Wrzesień plan dydaktyczno-wychowawczy
Przedszkole Integracyjne nr 404 Ewa Kuran, Sylwia Zienkiewicz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
WRZESIEŃ 2022 r. GRUPA III
Główne zadania do realizacji:
- „Ja i moja grupa”
- Powspominamy minione wakacje rozwijając umiejętność wypowiadania się na określony temat.
- Będziemy uczestniczyć w zabawach integracyjnych, słuchać opowiadań i rozmawiać na temat dobrego koleżeństwa i przyjaźni.
- Utrwalimy schemat naszego ciała, określimy cechy wyglądu i poznamy rolę, jaką pełnią zmysły zastanawiając się jak możemy je chronić.
- Dowiemy się, że jesteśmy różni lecz równie ważni i wygląd, także zmieniony chorobą nie ma wpływu na cechy charakteru.
- Ustalimy zasady zachowania obowiązujące w przedszkolu ucząc się sztuki dyskutowania i argumentowania swoich wypowiedzi.
- Przypomnimy sobie zasady kulturalnego zachowania podczas posiłków. Porozmawiamy na temat naszych ulubionych potraw i korzyści ze spożywania warzyw i owoców ( realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie )
- „Bezpieczna droga do przedszkola”
- Nauczymy się adresu zamieszkania rozumiejąc konieczność posiadania takiej wiedzy.
- Poznamy znajomość etapów przechodzenia przez ulicę i utrwalimy wiadomości na temat bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
- Udamy się na pobliskie skrzyżowanie w celu kształtowania właściwych nawyków w zakresie bezpiecznego poruszania się na przejściu dla pieszych.
- Wykonamy pracę plastyczno – techniczną z wykorzystaniem kartonowych pudełek w ramach tematu „Pomyśl zanim wyrzucisz”.
- Będziemy świętować „Dzień Przedszkolaka” uczestnicząc w różnorodnych zabawach i nauczymy się śpiewać „Hymn Przedszkolaka”.
- „Różnorodność świata roślin” – realizacja tematyki kompleksowej: Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję.
- Pożegnamy lato i powitamy nową porę roku – jesień. Przypomnimy nazwy miesięcy letnich i poznamy miesiące jesienne.
- Będziemy spacerować po najbliższej okolicy przedszkola, wybierzemy się do parku zachodniego. Nazbieramy owoców jarzębiny, liści, kasztanów i żołędzi.
- Zaobserwujemy zmiany zachodzące w otaczającej nas przyrodzie, nazwiemy cechy charakterystyczne jesieni: krótszy dzień, wiatr, zmiana ubarwienia i opadanie liści itp.
- Nauczymy się rozpoznawać wybrane gatunki drzew liściastych po ich liściach i owocach: kasztanowiec, klon, brzoza, dąb, jarzębina. Utrwalimy ich nazwy rozpoznając je na ilustracjach. Poznamy przyczynę opadania liści jesienią.
- Zgromadzony materiał przyrodniczy posłuży nam do udekorowania sali a także wykorzystamy go podczas zabaw i zajęć matematycznych ( przeliczanie, tworzenie zbiorów, proste działania matematyczne, układanie rytmów) i w działaniach plastyczno – technicznych.
- Wzbogacimy kącik przyrodniczy o naturalne okazy jesiennych kwiatów: astrów i wrzosów, dostrzegając bogactwo ich barw.
- Poznamy wybrane gatunki drzew iglastych w oparciu o zdjęcia: jodły, świerku, sosny i modrzewia. Będziemy je rozróżniać po wyglądzie gałązek z szyszkami. Omówimy ogólną budowę drzew liściastych i iglastych. Poznamy także wybrane gatunków grzybów: jadalnych: borowiki, maślaki, kurki, gąski oraz trujących ( muchomor sromotnikowy ).
- Poszerzymy swoją wiedzę na temat niezwykłego świata roślin w oparciu o ilustracje z atlasów przyrodniczych oraz filmy edukacyjne, np.: Największe rośliny świata, Kaktusy.
- Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę słuchową wyrazów dzieląc je na sylaby i wysłuchując pierwszą głoskę. Odczytamy globalnie nazwy wybranych roślin na etykietach.