Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj - plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MAJ 2023 r. GRUPA III

Główne zadania do realizacji:

1. „Moja ojczyzna, moje miasto, moje miejsce na ziemi” ( 02.05. – 12.05. )

Porozmawiamy na temat: co to znaczy być Polakiem? Wyjaśnimy pojęcia: ojczyzna, narodowość, Europejczyk. Utrwalimy znajomość symboli i barw narodowych: godło, flaga, hymn. Przypomnimy sobie fragment Mazurka Dąbrowskiego. Poznamy tradycje związane z obchodami świąt państwowych - obejrzymy film edukacyjny: Święta majowe.

Podczas zajęć z mapą fizyczną Polski odnajdziemy jej granice i poznamy naszych sąsiadów. Wskażemy Warszawę oraz poszukamy innych dużych miast ( Kraków, Gdańsk, Toruń ). Odnajdziemy na mapie mniejsze miasta i miejscowości, posłuchamy ich nazw.

Porozmawiamy na temat cech charakterystycznych dużych miast, małych miasteczek i wsi, zastanowimy się nad zaletami życia w nich ( np. teatry, muzea, kontakt z przyrodą, obcowanie ze zwierzętami, czyste powietrze ). Poszukamy różnic między obrazkami.

Poznamy charakterystyczne miejsca w naszej stolicy, wybrane zabytki, ważne instytucje oraz parki: Stare Miasto, pomnik Chopina, Pałac Kultury i Nauki, Pałac Prezydencki, Stadion Narodowy, Łazienki Królewskie.

Obejrzymy zdjęcia herbu Warszawy i pomników Syrenki. Zwrócimy uwagę na żółto – czerwone barwy naszego miasta i poszukamy ich wokół nas.

Wybierzemy się na spacer po najbliższej okolicy, dowiemy się, że Warszawa dzieli się na dzielnice i przedszkole znajduje się w dzielnicy Ochota. Poobserwujemy budynki: sklepy, poczta, kościół, Pomnik ku czci Dobrego Maharadży. Poznamy nazwy pobliskich ulic, zwrócimy uwagę na oznaczenia budynków i ulic oraz kolory miejskich autobusów. W parku zaobserwujemy bujną zieleń, rozpoznamy i nazwiemy wybrane gatunki drzew i kwiatów: kasztanowiec, klon, tulipany…

Utrwalimy znajomość naszych adresów zamieszkania.

Rozwiniemy nasze kompetencje matematyczne porównując masę różnych przedmiotów: na oko i za pomocą wagi.

 

2. „Zmiany klimatu” - temat kompleksowy z zakresu edukacji przyrodniczo – ekologicznej (15.05. – 19.05)

Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: co to jest klimat?, określimy aktualne warunki pogodowe w naszym kraju. Dowiemy się o różnicach klimatycznych w różnych rejonach ziemi.

Wzbogacimy naszą wiedzę i słownictwo - dowiemy się, co to jest atmosfera, dwutlenek węgla oraz efekt cieplarniany – na podstawie prezentacji filmu edukacyjnego dla dzieci.

Porozmawiamy o zmianach klimatu, od czego zależą. Spróbujemy zrozumieć zależności między działaniami ludzi a ich skutkami dla środowiska. Poznamy przyczyny ocieplenia klimatu, np.: dymiące kominy fabryk, spaliny samochodowe, wycinanie lasów.

Wspólnie się zastanowimy, co ludzie mogą zrobić, aby zadbać o naszą planetę: jeździć rowerem, gasić światło, oszczędzać wodę, recykling itp.

3. „Rodzinna majówka” (22.05. – 31.05)

Będziemy rozpoznawać łąkową roślinność: kwiaty (stokrotka, mak, chaber), zioła (babka lancetowata, dziurawiec pospolity, babka lancetowata) i zwierzęta zamieszkujące łąkę (żaba, motyl, bocian, pasikonik)

Poznamy znaczenie barw ochronnych w życiu zwierząt i poszukamy symetrii w przyrodzie.

Wykonamy kwiaty z niepotrzebnych płyt CD. (W ramach realizacji tematu kompleksowego „Pomyśl zanim wyrzucisz”).

Spróbujemy oddać nastrój utworu muzycznego w pracy plastycznej.

Zajmiemy się uprawą mięty w doniczce i przygotujemy z niej orzeźwiający napój. ( W ramach realizacji tematu „Zdrowe i racjonalne odżywianie).

Skupimy uwagę na ważnej roli rodziców w życiu dziecka. Porozmawiamy o tym, w jaki sposób dzieci mogą pomagać w prostych pracach domowych.

Będziemy opowiadać o ulubionych zajęciach poszczególnych członków rodziny z rodzicami w domu i poza nim.

Będziemy formułować zdania, tworzyć zdrobnienia i dobierać określenia przymiotnikowe potrzebne do opisania mamy i taty.

Zorganizujemy uroczystość z okazji Dnia Mamy i Dnia Taty, na której Rodzice otrzymają przygotowane wcześniej prezenty – niespodzianki.

 - 8 maja obejrzymy w przedszkolu przedstawienie pt.: „ Wyprawa w nieznane” – teatrzyk Koliberek

- 12 maja odwiedzimy bibliotekę „Białobrzeską” i weźmiemy udział w zajęciach na temat baśni i bajek.

- Weźmiemy udział w akcji: „Rowerowy maj”.

- Zadbamy o naszą sprawność fizyczną i koordynację ruchową podczas ćwiczeń porannych, gimnastycznych oraz zabaw ruchowych.