Marzec plan dydaktyczno-wychowawczy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa IV MARZEC
Główne zadania do realizacji
1. Różne źródła energii. (27.02 – 3.03.2023)
Co to jest energia, prąd, skąd się bierze, do czego jest potrzebny – film edukacyjny.
Słońce, wiatr, woda – zastanowimy się jak można wykorzystać naturę, aby uzyskać prąd bez zanieczyszczania środowiska.
Utrwalimy cyfrę 8. Wykorzystując liczmany dzieci będą przeliczać, odkładać i dokładać elementy oraz doskonalić umiejętność badania i porównywania liczebności zbiorów. Poznają znaki matematyczne < >.
Poznamy literę drukowaną i pisaną: G, g. Dzieci będą dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.
Poprzez kodowanie dzieci będą rozwijać umiejętność logicznego myślenia. Uwalą pojęcie lewo/prawo.
Przed śniadaniem dzieci wykonają zestaw ćwiczeń porannych.
W ogrodzie przedszkolnym dzieci będą obserwować, posadzone jesienią, wiosenne kwiaty.
2. Mali odkrywcy. (6 – 17.03.2023)
Kosmos – dzieci nauczą się odróżniać gwiazdy od planet, poznają nazwy planet w Układzie Słonecznym. Dowiedzą się kto to jest astronauta.
Dzieci dowiedzą się kim był Mikołaj Kopernik.
Rytm i rytmiczna organizacja czasu - dziecięca matematyka. Ustalanie stałego następstwa dni i nocy, pór roku. Rozumienie pojęć: jutro, wczoraj, przedwczoraj.
Telefon – dzieci dowiedzą się jak wyglądał telefon kiedyś, jak zmieniał się jego wygląd i możliwości. Wykonają telefon wykorzystując min. kubeczki, lejek, sznurek.
Dzieci będą doskonalić dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów lub w pamięci (w zależności od możliwości). Wykonane działania spróbują zapisać za pomocą liczb i znaków +,=.
Dzieci poznają litery P, p, W, w. Będą dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.
W ramach edukacji zdrowotnej dzieci posieją kiełki. Porozmawiamy o ich wartościach, wyjaśnimy pojęcie. Kiełki będą dodatkiem do codziennych śniadań.
Kosmiczna wyprawa – dzieci nauczą się nowej piosenki, będą grać na instrumentach, wystukiwać rytm piosenki.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami podskoku i skłonu. Wykorzystamy szarfy, woreczki gimnastyczne.
Dzieci aktywnie będą uczestniczyć w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej.
3. Wiosna tuż, tuż... (20.03. – 31.03.2023)
W oparciu o opowiadanie Z.Chmurowej Baśń o pierwszym skowronku porozmawiamy o powracających do nas ptakach. Dzieci posłuchają dźwięków jakie wydają, spróbujemy dopasować dźwięk do obrazka i nazwy ptaka.
Dzieci poznają pracę rolnika.
Wspólnie stworzymy ogródek w sali – posadzimy nasiona kwiatów. Dzieci będą podlewać, obserwować jak kiełkują.
Dzieci przypomną sobie nazwy wiosennych kwiatów oraz cechy charakterystyczne wiosny
C jak cytryna – dzieci dowiedzą się co to są witaminy, do czego są potrzebne i gdzie możemy je znaleźć. (edukacja zdrowotna)
Dzieci poznają litery: C, c, J, j, będą wyodrębniać głoskę w nagłosie i wygłosie. Nauczą się kreślić je w powietrzu i w liniaturze. Będą doskonalić umiejętność układania wyrazów z rozsypanki literowej.
Codziennie przed śniadaniem dzieci będą uzupełniać kalendarz pogody, przyczepiając odpowiednie emblematy.
Długość – kształtowanie umiejętności mierzenia i uświadomienie stałości długości. - dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńska.
Dzieci wezmą udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej.
Podczas spacerów wokół przedszkola poszukamy wiosennych kwiatów, nazwiemy je. Będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie.