Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń 2023, plan dydaktyczno-wychowawczy

Weronika Bocianowska, Justyna Węgorek, rok szkolny 2022/2023 Przedszkole Integracyjne nr 404

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV STYCZEŃ

Główne zadania do realizacji

1. Coraz zimniej (2 – 14.01.2023)

  • Porozmawiamy o zimie. Poszukamy zmian zachodzących w przyrodzie, poznamy pojęcie szron. Wykonamy doświadczenia ze śniegiem i lodem.

  • Poznamy zasadę działania termometru, nauczymy się określać ciepło i zimno. Będziemy dopasowywać ubiór do pogody.

  • Utrwalimy cyfrę 4 i 5. Wykorzystując liczmany będziemy przeliczać, odkład i dokładać elementy. Będziemy doskonalić umiejętność badania i porównywania liczebności zbiorów. Poznamy znak matematyczny =.

  • Poznamy litery drukowane i pisane: E, e; U, u; K, k. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.

  • Będziemy doskonalić analizę i syntezę głoskową. Wysłuchiwać poznane głoski w nagłosie i wygłosie.

  • Pobawimy się w kodowanie, dzięki czemu będziemy rozwijać umiejętność logicznego myślenia. Dowiemy się co oznacza pojęcie pion i poziom.

  • Będziemy rozwijać sprawność grafomotoryczną poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastycznych (wycinanie, lepienie, wydzieranie).

  • Będziemy rozwijać umiejętność dzielenia się zabawkami, rozwiązywania konfliktów oraz uzyskiwania kompromisu.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy z elementami czworakowania, wykorzystamy woreczki gimnastyczne.

  • W ogrodzie przedszkolnym będziemy lepić śnieżki, bałwana, jeździć na sankach. Pójdziemy na spacer w poszukiwaniu zmian w przyrodzie.

  • Pójdziemy do pracowni ceramicznej.

2. Płynie czas (16 – 20.01.2023)

  • Będziemy rozmawiać o upływie i następstwach czasu. Poznamy różne przedmioty służące do jego pomiaru: zegar, klepsydra, minutnik, stoper, sekundnik. Zastanowimy się, które urządzenie mierzy czas najdokładniej.

  • Poszukamy informacji jak mierzono czas dawniej.

  • Nauczymy się odczytywać pełne godziny na tarczy zegara.

  • Poznamy i spróbujemy zapamiętać nazwy miesięcy.

  • Poznamy literę Z, z. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.

  • Będziemy doskonalić umiejętność orientacji na kartce papieru (Dziecięca matematyka E.Gruszczyk-Kolczyńska)

  • Nauczymy się wierszy i piosenek o babci i dziadku. Zrobimy prezenty.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami podskoku i skłonu. Wykorzystamy szarfy.

3. Babcia i Dziadek – młodsi i starsi. (23 – 27.01.2023)

  • W oparciu o opowiadanie I. Salach Najlepszy prezent porozmawiamy o wartości, jaką jest pomoc. Nauczymy się, w jaki sposób możemy pomóc osobom starszym, przypomnimy zasady kulturalnego zachowania.

  • Weźmiemy udział w występie dla Babci i Dziadka. Wręczymy przygotowane wcześniej prezenty.

  • Poznamy literę: B, b. Wyodrębnimy głoskę w nagłosie i wygłosie. Spróbujemy ułożyć wyrazy z rozsypanki literowej.

  • Weźmiemy udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej – będziemy usprawniać dużą motorykę oraz koordynację ruchową.

  • W ogrodzie będziemy bawić się śniegiem, lepić bałwana. Rozpuścimy śnieg i sprawdzimy co uzyskamy.