Różnorodność świata roślin - temat kompleksowy (19 – 30.09.2022)
Pójdziemy na spacer wokół przedszkola, poszukamy zmian w przyrodzie związanych nadchodzącą jesienią.
Porozmawiamy o roślinach, które widzieliśmy. Nauczymy się rozpoznawać kasztanowce, dęby, klony. Zastanowimy się nad znaczeniem roślin dla naszej planety.
Poznamy literę A,a.
Będziemy kodować i dekodować informacje, odszukiwać ciągi liczb, układać rytmy.
Nauczymy się konstruować grę ścigankę i grę opowiadanie. Kształtowanie odporności emocjonalnej. (zajęcia oparte o scenariusze E. Gruszczyk – Kolczyńskiej Dziecięca matematyka).