Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj - plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Justyna Węgorek, Weronika Bocianowska

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV MAJ

Główne zadania do realizacji

  1. Baśnie, bajki, legendy... (2.05 – 12.05.2023)
  • Rozmowa kierowana w oparciu o opowiadanie Leśna wyprawa – Joanny M. Chmielewskiej. Poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy, rozmowa o książkach. Wprowadzenie pojęć – księgarnia, antykwariat.
  • Jak powstaje książka – film edukacyjny. Oglądanie różnych rodzajów książek – dla dzieci, dla dorosłych, komiksów, książki kucharskiej. Wprowadzenie pojęcia: pisarz, ilustrator, introligator.
  • Papier czerpany – samodzielne stworzenie papieru.
  • Kwiat paproci – różnicowanie prawdy i fikcji w tekstach literackich w oparciu o tekst legendy. Ułożenie historyjki obrazkowej. Próby przedstawienia treści legendy przez dzieci z wykorzystaniem kukiełek.
  • Rozwiązywanie zagadek na temat ulubionych baśniowych postaci, dopasowanie postaci do odpowiedniego tytułu. Doskonalenie umiejętności czytania.
  • Utrwalenie cyfry 0, porządkowanie zbiorów (coraz więcej, coraz mniej). Pisanie cyfry po śladzie, kropkach, samodzielnie.
  • Układanie działań matematycznych w oparciu o wiersz B. Gawrońskiej W bibliotece. Układanie zadań tekstowych do podanego równania.
  • Poznanie litery drukowanej i pisanej: Ł,ł. Analiza i synteza słuchowa, czytanie wyrazów z poznanych liter.
  • Przed śniadaniem wykonanie zestawu ćwiczeń porannych.
  • Udział w gimnastyce ogólnorozwojowej.
  • W ogrodzie przedszkolnym obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, rysowanie kredą, gra w klasy.
  • Wyjście do biblioteki
  • Wyjście do teatru
  1. Różnorodne środki transportu (15 – 19.05.2023)
  • Na lotnisku – rozmowy kierowane w oparciu o ilustrację. Wzbogacenie słownika o pojęcia: stewardessa, kokpit. Oglądanie albumów z różnymi środkami transportu lotniczego.
  • Na dworcu – wysłuchanie wiersza J. Tuwima Rozmowa kierowana w oparciu o albumy i encyklopedie. Wykonanie pociągu towarowego z różnorodnych pudełek.
  • W porcie – rozmowa kierowana w oparciu o ilustrację. Burza mózgów – dlaczego statek nie tonie? Wykonanie doświadczeń z wodą i z plastikowymi butelkami i korkami.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów lub w pamięci (w zależności od możliwości). Zapisanie wykonanych działań za pomocą cyfr i znaków +,-,=.
  • Poznanie litery H, h.. Analiza i synteza słuchowa oraz wzrokowa. Wyodrębnianie głoski w nagłosie i wygłosie. Czytanie sylab i wyrazów.
  • W ramach edukacji zdrowotnej sadzenie cebuli. Obserwacja co wyrośnie. Szczypiorek będzie dodatkiem do codziennych śniadań.
  • Utrwalenie piosenek i wierszy przygotowywanych na zakończenie roku.
  • Przed śniadaniem wykonanie zestawu ćwiczeń porannych. Poznanie nowych zabaw ruchowych z wykorzystaniem piłki.
  • Kontynuacja przygotowań do Olimpiady Przedszkolaków.
  1. Moja Rodzina (22.05. – 2.06.2023)
  • Wprowadzenie pojęcia rodzina rozumianego jako wartość. Wysłuchanie opowiadania Przybij piątkę! Joanny M. Chmielewskiej.
  • Oglądanie przyniesionych z domu zdjęć rodzinnych. Opowiadanie o członkach rodziny – imiona, wiek, zainteresowania, co dzieci lubią z nimi robić. Zainteresowanie przeszłością swojej rodziny. Próby ułożenia imion z rozsypanych liter.
  • Tajemnicza mama – wysłuchanie opowiadania Miry Jaworczakowej. Wymienienie zawodów wykonywanych przez mamy, dopasowanie narzędzia do zawodu. Zabawy słowem – tworzenie formy męskiej i żeńskiej od nazw zawodów, próby rozszyfrowania nieznanych zawodów. Układanie wyrazów z rozsypanki sylabowej.
  • Dzień dziecka – nauka piosenki M. Jeżowskiej Wszystkie dzieci nasze są. Zabawy z rytmem – granie na instrumentach perkusyjnych. Rozmowa o prawach i obowiązkach dzieci.
  • Wprowadzenie liczby 10. Kształtowanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu oraz zapisywaniu czynności matematycznych za pomocą cyfr i znaków.
  • Zapoznanie z wyglądem, nominałem i wartością pieniędzy. Wykonanie papierowych banknotów i monet. Zabawy w sklep. Odliczanie odpowiedniej kwoty. Używanie zwrotów grzecznościowych.
  • Utrwalenie poznanych liter, doskonalenie umiejętności czytania oraz pisania w liniaturze. Ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej.
  • Udział w Olimpiadzie Przedszkolaków
  • W ogrodzie – rysowanie kredą, zabawy sensoryczne w piaskownicy, obserwacja przyrody za pomocą szkła powiększającego.