Październik plan dydaktyczno-wychowawczy
Przedszkole Integracyjne nr 404 Karolina Banaszek
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
GRUPA II, PAŹDZIERNIK 2022
Główne założenia do realizacji:
1. Różnorodność świata roślin (realizacja tematu kompleksowego „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję”). 03.10 – 17.10.2022
Odpowiemy na pytanie „Czy rośliny są potrzebne?”
Przypomnimy sobie jak rosną rośliny i czego potrzebują do wzrostu. Przy okazji obejrzymy wiele różnej wielkości nasion oraz dokonamy doświadczenia, dzięki któremu przekonamy się w jaki sposób rośliny piją wodę.
Podzielimy rodzinę roślin na kilka mniejszych i jednocześnie dowiemy się, co do świata roślin należy.
Uważnie wysłuchamy opowiadania oraz wierszy.
Porozmawiamy o drzewach rosnących w naszych lasach i parkach. Postaramy się nauczyć, w jaki sposób rozróżnić niektóre z nich, m. in.: kasztanowce, dęby, jarzębiny, sosny. Przyporządkujemy do nich owoce i liście.
Dowiemy się jak poznać wiek drzewa.
Wysłuchamy ciekawostek ze świata roślin, m. in. poznamy rośliny mięsożerne oraz największe rośliny na ziemi.
Policzymy kasztany i żołędzie, odwzorujemy proste obrazki oraz ułożymy rytmy.
Będziemy powtarzać nazwy pór roku i wytworzymy ciekawe prace plastyczne jesienne.
Weźmiemy udział w zajęciach prowadzonych Metodą Dobrego Startu; (wprowadzenie wzoru /// na podstawie piosenki „Zła pogoda”) i weźmiemy udział w ćwiczeniach ogólnorozwojowej na sali gimnastycznej.
2. Kuchcikowo ( tu m. in. zrealizujemy temat kompleksowy dotyczący racjonalnego i zdrowego odżywiania) 18.10. - 31.10.2022
Zwiedzimy przedszkolną kuchnię, porozmawiamy z panią kucharką. Poznamy zawód kucharza i poszerzymy słownictwo o nazwy sprzętów kuchennych;
Poznamy zasady bezpiecznych zachowań podczas prac kuchennych.
Dowiemy się, czym jest przepis i co to jest menu.
Weźmiemy udział w zajęciach praktycznych: zrobimy pizzę i ciasteczka z ciasta francuskiego.
Ułożymy historyjkę obrazkową do opowiadania i obejrzymy teatrzyk stolikowy.
Wysłuchamy z uwagą utworów literackich.
Wykonamy prace plastyczne m. in. inspirowane malarstwem np. „Martwa natura z owocami i nożem” J. Pancewicza.
Posłuchamy historii, skąd się wzięła moda na jedzenie warzyw.
Poznamy kilka ciekawych warzyw i owoców za pomocą naszych zmysłów. Określimy ich wspólne cechy. Dokonamy klasyfikacji wg jednej i dwóch cech. Przypomnimy sobie jaką wartość dla naszego zdrowia ma spożywanie warzyw i owoców.
Dowiemy się, czym są przetwory, z czego i po co się je robi. Posmakujemy przetworzonych warzyw. Podziałamy praktycznie.
Będziemy przeliczać z użyciem liczebników porządkowych w zakresie 1 – 4.ruchowych, ruchowo – słuchowych, ruchowo – słuchowo – wzrokowych.
Rozpoczniemy naukę piosenek związanych z obecną porą roku.
Poruszamy się do krótkich, rytmicznych piosenek, które znamy z płyty „Hopsasanki zabawianki”, weźmiemy udział w codziennej gimnastyce porannej oraz gimnastyce