Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik plan dydktyczno-wychowawczy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV październik

Główne zadania do realizacji

 

1. Skarby jesieni (3 – 14.10.2022)

  • Porozmawiamy o wrażliwości, m.in. na piękno przyrody oraz potrzeby roślin i zwierząt.

  • Utrwalimy cyfrę 1. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkład i dokładać określoną liczbę liczmanów.

  • Poznamy literę M,m orazL,l. Będziemy dokonywać analizy słuchowej i wzrokowej oraz czytać pierwsze sylaby i słowa.

  • Będziemy dokonywać analizy sylabowej i głoskowej; będziemy określać głoski w nagłosie i wygłosie.

  • Przypomnimy i utrwalimy liczebniki porządkowe oraz dowiemy się co oznacza pojęcie co drugi, co piąty itp.

  • Poznamy smak niektórych warzyw (marchewka, kalarepa, dynia). Zrobimy sok z marchewki i jabłek. Porozmawiamy o bezpiecznym używaniu sokowirówki.

  • Przetwory, kiszonki… Co to jest? Czy są zdrowe? Porozmawiamy na ten temat. Zakisimy kapustę.

  • Podczas mieszania farb spróbujemy uzyskać nowe kolory. Poznamy kolory podstawowe i uzyskamy kolory od nich pochodne.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami biegu i skoku.

  • Zaprosimy na zajęcia ruchowe z elementami metody V.Sherborne młodszych kolegów.

  • W ogrodzie przedszkolnym wykorzystamy lupy do oglądania liści, kamieni, kory drzew. Pójdziemy na spacer w poszukiwaniu zmian w przyrodzie.

     

2. Różnorodność świata zwierząt – temat kompleksowy (1728.10.2022)

  • Zwrócimy uwagę na świat najmniejszych zwierząt – owadów: dowiemy się jak zachowują się jesienią i gdzie są zimą. Jesteśmy wrażliwi na ich los w okresie zimowym – z myślą o nich wykonamy domki dla owadów.

  • Poznamy cechy charakterystyczne niektórych zwierząt, zastanowimy się co robią zimą, jak się do niej przygotowują.

  • Gdzie można znaleźć zwierzęta? Zajrzymy do mórz, na pustynie, w niebo. Poszukamy różnic i podobieństw. Będziemy oglądać atlasy zwierząt, albumy.

  • Poznamy litery T,t, I,i. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.

  • Utrwalimy cyfrę 2. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkład i dokładać określoną liczbę liczmanów. Utrwalimy pojęcie para. Dowiemy się co oznacza pojęcie co drugi, co piąty itd.

  • Będziemy ćwiczyć orientację na kartce papieru (Dziecięca matematyka E.Gruszczyk-Kolczyńska)

  • Będziemy klasyfikować przedmioty wg trzech cech, dodawać i odejmować na liczmanach.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami czworakowania.

  • W ogrodzie przedszkolnym zasadzimy cebulki wiosennych kwiatów.