Październik plan dydaktyczno-wychowawczy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa IV październik
Główne zadania do realizacji
1. Skarby jesieni (3 – 14.10.2022)
Porozmawiamy o wrażliwości, m.in. na piękno przyrody oraz potrzeby roślin i zwierząt.
Utrwalimy cyfrę 1. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkładać i dokładać określoną liczbę liczmanów.
Poznamy literę M,m orazL,l. Będziemy dokonywać analizy słuchowej i wzrokowej oraz czytać pierwsze sylaby i słowa.
Będziemy dokonywać analizy sylabowej i głoskowej; będziemy określać głoski w nagłosie i wygłosie.
Przypomnimy i utrwalimy liczebniki porządkowe oraz dowiemy się co oznacza pojęcie co drugi, co piąty itp.
Poznamy smak niektórych warzyw (marchewka, kalarepa, dynia). Zrobimy sok z marchewki i jabłek. Porozmawiamy o bezpiecznym używaniu sokowirówki.
Przetwory, kiszonki… Co to jest? Czy są zdrowe? Porozmawiamy na ten temat. Zakisimy kapustę.
Podczas mieszania farb spróbujemy uzyskać nowe kolory. Poznamy kolory podstawowe i uzyskamy kolory od nich pochodne.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami biegu i skoku.
Zaprosimy na zajęcia ruchowe z elementami metody V.Sherborne młodszych kolegów.
W ogrodzie przedszkolnym wykorzystamy lupy do oglądania liści, kamieni, kory drzew. Pójdziemy na spacer w poszukiwaniu zmian w przyrodzie.
2. Różnorodność świata zwierząt – temat kompleksowy (17 – 28.10.2022)
Zwrócimy uwagę na świat najmniejszych zwierząt – owadów: dowiemy się jak zachowują się jesienią i gdzie są zimą. Jesteśmy wrażliwi na ich los w okresie zimowym – z myślą o nich wykonamy domki dla owadów.
Poznamy cechy charakterystyczne niektórych zwierząt, zastanowimy się co robią zimą, jak się do niej przygotowują.
Gdzie można znaleźć zwierzęta? Zajrzymy do mórz, na pustynie, w niebo. Poszukamy różnic i podobieństw. Będziemy oglądać atlasy zwierząt, albumy.
Poznamy litery T,t, I,i. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.
Utrwalimy cyfrę 2. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkładać i dokładać określoną liczbę liczmanów. Utrwalimy pojęcie para. Dowiemy się co oznacza pojęcie co drugi, co piąty itd.
Będziemy ćwiczyć orientację na kartce papieru (Dziecięca matematyka E.Gruszczyk-Kolczyńska)
Będziemy klasyfikować przedmioty wg trzech cech, dodawać i odejmować na liczmanach.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami czworakowania.
W ogrodzie przedszkolnym zasadzimy cebulki wiosennych kwiatów.