Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec plan dydaktyczno-wychowawczy

Przedszkole Integracyjne nr 404 Karolina Banaszek, Natalia Paciorek

 

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

grupa II, marzec 2023 r.

Główne założenia:

  1. Świat bajek (6.03. – 15.03.)

  • W oparciu o bajki i opowiadania nauczymy się kilku ważnych prawd: Dobro zawsze zwycięża, Prawda zawsze wyjdzie na jaw, Należy pomagać innym oraz zasad: Nie rozmawiaj z obcymi i Zawsze słuchaj rodziców.

  • Będziemy dzielić bohaterów bajek na tych dobrych i tych, którzy mają zły charakter. Uzasadnimy swój wybór.

  • Nazwiemy emocje i uczucia, jakie nam towarzyszą podczas słuchania bajek.

  • Dzięki czytanym treściom, niekiedy ilustrowanych pacynkami i kukiełkami nauczymy się z uwagą słuchać oraz budować wypowiedzi na określony temat.

  • Poprzez zabawę w teatr rozwiniemy naszą wyobraźnię i kreatywność. Nabierzemy odwagi, występując przed kolegami i koleżankami.

  • Nauczymy się recytować wiersze i śpiewać piosenki dla pań oraz weźmiemy aktywny udział w uroczystości z okazji Dnia Kobiet.

  • Przeciwieństwa – poprzez zabawę z obrazkami nauczymy się wyrazów przeciwstawnych (poszerzymy w ten sposób nasze słownictwo, włączymy logiczne myślenie, poćwiczymy percepcję wzrokową).

  • Przypomnimy sobie jak rozróżnić trójkąt spośród innych figur geometrycznych. Poćwiczymy umiejętność kreślenia trójkątów.

  1. Czy to już wiosna? (16.03. – 24.03.)

  • Poobserwujemy zachodzące w przyrodzie zmiany i omówimy je.

  • Jako mali detektywi poszukamy i odnotujemy oznaki wiosny.

  • Uroczyście powitamy wiosnę!

  • Poznamy wygląd i nazwę pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu.

  • Będziemy prowadzić kalendarz pogody, mając nadzieję dostrzec wiele zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marca.

  • Poszerzymy naszą wiedzę na temat życia ptaków. Dowiemy się, które z nich powracają do nas wiosną. Nauczymy się rozpoznawać żurawie, skowronki i szpaki.

  • Wysłuchamy kilku piosenek i wierszy o tematyce wiosennej, a niektórych z nich nauczymy się na pamięć.

  • Wykonamy kilka ciekawych prac plastycznych. Poznamy nową technikę plastyczną: mokre na mokre.

  • W ramach kształcenia matematycznego pobawimy się w przedszkolne kodowanie.

  • Będziemy kształtować i rozwijać nasze poczucie rytmu oraz koordynację słuchowo – ruchową w oparciu o aktywne słuchanie muzyki wg koncepcji metodę Batii Strauss.

  1. Różne źródła energii – realizacja tematu kompleksowego „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję”. (27.03. – 31.03.)

  • Dowiemy się, skąd się bierze i do czego służy prąd oraz jakie urządzenia domowe są zasilane prądem;

  • Poszerzymy naszą wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych w gospodarstwie domowym, na podwórku.

  • Poznamy sposoby na oszczędzanie energii.

  • Zaznajomimy się z odnawialnymi źródłami energii.

  • Będziemy obserwować eksperyment „Jak z owoców zrobić baterię?”

  • W międzyczasie będziemy przeliczać, dodawać i porównywać a także liczyć wyrazy w zdaniu.

Kontynuacja zajęć programowych z zakresu edukacji zdrowotnej „Zdrowe i racjonalne odżywianie”.

  • Dlaczego nie należy jeść słodyczy? – zajęcia w oparciu o teatrzyk stolikowy wg opowiadania B. Ciamskiej;

09.03. – udział w lekcji w bibliotece na ul. Skarżyńskiego;

20.03. – Dyzio i Dodo razem z przyrodą – przedstawienie w wykonaniu teatru „Kot”;

20.03. – zaproszenie do udziału w wielkanocnej wystawie.