Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec plan dydaktyczno-wychowawczy

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

                                                              MARZEC 2023 r.  GRUPA III

 

Główne zadania do realizacji:

  1. „Mali ekolodzy” (Temat kompleksowy z zakresu edukacji przyrodniczo – ekologicznej: segregacja odpadów) ( 1.03. – 10.03.)
  • Poznamy znaczenie słowa ekolog(specjalista w dziedzinie ochrony przyrody, osoba która żyje w zgodzie z naturą, dba o środowisko, o zużycie wody i energii, segreguje odpady).
  • Wykonamy ludziki z papierowych rolek ( W ramach tematu „Pomyśl zanim wyrzucisz”).
  • Dowiemy się, co daje nam segregowanie śmieci i przypomnimy sobie pojęcie „recykling” (proces ponownego wykorzystania odpadów, wykonywanie nowych rzeczy ze starych – odpady szklane lub metalowe po przerobieniu znów będą szkłem lub metalem).
  • Będziemy dopasowywać odpady do pojemników w odpowiednich kolorach: niebieski - papier, żółty - plastik i metal, zielony-  szkło i zakopiemy w przedszkolnym  ogrodzie odpady biodegradowalne (skórki od banana i ogryzki po jabłkach).
  1.  „Już niedługo wiosna” ( 13.03. – 24.03. )
  • Podczas pobytu w ogrodzie i spacerów wokół przedszkola poobserwujemy otoczenie przyrodnicze, zwrócimy też uwagę na warunki pogodowe panujące w marcu. Poznamy znaczenie pojęcia: przedwiośnieoraz przysłowia: W marcu, jak w garncu. Posłuchamy piosenki „Żartowniś marzec”.
  • Będziemy odczytywać pogodę zapisaną w postaci umownych znaków i na podstawie zebranych informacji nauczymy się dokonywać wyboru odpowiedniej odzieży na spacer.
  • Porozmawiamy o wędrówce słońca po niebie. Utrwalimy nazwy pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór. Spróbujemy określić położenie słońca na niebie i wiązać je z porą dnia.
  • Dowiemy się, jakie są pierwsze zwiastuny wiosny w przyrodzie i jakie zmiany zachodzą w życiu wybranych zwierząt: pączki na gałęziach drzew, przyloty ptaków (bociany, żurawie, skowronki…), przebudzenia zwierząt ( niedźwiedzie, borsuki, jeże ), dłuższe dni, pierwsze wiosenne kwiaty ( przebiśniegi, krokusy, przylaszczki, forsycje…), zróżnicowane warunki pogodowe. Wzbogacimy nasze słownictwo. Obejrzymy film „Oznaki wiosny” ( EduKredka). Poszukamy oznak wiosny w najbliższym otoczeniu.
  • Zadbamy o naszą sprawność i zdrowie uczestnicząc w ćw.porannych, gimnastycznych i zabawach ruchowych.
  • Utrwalimy nazwy 4 pór roku, pamiętając o regularności w ich występowaniu. Pożegnamy zimę i powitamy wiosnę, omówimy ludowy zwyczaj topienia Marzanny. Wykonamy jej kukiełkę. ( Inscenizacja wiersza A. Widzowskiej pt.”Pożegnanie Marzanny” ).
  • Poćwiczymy analizę i syntezę sylabową wyrazów, wysłuchiwanie głoski na początku i końcu wyrazu. (  Chętne dzieci zapoznamy z obrazem graficznym wybranych liter).  

 

  1. „Nie jesteśmy sami w kosmosie”.  ( 27.03. – 31.03. )
  • Będziemy poznawać obiekty występujące w kosmosie: gwiazdy i planety. Poznamy nazwy gwiazd i planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.
  • Poznamy bliżej sylwetkę wielkiego,  polskiego astronoma – Mikołaja Kopernika.
  • Wykonamy lunetki z rolek po ręcznikach papierowych.
  • Poznamy nazwy wybranych gwiazdozbiorów: Wielka Niedźwiedzica, Mała Niedźwiedzica, Orion.

 - W ramach edukacji zdrowotnej: Zdrowe i racjonalne odżywianie: przypomnimy sobie znaczenie witamin dla zdrowia człowieka. Będziemy rozpoznawać i nazywać produkty żywnościowe bogate w witaminy ( warzywa, owoce, ryby, jajka…). Poszerzymy wiedzę na temat źródła witamin: A, B, C, D w oparciu o inscenizację tekstu wiersza S. Karaszewskiego pt.: „Witaminowe abecadło”.

- Podczas zajęć i zabaw matematycznych będziemy doskonalić umiejętność liczenia i porównywania liczebności zbiorów stosując liczebniki porządkowe i główne. (Będziemy rozwijać zainteresowanie dz. zapisem graficznym cyfr.)

- Będziemy kontynuować cykl zajęć psychoedukacyjnych: „Spotkania z Leonem”.

- Zadbamy o naszą sprawność i zdrowie uczestnicząc w ćw. porannych, gimnastycznych i zabawach ruchowych.

- Przygotujemy z chłopcami niespodziankę dla wszystkich Pań w przedszkolu na dzień 8 marca.