Marzec plan dydaktyczno-wychowawczy
Przedszkole Integracyjne nr 404 Karolina Banaszek, Natalia Paciorek
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
grupa II, marzec 2023 r.
Główne założenia:
Świat bajek (6.03. – 15.03.)
W oparciu o bajki i opowiadania nauczymy się kilku ważnych prawd: Dobro zawsze zwycięża, Prawda zawsze wyjdzie na jaw, Należy pomagać innym oraz zasad: Nie rozmawiaj z obcymi i Zawsze słuchaj rodziców.
Będziemy dzielić bohaterów bajek na tych dobrych i tych, którzy mają zły charakter. Uzasadnimy swój wybór.
Nazwiemy emocje i uczucia, jakie nam towarzyszą podczas słuchania bajek.
Dzięki czytanym treściom, niekiedy ilustrowanych pacynkami i kukiełkami nauczymy się z uwagą słuchać oraz budować wypowiedzi na określony temat.
Poprzez zabawę w teatr rozwiniemy naszą wyobraźnię i kreatywność. Nabierzemy odwagi, występując przed kolegami i koleżankami.
Nauczymy się recytować wiersze i śpiewać piosenki dla pań oraz weźmiemy aktywny udział w uroczystości z okazji Dnia Kobiet.
Przeciwieństwa – poprzez zabawę z obrazkami nauczymy się wyrazów przeciwstawnych (poszerzymy w ten sposób nasze słownictwo, włączymy logiczne myślenie, poćwiczymy percepcję wzrokową).
Przypomnimy sobie jak rozróżnić trójkąt spośród innych figur geometrycznych. Poćwiczymy umiejętność kreślenia trójkątów.
Czy to już wiosna? (16.03. – 24.03.)
Poobserwujemy zachodzące w przyrodzie zmiany i omówimy je.
Jako mali detektywi poszukamy i odnotujemy oznaki wiosny.
Uroczyście powitamy wiosnę!
Poznamy wygląd i nazwę pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu.
Będziemy prowadzić kalendarz pogody, mając nadzieję dostrzec wiele zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marca.
Poszerzymy naszą wiedzę na temat życia ptaków. Dowiemy się, które z nich powracają do nas wiosną. Nauczymy się rozpoznawać żurawie, skowronki i szpaki.
Wysłuchamy kilku piosenek i wierszy o tematyce wiosennej, a niektórych z nich nauczymy się na pamięć.
Wykonamy kilka ciekawych prac plastycznych. Poznamy nową technikę plastyczną: mokre na mokre.
W ramach kształcenia matematycznego pobawimy się w przedszkolne kodowanie.
Będziemy kształtować i rozwijać nasze poczucie rytmu oraz koordynację słuchowo – ruchową w oparciu o aktywne słuchanie muzyki wg koncepcji metodę Batii Strauss.
Różne źródła energii – realizacja tematu kompleksowego „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję”. (27.03. – 31.03.)
Dowiemy się, skąd się bierze i do czego służy prąd oraz jakie urządzenia domowe są zasilane prądem;
Poszerzymy naszą wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych w gospodarstwie domowym, na podwórku.
Poznamy sposoby na oszczędzanie energii.
Zaznajomimy się z odnawialnymi źródłami energii.
Będziemy obserwować eksperyment „Jak z owoców zrobić baterię?”
W międzyczasie będziemy przeliczać, dodawać i porównywać a także liczyć wyrazy w zdaniu.
Kontynuacja zajęć programowych z zakresu edukacji zdrowotnej „Zdrowe i racjonalne odżywianie”.
Dlaczego nie należy jeść słodyczy? – zajęcia w oparciu o teatrzyk stolikowy wg opowiadania B. Ciamskiej;
09.03. – udział w lekcji w bibliotece na ul. Skarżyńskiego;
20.03. – Dyzio i Dodo razem z przyrodą – przedstawienie w wykonaniu teatru „Kot”;
20.03. – zaproszenie do udziału w wielkanocnej wystawie.