Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik plan dydktyczno-wychowawczy

Przedszkole Integracyjne nr 404 Karolina Banaszek

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

GRUPA II, PAŹDZIERNIK 2022

Główne założenia do realizacji:

1. Różnorodność świata roślin (realizacja tematu kompleksowego „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję”). 03.10 – 17.10.2022

  • Odpowiemy na pytanie „Czy rośliny są potrzebne?”

  • Przypomnimy sobie jak rosną rośliny i czego potrzebują do wzrostu. Przy okazji obejrzymy wiele różnej wielkości nasion oraz dokonamy doświadczenia, dzięki któremu przekonamy się w jaki sposób rośliny piją wodę.

  • Podzielimy rodzinę roślin na kilka mniejszych i jednocześnie dowiemy się, co do świata roślin należy.

  • Uważnie wysłuchamy opowiadania oraz wierszy.

  • Porozmawiamy o drzewach rosnących w naszych lasach i parkach. Postaramy się nauczyć, w jaki sposób rozróżnić niektóre z nich, m. in.: kasztanowce, dęby, jarzębiny, sosny. Przyporządkujemy do nich owoce i liście.

  • Dowiemy się jak poznać wiek drzewa.

  • Wysłuchamy ciekawostek ze świata roślin, m. in. poznamy rośliny mięsożerne oraz największe rośliny na ziemi.

  • Policzymy kasztany i żołędzie, odwzorujemy proste obrazki oraz ułożymy rytmy.

  • Będziemy powtarzać nazwy pór roku i wytworzymy ciekawe prace plastyczne jesienne.

  • Weźmiemy udział w zajęciach prowadzonych Metodą Dobrego Startu; (wprowadzenie wzoru /// na podstawie piosenki „Zła pogoda”) i weźmiemy udział w ćwiczeniach ogólnorozwojowej na sali gimnastycznej.

  • 2. Kuchcikowo ( tu m. in. zrealizujemy temat kompleksowy dotyczący racjonalnego i zdrowego odżywiania) 18.10. - 31.10.2022

  • Zwiedzimy przedszkolną kuchnię, porozmawiamy z panią kucharką. Poznamy zawód kucharza i poszerzymy słownictwo o nazwy sprzętów kuchennych;

  • Poznamy zasady bezpiecznych zachowań podczas prac kuchennych.

  • Dowiemy się, czym jest przepis i co to jest menu.

  • Weźmiemy udział w zajęciach praktycznych: zrobimy pizzę i ciasteczka z ciasta francuskiego.

  • Ułożymy historyjkę obrazkową do opowiadania i obejrzymy teatrzyk stolikowy.

  • Wysłuchamy z uwagą utworów literackich.

  • Wykonamy prace plastyczne m. in. inspirowane malarstwem np. „Martwa natura z owocami i nożem” J. Pancewicza.

  • Posłuchamy historii, skąd się wzięła moda na jedzenie warzyw.

  • Poznamy kilka ciekawych warzyw i owoców za pomocą naszych zmysłów. Określimy ich wspólne cechy. Dokonamy klasyfikacji wg jednej i dwóch cech. Przypomnimy sobie jaką wartość dla naszego zdrowia ma spożywanie warzyw i owoców.

  • Dowiemy się, czym są przetwory, z czego i po co się je robi. Posmakujemy przetworzonych warzyw. Podziałamy praktycznie.

  • Będziemy przeliczać z użyciem liczebników porządkowych w zakresie 1 – 4.ruchowych, ruchowo – słuchowych, ruchowo – słuchowo – wzrokowych.

  • Rozpoczniemy naukę piosenek związanych z obecną porą roku.

  • Poruszamy się do krótkich, rytmicznych piosenek, które znamy z płyty „Hopsasanki zabawianki”, weźmiemy udział w codziennej gimnastyce porannej oraz gimnastyce