Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj - plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Przedszkole Integracyjne nr 404                                                Karolina Banaszek, Natalia Paciorek

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MAJ 2023, GRUPA II

Główne założenia:

1. Wiosna na łące i w ogrodzie.

Nauczymy się rozróżniać dwa ekosystemy: ogród i łąkę;

Poznamy pracę ogrodnika; poszerzymy nasze słownictwo o nazwy narzędzi i roślin.

Weźmiemy udział w zabawach w kodowanie: „Sadzimy kwiatki”

Przypomnimy sobie, z jakich elementów zbudowane są kwiaty; poczytamy globalnie;

Określimy części jadalne wybranych roślin.

Będziemy kształtować opiekuńczą postawę wobec roślin poprzez praktyczne działania związane z dbaniem i pielęgnacją samodzielnie posadzonych i hodowanych w sali przedszkolnej roślin.

Określimy położenie przedmiotów w przestrzeni; będziemy doskonalić wskazywanie strony lewej i prawej.

Przypomnimy sobie wspólne cechy owadów na przykładzie pszczoły, motyla, biedronki;

Zaznajomimy się z interesującymi informacjami na temat mrówek.

Weźmiemy udział w projekcie rodzinnym „Ekozabawka”;

Wykonamy prace plastyczne o tematyce wiosennej.

 

2. Różne środki transportu.

Nazwiemy środki transportu i dokonamy ich klasyfikacji na lądowe, wodne i powietrzne.

Zastanowimy się, które z nich należą do pojazdów ekologicznych i co to dokładnie oznacza.

Poznamy pozytywne strony korzystania na co dzień z roweru, hulajnogi, deskorolki, rolek.

„Podróże dawniej i dziś”. Przyjrzymy się sposobom podróżowania w dawnych czasach. Określimy ich wady i zalety.

Nauczymy się przeliczać i sumować w zakresie 10.

Usprawnimy koordynację ręki i oka poprzez ćwiczenia grafomotoryczne.

Weźmiemy udział w ćwiczeniach słuchowych i ortofonicznych;

 

3. Rodzina ważna dla każdego.

Wysłuchamy i omówimy wiersze oraz opowiadania na temat najbliższych członków naszej rodziny.

Wypowiemy się o swojej rodzinie: pokażemy zdjęcia i przedstawimy z imienia swoich rodziców i rodzeństwo, opowiemy o czasie wolnym spędzanym z rodziną – będziemy doskonalić naszą wypowiedź na określony temat.

Wykonamy prezenty dla mamy i taty z okazji ich święta. Przygotujemy się do uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty – nauka piosenek i inscenizacji ruchowych do utworów muzyczny.

Rodziny zwierząt – poszerzymy nasz słownik o nazwy zwierząt dorosłych i młodych np. owca, baran, jagnię.

Poćwiczymy percepcję wzrokową

10.05. – wyjście do Muzeum Gazowni Warszawskiej na warsztaty badawcze pt. „Powietrze”;

30.05. - wyjście do teatru „Guliwer” na przedstawienie „Koziołek Matołek”.