Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec plan dydaktyczno-wychowawczy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV MARZEC

Główne zadania do realizacji

 

1. Różne źródła energii. (27.02 – 3.03.2023)

  • Co to jest energia, prąd, skąd się bierze, do czego jest potrzebny – film edukacyjny.

  • Słońce, wiatr, woda – zastanowimy się jak można wykorzystać naturę, aby uzyskać prąd bez zanieczyszczania środowiska.

  • Utrwalimy cyfrę 8. Wykorzystując liczmany dzieci będą przeliczać, odkładać i dokładać elementy oraz doskonalić umiejętność badania i porównywania liczebności zbiorów. Poznają znaki matematyczne < >.

  • Poznamy literę drukowaną i pisaną: G, g. Dzieci będą dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.

  • Poprzez kodowanie dzieci będą rozwijać umiejętność logicznego myślenia. Uwalą pojęcie lewo/prawo.

  • Przed śniadaniem dzieci wykonają zestaw ćwiczeń porannych.

  • W ogrodzie przedszkolnym dzieci będą obserwować, posadzone jesienią, wiosenne kwiaty.

2. Mali odkrywcy. (6 – 17.03.2023)

  • Kosmos – dzieci nauczą się odróżniać gwiazdy od planet, poznają nazwy planet w Układzie Słonecznym. Dowiedzą się kto to jest astronauta.

  • Dzieci dowiedzą się kim był Mikołaj Kopernik.

  • Rytm i rytmiczna organizacja czasu - dziecięca matematyka. Ustalanie stałego następstwa dni i nocy, pór roku. Rozumienie pojęć: jutro, wczoraj, przedwczoraj.

  • Telefon – dzieci dowiedzą się jak wyglądał telefon kiedyś, jak zmieniał się jego wygląd i możliwości. Wykonają telefon wykorzystując min. kubeczki, lejek, sznurek.

  • Dzieci będą doskonalić dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów lub w pamięci (w zależności od możliwości). Wykonane działania spróbują zapisać za pomocą liczb i znaków +,=.

  • Dzieci poznają litery P, p, W, w. Będą dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.

  • W ramach edukacji zdrowotnej dzieci posieją kiełki. Porozmawiamy o ich wartościach, wyjaśnimy pojęcie. Kiełki będą dodatkiem do codziennych śniadań.

  • Kosmiczna wyprawa – dzieci nauczą się nowej piosenki, będą grać na instrumentach, wystukiwać rytm piosenki.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami podskoku i skłonu. Wykorzystamy szarfy, woreczki gimnastyczne.

  • Dzieci aktywnie będą uczestniczyć w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej.

3. Wiosna tuż, tuż... (20.03. – 31.03.2023)

  • W oparciu o opowiadanie Z.Chmurowej Baśń o pierwszym skowronku porozmawiamy o powracających do nas ptakach. Dzieci posłuchają dźwięków jakie wydają, spróbujemy dopasować dźwięk do obrazka i nazwy ptaka.

  • Dzieci poznają pracę rolnika.

  • Wspólnie stworzymy ogródek w sali – posadzimy nasiona kwiatów. Dzieci będą podlewać, obserwować jak kiełkują.

  • Dzieci przypomną sobie nazwy wiosennych kwiatów oraz cechy charakterystyczne wiosny

  • C jak cytryna – dzieci dowiedzą się co to są witaminy, do czego są potrzebne i gdzie możemy je znaleźć. (edukacja zdrowotna)

  • Dzieci poznają litery: C, c, J, j, będą wyodrębniać głoskę w nagłosie i wygłosie. Nauczą się kreślić je w powietrzu i w liniaturze. Będą doskonalić umiejętność układania wyrazów z rozsypanki literowej.

  • Codziennie przed śniadaniem dzieci będą uzupełniać kalendarz pogody, przyczepiając odpowiednie emblematy.

  • Długość – kształtowanie umiejętności mierzenia i uświadomienie stałości długości. - dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńska.

  • Dzieci wezmą udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej.

  • Podczas spacerów wokół przedszkola poszukamy wiosennych kwiatów, nazwiemy je. Będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie.