Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień plan dydaktyczno-wychowawczy

Przedszkole Integracyjne nr 404                                                            Ewa Kuran, Sylwia Zienkiewicz

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

WRZESIEŃ 2022 r.  GRUPA III

Główne zadania do realizacji:

  1. „Ja i moja grupa”
  • Powspominamy minione wakacje rozwijając umiejętność wypowiadania się na określony temat.
  • Będziemy uczestniczyć w zabawach integracyjnych, słuchać opowiadań i rozmawiać na temat dobrego koleżeństwa i przyjaźni.
  • Utrwalimy schemat naszego ciała, określimy cechy wyglądu i poznamy rolę, jaką pełnią zmysły  zastanawiając się jak możemy je chronić.
  • Dowiemy się, że jesteśmy różni lecz równie ważni i wygląd, także zmieniony chorobą nie ma wpływu na cechy charakteru.
  • Ustalimy zasady zachowania obowiązujące w przedszkolu ucząc się sztuki dyskutowania i argumentowania swoich wypowiedzi.
  • Przypomnimy sobie zasady kulturalnego zachowania podczas posiłków. Porozmawiamy na temat naszych ulubionych potraw i korzyści ze spożywania warzyw i owoców ( realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie )
  1. „Bezpieczna droga do przedszkola”
  • Nauczymy się adresu  zamieszkania rozumiejąc konieczność posiadania takiej wiedzy.
  • Poznamy znajomość etapów przechodzenia przez ulicę i utrwalimy wiadomości na temat bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
  • Udamy się na pobliskie skrzyżowanie w celu kształtowania właściwych nawyków w zakresie bezpiecznego poruszania się na przejściu dla pieszych.
  • Wykonamy pracę plastyczno – techniczną z wykorzystaniem kartonowych pudełek w ramach tematu „Pomyśl zanim wyrzucisz”.
  • Będziemy świętować „Dzień Przedszkolaka” uczestnicząc w różnorodnych zabawach i nauczymy się śpiewać „Hymn Przedszkolaka”.
  1. „Różnorodność świata roślin” – realizacja tematyki kompleksowej: Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję.
  • Pożegnamy lato i powitamy nową porę roku – jesień. Przypomnimy nazwy miesięcy letnich i poznamy miesiące jesienne.
  • Będziemy spacerować po najbliższej okolicy przedszkola, wybierzemy się do parku zachodniego. Nazbieramy owoców jarzębiny, liści, kasztanów i żołędzi.
  • Zaobserwujemy zmiany zachodzące w otaczającej nas przyrodzie, nazwiemy cechy charakterystyczne jesieni: krótszy dzień, wiatr, zmiana ubarwienia i opadanie liści itp.
  • Nauczymy się rozpoznawać wybrane gatunki drzew liściastych po ich liściach i owocach: kasztanowiec, klon, brzoza, dąb, jarzębina. Utrwalimy ich nazwy rozpoznając je na ilustracjach. Poznamy przyczynę opadania liści jesienią.
  • Zgromadzony materiał przyrodniczy posłuży nam do udekorowania sali a także wykorzystamy go podczas zabaw i zajęć matematycznych ( przeliczanie, tworzenie zbiorów, proste działania matematyczne, układanie rytmów) i w działaniach plastyczno – technicznych.
  • Wzbogacimy kącik przyrodniczy o naturalne okazy jesiennych kwiatów: astrów i wrzosów, dostrzegając bogactwo ich barw.
  • Poznamy wybrane gatunki drzew iglastych w oparciu o zdjęcia: jodły, świerku, sosny i modrzewia. Będziemy je rozróżniać po wyglądzie gałązek z szyszkami. Omówimy ogólną budowę drzew liściastych i iglastych. Poznamy także wybrane gatunków grzybów: jadalnych: borowiki, maślaki, kurki, gąski oraz  trujących ( muchomor sromotnikowy ).
  • Poszerzymy swoją wiedzę na temat niezwykłego świata roślin w oparciu o ilustracje z atlasów przyrodniczych oraz filmy edukacyjne, np.: Największe rośliny świata, Kaktusy.
  • Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę słuchową wyrazów dzieląc je na sylaby i wysłuchując pierwszą głoskę. Odczytamy globalnie nazwy wybranych roślin na etykietach.