Wrzesień plan dydaktyczno-wychowawczy
Przedszkole Integracyjne nr 404 Małgorzata Komorowska
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
WRZESIEŃ 2022, GRUPA I
- Ja i moi koledzy – poznajmy się. (01-09.09.2022)
- poznajemy swoje imiona w zabawie „Poznajmy się” oraz podczas zabaw dowolnych.
- zapoznanie z wyglądem własnej sali, łazienki oraz ogrodem przedszkolnym.
- stwarzanie dzieciom warunków do adaptacji w przedszkolu:
- zachęcanie do wspólnych zabaw przy muzyce, w ogrodzie przedszkolnym przy korzystaniu z zabawek w sali,
- zapoznanie z zasadami zgodnego korzystania z zabawek, wspólne porządkowanie.
- budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowych sytuacjach; rozwijanie zachowań prospołecznych – stosowanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i osobami dorosłymi.
- Nasze przedszkole – „Bezpieczna placówka”. (12-16.09.2022)
- poznajemy zasady dotyczące bezpiecznego funkcjonowania w przedszkolu ( kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabawek, korzystanie ze sprzętu w sali gimnastycznej oraz w ogrodzie przedszkolnym wg ustalonych zasad, wychodzenie z sali do łazienki oraz innych miejsc należących do przedszkola) pod opieką dorosłego.
- „Jestem sobie przedszkolaczek”, „Bezpiecznie się przemieszczam”, „Pięć paluszków” – zabawy i piosenki zmierzające do bezpiecznego funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
- „Co to jest?”, „Paluszkowe ludziki”, „Moja grupa” – udział dzieci w ćwiczeniach i zabawach ruchowych w celu nazywania i orientacji w schemacie własnego ciała.
- słuchanie utworów muzycznych – wyrażanie muzyki ruchem.
- poznanie pojęcia zbioru przedmiotów, próby klasyfikowania jego elementów według jednej cechy; kształtowanie umiejętności przeliczania elementów.
- zachęcanie do dbania o ład i porządek w najbliższym otoczeniu, wyrabianie nawyku współpracy.
- Różnorodność świata zwierząt – temat kompleksowy „Mój dom – moje podwórko” (19-30.09.2022)
- „Mój dom”, „Plastoludki”, „Klocki” – wyjaśnianie pojęć: dom, rodzice, rodzeństwo, rodzina; zapoznanie z różnymi zwierzętami i nazwami ich domów.
- „Zwierzęta lądowe i wodne” – próby podziału, wykorzystanie ilustracji i filmów edukacyjnych, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt.
- wykonywanie prac plastycznych – usprawnianie dłoni, rozwijanie orientacji w układzie elementów na płaszczyźnie, wyrabianie kreatywności i wyobraźni.
- usprawnianie aparatu mowy poprzez wypowiadanie się dowolne dzieci oraz podczas śpiewu i recytacji; panowanie nad siłą głosu (głośno – szeptem); próby przedstawiania głosem zmian dynamicznych (szybko – wolno) – wykorzystanie prostych rymowanek.
- uwrażliwianie na dźwięki otoczenia, rozwijanie poprawności ruchowej podczas naśladowania sposobu poruszania się zwierząt, doskonalenie aparatu głosowego – powtarzanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta (hau, mu, ko, kwa).
- zwrócenie uwagi na piękno i estetykę najbliższego środowiska dzięki otaczającej nas przyrodzie – ilustracje i filmy ze zwierzętami i roślinami.