Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik plan dydktyczno-wychowawczy

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PAŹDZIERNIK  2022 r.  GRUPA III

 

Główne zadania do realizacji:

 

  1. „Idzie jesień przez ogród i sad” ( 03.10. – 14.10.)
  • Omówimy zmiany zachodzące jesienią w sadzie i ogrodzie: dojrzewanie owoców i warzyw, zmiana barw roślinności, przekwitanie roślin, opadanie liści drzew i krzewów.
  • Poznamy wybrane prace ogrodnicze wykonywane jesienią w sadzie i ogrodzie: zbiory owoców i warzyw, sadzenie warzyw, kwiatów, krzewów, zabezpieczanie roślin przed chłodem.
  • Będziemy rozpoznawać i nazywać wybrane owoce i warzywa rozwijając wrażliwość wzrokową, węchową, smakową i dotykową.
  • Utrwalimy nazwy drzew z których pochodzą owoce: jabłoń, grusza, śliwa.
  • Przygotujemy wspólnie sałatkę owocową i sok jabłkowo – marchwiowy i poznamy różne sposoby przetwarzania owoców (konfitury, dżemy, musy, kompoty). Omówimy zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętów elektrycznych w kuchni oraz ostrożnego użytkowania noży. (realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie. )
  • Porozmawiamy o korzyściach odnoszonych ze spożywania warzyw i owoców, które są cennym źródłem witamin.
  1. „Różnorodność świata zwierząt” – realizacja tematyki kompleksowej: Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję. (17.10 – 21.10.)
  • Poszerzymy swoją wiedzę na temat zwierząt leśnych, gospodarskich i dzikich: wygląd, zwyczaje, pożywienie. Spróbujemy je pogrupować ze względu na środowisko, w którym żyją: las, gospodarstwo wiejskie, dżungla, ocean.  
  • Omówimy zmiany zachodzące w życiu wybranych zwierząt jesienią ( jeże, wiewiórki, żurawie, niedźwiedzie… ): odloty ptaków, gromadzenie zapasów na zimę, zasypianie.
  • Będziemy ćwiczyć prawidłową konstrukcję wypowiedzi oraz dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe podczas omawiania słuchanych tekstów, ilustracji i historyjek obrazkowych.
  • W ramach tematyki: Pomyśl zanim wyrzucisz wykonamy prace plastyczno – techniczne z wykorzystaniem materiałów użytkowych i z recyklingu (skarpety, plastikowe opakowania ).
  • Będziemy rozwijać umiejętności matematyczne w rachunkowości: przeliczanie, dodawanie i odejmowanie.
  1. „Co z czego otrzymujemy” (24.10. – 31.10.)
  • Dowiemy się, z czego i jak powstaje cukier, oraz poznamy jego właściwości fizyczne.
  • Poznamy etapy produkcji chleba w piekarni i będziemy degustować różne rodzaje pieczywa.
  • Będziemy rozpoznawać produkty powstające z mleka i przypomnimy sobie  ich znaczenie dla zdrowia. ( realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie. )
  • Będziemy usprawniać małą motorykę podczas ćwiczeń graficznych w kartach pracy, wycinania z papieru i lepienia z plasteliny.

 

  • Zadbamy o rozwijanie sprawności ruchowej podczas różnorodnych zabaw w sali, w ogrodzie i na sali gimnastycznej.