Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń 2023, plan dydaktyczno-wychowawczy

Przedszkole Integracyjne nr 404                                                                                        Ewa Kuran, Sylwia Zienkiewicz

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

STYCZEŃ  2023 r.  GRUPA III

 

Główne zadania do realizacji:

 

„Mijają dni, miesiące, lata…” ( 02.01. – 11.01.)

  • Powitamy Nowy 2023 Rok, porozmawiamy na temat zwyczajów z tym związanych tj.: zabawa sylwestrowa, pokaz fajerwerków, składanie życzeń noworocznych, urządzanie balów. Wyjaśnimy sobie pojęcie karnawał.
  • Podczas spotkania z przedstawicielem Straży Miejskiej poszerzymy i utrwalimy wiadomości dotyczące zasad bezpieczeństwa w różnorodnych sytuacjach oraz skutki ich nieprzestrzegania: kontakty z obcymi, piesi w ruchu drogowym, nieostrożne zachowania w domu. Utrwalimy znajomość numeru alarmowego 112.
  • Powtórzymy charakterystyczne cechy czterech pór roku oraz ich chronologię. Zwrócimy uwagę na zmiany, jakie zachodzą wokół nas.
  • Pooglądamy różnego rodzaju kalendarze i zegary, spróbujemy zrozumieć stałe następstwo dni, tygodni, miesięcy i lat. Będziemy uczyć się nazw dwunastu miesięcy.
  • Porozmawiamy na temat upływającego czasu, odniesiemy się także do zmieniającego się wyglądu, poznamy datę swoich urodzin, zapamiętamy miesiąc i porę roku, w jakich się urodziliśmy.
  • Utrwalimy dni tygodnia zachowując właściwą kolejność w oparciu o ilustrowany wiersz pt. : „Co robią zimą dni tygodnia?”
  • Poćwiczymy analizę i syntezę słuchową dzieląc wyrazy na sylaby i wyodrębniając pierwszą głoskę.
  • Po raz drugi wybierzemy się na zajęcia ceramiczne do pracowni Angoba.

 

„Dbamy o wodę na naszej planecie” – realizacja tematyki kompleksowej: Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję ( 12.01. – 18.01.)  (temat przeniesiony z grudnia  ).

  • Poznamy zasoby wody  na Ziemi: morza, oceany, rzeki, jeziora, wody podziemne i lodowce. Będziemy oglądać i wskazywać je na ilustracjach oraz  rozwiązywać zagadki na ich temat.
  • Poznamy znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i roślin: do picia, mycia, podlewania roślin, jako środowisko życia wielu gatunków… Korzystając z literatury dla dzieci dowiemy się, jakie zagrożenia wynikają z zaniechania dbałości o jej dobrostan.
  • Porozmawiamy na temat działań człowieka sprzyjających utrzymaniu w „zdrowiu” naszych wód: dbanie, aby nie zaśmiecać rzek, jezior, mórz a także domowej kanalizacji, mycie samochodów w przeznaczonych do tego miejscach, udział w inicjatywach sprzątania rzek i nabrzeży.
  • Zapoznamy się z cyklem obiegu wody w przyrodzie i wykonamy ukazujący go prosty eksperyment z woreczkiem strunowym, wodą i farbą.

 

„Babcia i dziadek”  ( 19.01. – 31.01. )

 

  • Porozmawiamy o tym, jak spędzamy czas ze swoimi dziadkami i w domu rodzinnym. Będziemy rozwiązywać zagadki słowne i pantomimiczne.
  • Poznamy różne zabawy, w które bawiono się dawniej.
  • Zaplanujemy i przygotujemy się do świętowania w naszym przedszkolu Dnia Babci i Dziadka, udekorujemy naszą salę.
  • Nauczymy się na pamięć wierszy i piosenek dla Babci i Dziadka i zaprezentujemy je zaproszonym gościom.
  • Namalujemy portrety naszych dziadków oraz wykonamy dla nich prezenty.
  • Obejrzymy przedstawienie teatralne pt. „Sikorka Agatka” – baśń zimowa.

 

 

- Będziemy kontynuować cykl zajęć psychoedukacyjnych: „Spotkania z Leonem”.

- Poruszamy się podczas ćwiczeń porannych i zabaw ruchowych w sali i ogrodzie.