Październik plan dydaktyczno-wychowawczy
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
PAŹDZIERNIK 2022 r. GRUPA III
Główne zadania do realizacji:
- „Idzie jesień przez ogród i sad” ( 03.10. – 14.10.)
- Omówimy zmiany zachodzące jesienią w sadzie i ogrodzie: dojrzewanie owoców i warzyw, zmiana barw roślinności, przekwitanie roślin, opadanie liści drzew i krzewów.
- Poznamy wybrane prace ogrodnicze wykonywane jesienią w sadzie i ogrodzie: zbiory owoców i warzyw, sadzenie warzyw, kwiatów, krzewów, zabezpieczanie roślin przed chłodem.
- Będziemy rozpoznawać i nazywać wybrane owoce i warzywa rozwijając wrażliwość wzrokową, węchową, smakową i dotykową.
- Utrwalimy nazwy drzew z których pochodzą owoce: jabłoń, grusza, śliwa.
- Przygotujemy wspólnie sałatkę owocową i sok jabłkowo – marchwiowy i poznamy różne sposoby przetwarzania owoców (konfitury, dżemy, musy, kompoty). Omówimy zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętów elektrycznych w kuchni oraz ostrożnego użytkowania noży. (realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie. )
- Porozmawiamy o korzyściach odnoszonych ze spożywania warzyw i owoców, które są cennym źródłem witamin.
- „Różnorodność świata zwierząt” – realizacja tematyki kompleksowej: Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję. (17.10 – 21.10.)
- Poszerzymy swoją wiedzę na temat zwierząt leśnych, gospodarskich i dzikich: wygląd, zwyczaje, pożywienie. Spróbujemy je pogrupować ze względu na środowisko, w którym żyją: las, gospodarstwo wiejskie, dżungla, ocean.
- Omówimy zmiany zachodzące w życiu wybranych zwierząt jesienią ( jeże, wiewiórki, żurawie, niedźwiedzie… ): odloty ptaków, gromadzenie zapasów na zimę, zasypianie.
- Będziemy ćwiczyć prawidłową konstrukcję wypowiedzi oraz dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe podczas omawiania słuchanych tekstów, ilustracji i historyjek obrazkowych.
- W ramach tematyki: Pomyśl zanim wyrzucisz wykonamy prace plastyczno – techniczne z wykorzystaniem materiałów użytkowych i z recyklingu (skarpety, plastikowe opakowania ).
- Będziemy rozwijać umiejętności matematyczne w rachunkowości: przeliczanie, dodawanie i odejmowanie.
- „Co z czego otrzymujemy” (24.10. – 31.10.)
- Dowiemy się, z czego i jak powstaje cukier, oraz poznamy jego właściwości fizyczne.
- Poznamy etapy produkcji chleba w piekarni i będziemy degustować różne rodzaje pieczywa.
- Będziemy rozpoznawać produkty powstające z mleka i przypomnimy sobie ich znaczenie dla zdrowia. ( realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie. )
- Będziemy usprawniać małą motorykę podczas ćwiczeń graficznych w kartach pracy, wycinania z papieru i lepienia z plasteliny.
- Zadbamy o rozwijanie sprawności ruchowej podczas różnorodnych zabaw w sali, w ogrodzie i na sali gimnastycznej.