Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik plan dydaktyczno-wychowawczy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV październik

Główne zadania do realizacji

 

1. Skarby jesieni (3 – 14.10.2022)

  • Porozmawiamy o wrażliwości, m.in. na piękno przyrody oraz potrzeby roślin i zwierząt.

  • Utrwalimy cyfrę 1. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkład i dokładać określoną liczbę liczmanów.

  • Poznamy literę M,m orazL,l. Będziemy dokonywać analizy słuchowej i wzrokowej oraz czytać pierwsze sylaby i słowa.

  • Będziemy dokonywać analizy sylabowej i głoskowej; będziemy określać głoski w nagłosie i wygłosie.

  • Przypomnimy i utrwalimy liczebniki porządkowe oraz dowiemy się co oznacza pojęcie co drugi, co piąty itp.

  • Poznamy smak niektórych warzyw (marchewka, kalarepa, dynia). Zrobimy sok z marchewki i jabłek. Porozmawiamy o bezpiecznym używaniu sokowirówki.

  • Przetwory, kiszonki… Co to jest? Czy są zdrowe? Porozmawiamy na ten temat. Zakisimy kapustę.

  • Podczas mieszania farb spróbujemy uzyskać nowe kolory. Poznamy kolory podstawowe i uzyskamy kolory od nich pochodne.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami biegu i skoku.

  • Zaprosimy na zajęcia ruchowe z elementami metody V.Sherborne młodszych kolegów.

  • W ogrodzie przedszkolnym wykorzystamy lupy do oglądania liści, kamieni, kory drzew. Pójdziemy na spacer w poszukiwaniu zmian w przyrodzie.

     

2. Różnorodność świata zwierząt – temat kompleksowy (1728.10.2022)

  • Zwrócimy uwagę na świat najmniejszych zwierząt – owadów: dowiemy się jak zachowują się jesienią i gdzie są zimą. Jesteśmy wrażliwi na ich los w okresie zimowym – z myślą o nich wykonamy domki dla owadów.

  • Poznamy cechy charakterystyczne niektórych zwierząt, zastanowimy się co robią zimą, jak się do niej przygotowują.

  • Gdzie można znaleźć zwierzęta? Zajrzymy do mórz, na pustynie, w niebo. Poszukamy różnic i podobieństw. Będziemy oglądać atlasy zwierząt, albumy.

  • Poznamy litery T,t, I,i. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.

  • Utrwalimy cyfrę 2. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkład i dokładać określoną liczbę liczmanów. Utrwalimy pojęcie para. Dowiemy się co oznacza pojęcie co drugi, co piąty itd.

  • Będziemy ćwiczyć orientację na kartce papieru (Dziecięca matematyka E.Gruszczyk-Kolczyńska)

  • Będziemy klasyfikować przedmioty wg trzech cech, dodawać i odejmować na liczmanach.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami czworakowania.

  • W ogrodzie przedszkolnym zasadzimy cebulki wiosennych kwiatów.