Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik plan dydaktyczno-wychowawczy

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PAŹDZIERNIK  2022 r.  GRUPA III

 

Główne zadania do realizacji:

 

  1. „Idzie jesień przez ogród i sad” ( 03.10. – 14.10.)
  • Omówimy zmiany zachodzące jesienią w sadzie i ogrodzie: dojrzewanie owoców i warzyw, zmiana barw roślinności, przekwitanie roślin, opadanie liści drzew i krzewów.
  • Poznamy wybrane prace ogrodnicze wykonywane jesienią w sadzie i ogrodzie: zbiory owoców i warzyw, sadzenie warzyw, kwiatów, krzewów, zabezpieczanie roślin przed chłodem.
  • Będziemy rozpoznawać i nazywać wybrane owoce i warzywa rozwijając wrażliwość wzrokową, węchową, smakową i dotykową.
  • Utrwalimy nazwy drzew z których pochodzą owoce: jabłoń, grusza, śliwa.
  • Przygotujemy wspólnie sałatkę owocową i sok jabłkowo – marchwiowy i poznamy różne sposoby przetwarzania owoców (konfitury, dżemy, musy, kompoty). Omówimy zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętów elektrycznych w kuchni oraz ostrożnego użytkowania noży. (realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie. )
  • Porozmawiamy o korzyściach odnoszonych ze spożywania warzyw i owoców, które są cennym źródłem witamin.
  1. „Różnorodność świata zwierząt” – realizacja tematyki kompleksowej: Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję. (17.10 – 21.10.)
  • Poszerzymy swoją wiedzę na temat zwierząt leśnych, gospodarskich i dzikich: wygląd, zwyczaje, pożywienie. Spróbujemy je pogrupować ze względu na środowisko, w którym żyją: las, gospodarstwo wiejskie, dżungla, ocean.  
  • Omówimy zmiany zachodzące w życiu wybranych zwierząt jesienią ( jeże, wiewiórki, żurawie, niedźwiedzie… ): odloty ptaków, gromadzenie zapasów na zimę, zasypianie.
  • Będziemy ćwiczyć prawidłową konstrukcję wypowiedzi oraz dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe podczas omawiania słuchanych tekstów, ilustracji i historyjek obrazkowych.
  • W ramach tematyki: Pomyśl zanim wyrzucisz wykonamy prace plastyczno – techniczne z wykorzystaniem materiałów użytkowych i z recyklingu (skarpety, plastikowe opakowania ).
  • Będziemy rozwijać umiejętności matematyczne w rachunkowości: przeliczanie, dodawanie i odejmowanie.
  1. „Co z czego otrzymujemy” (24.10. – 31.10.)
  • Dowiemy się, z czego i jak powstaje cukier, oraz poznamy jego właściwości fizyczne.
  • Poznamy etapy produkcji chleba w piekarni i będziemy degustować różne rodzaje pieczywa.
  • Będziemy rozpoznawać produkty powstające z mleka i przypomnimy sobie  ich znaczenie dla zdrowia. ( realizacja tematyki: Zdrowe i racjonalne odżywianie. )
  • Będziemy usprawniać małą motorykę podczas ćwiczeń graficznych w kartach pracy, wycinania z papieru i lepienia z plasteliny.

 

  • Zadbamy o rozwijanie sprawności ruchowej podczas różnorodnych zabaw w sali, w ogrodzie i na sali gimnastycznej.