Styczeń 2023, plan dydaktyczno-wychowawczy
Weronika Bocianowska, Justyna Węgorek, rok szkolny 2022/2023 Przedszkole Integracyjne nr 404
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa IV STYCZEŃ
Główne zadania do realizacji
1. Coraz zimniej (2 – 14.01.2023)
Porozmawiamy o zimie. Poszukamy zmian zachodzących w przyrodzie, poznamy pojęcie szron. Wykonamy doświadczenia ze śniegiem i lodem.
Poznamy zasadę działania termometru, nauczymy się określać ciepło i zimno. Będziemy dopasowywać ubiór do pogody.
Utrwalimy cyfrę 4 i 5. Wykorzystując liczmany będziemy przeliczać, odkładać i dokładać elementy. Będziemy doskonalić umiejętność badania i porównywania liczebności zbiorów. Poznamy znak matematyczny =.
Poznamy litery drukowane i pisane: E, e; U, u; K, k. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.
Będziemy doskonalić analizę i syntezę głoskową. Wysłuchiwać poznane głoski w nagłosie i wygłosie.
Pobawimy się w kodowanie, dzięki czemu będziemy rozwijać umiejętność logicznego myślenia. Dowiemy się co oznacza pojęcie pion i poziom.
Będziemy rozwijać sprawność grafomotoryczną poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastycznych (wycinanie, lepienie, wydzieranie).
Będziemy rozwijać umiejętność dzielenia się zabawkami, rozwiązywania konfliktów oraz uzyskiwania kompromisu.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy z elementami czworakowania, wykorzystamy woreczki gimnastyczne.
W ogrodzie przedszkolnym będziemy lepić śnieżki, bałwana, jeździć na sankach. Pójdziemy na spacer w poszukiwaniu zmian w przyrodzie.
Pójdziemy do pracowni ceramicznej.
2. Płynie czas (16 – 20.01.2023)
Będziemy rozmawiać o upływie i następstwach czasu. Poznamy różne przedmioty służące do jego pomiaru: zegar, klepsydra, minutnik, stoper, sekundnik. Zastanowimy się, które urządzenie mierzy czas najdokładniej.
Poszukamy informacji jak mierzono czas dawniej.
Nauczymy się odczytywać pełne godziny na tarczy zegara.
Poznamy i spróbujemy zapamiętać nazwy miesięcy.
Poznamy literę Z, z. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.
Będziemy doskonalić umiejętność orientacji na kartce papieru (Dziecięca matematyka E.Gruszczyk-Kolczyńska)
Nauczymy się wierszy i piosenek o babci i dziadku. Zrobimy prezenty.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami podskoku i skłonu. Wykorzystamy szarfy.
3. Babcia i Dziadek – młodsi i starsi. (23 – 27.01.2023)
W oparciu o opowiadanie I. Salach Najlepszy prezent porozmawiamy o wartości, jaką jest pomoc. Nauczymy się, w jaki sposób możemy pomóc osobom starszym, przypomnimy zasady kulturalnego zachowania.
Weźmiemy udział w występie dla Babci i Dziadka. Wręczymy przygotowane wcześniej prezenty.
Poznamy literę: B, b. Wyodrębnimy głoskę w nagłosie i wygłosie. Spróbujemy ułożyć wyrazy z rozsypanki literowej.
Weźmiemy udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej – będziemy usprawniać dużą motorykę oraz koordynację ruchową.
W ogrodzie będziemy bawić się śniegiem, lepić bałwana. Rozpuścimy śnieg i sprawdzimy co uzyskamy.