Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej - wrzesień

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

WRZESIEŃ 2023 r. GRUPA IV

 

Główne zadania do realizacji:

1. „Wróciliśmy z wakacji” ( 01.09. – 12.09. )

  • Porozmawiamy na temat wakacyjnych wyjazdów, dzieląc się wrażeniami z czasu spędzonego z rodziną. Obejrzymy przywiezione pamiątki. Wykonamy pracę plastyczną: Wakacyjne wspomnienia.

  • Wspólnie wyszukamy i wskażemy na mapie fizycznej Polski regiony, miasta i miejscowości odwiedzane przez dzieci, m.in.: Morze Bałtyckie, Tatry, Bieszczady, Pojezierze Mazurskie, Gdańsk, Zakopane. Przypomnimy sobie objaśnienia legendy na mapie.

  • Będziemy wypowiadać się na temat ilustracji i obrazków demonstracyjnych ćwicząc umiejętność budowania zdań poprawnych gramatycznie.

  • Ustalimy podstawowe zasady zachowania obowiązujące w przedszkolu, wyjaśnimy konieczność przestrzegania norm społecznych. Stworzymy grupowy „Kodeks Przedszkolaka”.

  • Przypomnimy sobie i utrwalimy zasady bezpieczeństwa podczas korzystania ze sprzętu terenowego i zabaw ruchowych w przedszkolnym ogrodzie.

  • Poznamy pojęcie: savoir – vivre oraz ustalimy, jakich zwrotów grzecznościowych i w jakim kontekście należy ich używać. Omówimy różne scenki sytuacyjne prezentujące dobre maniery.

  • Zaznajomimy się z zawartością pakietu edukacyjnego dla sześciolatka: „Planeta dzieci” ( wydawnictwo WSiP).

  • Poćwiczymy orientację w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób.

  • Będziemy rozwijać percepcję słuchową, wzrokową i dotykową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych, np. dźwięki przyrody, analizę i syntezę głoskową i sylabową wyrazów, różnicowanie głosek ( utrwalimy samogłoski ), globalne czytanie wyrazów oraz zabawy sensoryczne z wykorzystaniem muszli, kamieni, kryształków itp.

 

2. „Jesteśmy odpowiedzialni i bezpieczni” – realizacja programu edukacyjno –

profilaktycznego: Bezpieczna placówka. ( 13.09. – 20.09.)

  • Porozmawiamy na temat osób pracujących w naszym przedszkolu. Omówimy zajmowane przez nich stanowiska i zastanowimy się, jaką pełnią rolę, jakie mają obowiązki.

  • Opowiemy o zawodach służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa: policjant, ratownik, strażak, omówimy zadania, jakie wykonują na co dzień oraz charakterystyczne atrybuty wykorzystywane w ich codziennej pracy. Utrwalimy numer alarmowy 112.

  • Będziemy uczyć się odpowiedzialnego i rozważnego zachowania w sytuacjach potencjalnych zagrożeń w domu, na ulicy i w kontaktach z nieznajomymi.

  • Weźmiemy udział w próbnej ewakuacji.

  • Poznamy małą i wielką literę o, O. Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę słuchową i wzrokową wyrazów – zbudujemy modele wyrazu, np. oko, Ola. Będziemy kreślić litery po wzorze zachowując wskazany kierunek.

  • Będziemy posługiwać się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawa, lewa, w prawo, w lewo, nad, pod, przed, za, między.

  • Porozmawiamy na temat zasad bezpieczeństwa w drodze do przedszkola i na ulicy. Utrwalimy zasady poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, zasady bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem czy środkami komunikacji miejskiej.

  • Będziemy świętować Dzień Przedszkolaka podczas zabaw dydaktycznych, integracyjnych i sensorycznych, Nauczymy się piosenki pt.: „Kartka z kalendarza”.

 

3. „Lubimy książki” - temat kompleksowy z zakresu edukacji czytelniczej a

wykorzystaniem programu własnego D. Wawrzyniuk: Bajeczki z przedszkolnej półeczki. (21.09. – 30.09)

  • Odpowiemy na pytania: co to jest książka? Jak jest zbudowana? Jakie mamy rodzaje książek? Czy czytanie jest potrzebne? Omówimy korzyści płynące z kontaktu z literaturą ( burza mózgów ).

  • Wzbogacimy naszą wiedzę na temat pisma; obejrzymy film edukacyjny: Historia pisma.

  • Poznamy wielką i małą literę: A, a. Poćwiczymy słuch fonematyczny.

  • Pożegnamy lato i powitamy nową porę roku – jesień. Codziennie będziemy zrywać kartkę z kalendarza i odczytywać datę. W ten sposób utrwalimy nazwy miesięcy i dni tygodnia.

  • Dowiemy się, jak powstaje papier, poznamy proces produkcyjny w oparciu o historyjkę obrazkową i prezentację multimedialną.

  • Zaczniemy tworzyć w grupie wieżę z książek, które przeczytamy w tym roku dzieciom.

  • Pożegnamy lato i powitamy nową porę roku – jesień. Codziennie będziemy zrywać kartkę z kalendarza i odczytywać datę. W ten sposób utrwalimy nazwy miesięcy i dni tygodnia.

  • Zaprosimy rodzica do poczytania interesującej lektury ( w ramach programu: Cała Polska czyta dzieciom ).

 

- W ramach edukacji zdrowotnej: Zdrowe i racjonalne odżywianie: utrwalimy zdrowe nawyki żywieniowe, porozmawiamy o tym, jak należy dbać o zdrowe zęby oraz, czy jedzenie i napoje mają na to wpływ. Wyjaśnimy profilaktyczne znaczenie wizyt u stomatologa.