Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty, plan dydaktyczno-wychowawczy

Weronika Bocianowska

Justyna Węgorek

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV LUTY

Główne zadania do realizacji

 

1. Podróże małe i duże (30.01-10.02.2023)

  • Porozmawiamy o podróżowaniu – zastanowimy się co nam dają podróże, czym można podróżować, stworzymy własną mapę myśli na ten temat.

  • Poznamy globus – odczytamy nazwy kontynentów, oceanów i niektórych nazw geograficznych.

  • Poznamy mapy turystyczne – zastanowimy się do czego służą, czy zawsze są papierowe, gdzie są wykorzystywane. Wyjaśnimy pojęcie szlaku turystycznego.

  • Mapa naszej podróży – wspólnie skonstruujemy grę planszową.

  • Obejrzymy teatrzyk kukiełkowy na podstawie wiersza L.K. Kerna Spotkanie na pełnym morzu.

  • Pamiątki z podróży – zorganizujemy kącik z pamiątkami podróży dzieci – mogą to być magnesy, niewielkie figurki, foldery widokówki – będziemy dzielić się swoimi doświadczeniami.

  • Świat magiczny i piękny – obejrzymy prezentację multimedialną ukazującą różnorodność klimatyczną, faunę, florę i zabytki świata.

  • Moja pasja – pani Justyna opowie o kilka swoich podróżach – m.in. Giblartar, Hiszpania, Grecja, Włochy, Niemcy,

  • Wykonamy pracę plastyczno-techniczną – zbudujemy wybrany pojazd.

  • Utrwalimy cyfrę 6 i 7. Wykorzystując liczmany będziemy przeliczać, odkładać i dokładać elementy. Będziemy też klasyfikować przedmioty wg określonej cechy oraz układać zadania do sytuacji podanych na obrazku.

  • Poznamy bieguny zimna – co je łączy, a co dzieli, jakie zwierzęta tam żyją. Nauczymy się pojęć inuita i polarnik. Zrobimy też pracę plastyczną Igloo.

  • Odkryjemy także ciepłe kraje położone najbliżej słońca, gdzie nie ma zim i nie pada śnieg.

  • Poznamy litery drukowane i pisane: R, r; G, g;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.

  • Będziemy doskonalić analizę i syntezę głoskową. Wysłuchiwać poznane głoski w nagłosie i wygłosie.

  • Pobawimy się w kodowanie, dzięki czemu będziemy rozwijać umiejętność logicznego myślenia.

  • Będziemy rozwijać sprawność grafomotoryczną poprzez wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w kartach pracy.

  • Będziemy rozwijać umiejętność dzielenia się zabawkami, rozwiązywania konfliktów oraz uzyskiwania kompromisu.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych nr 12.

  • W ogrodzie przedszkolnym będziemy bawić się w zabawy bieżne.

  • Pójdziemy do pracowni ceramicznej.

 

2. Segregacja odpadów – temat kompleksowy z zakresu edukacji przyrodniczo‑ekologicznej (13 – 17.02.2023)

  • Nauczymy się pojęć segregacja i recykling- zastanowimy się czy są nam potrzebne. Porozmawiamy o tym w jaki sposób ludzie zaśmiecają Ziemię i zastanowimy się, co można zrobić, żeby było mniej śmieci.

  • Poznamy zasady odpadów według przynależności do utylizacji lub powtórnego wykorzystania. Przypomnimy jakie kolory pojemników odpowiadają konkretnym odpadom.

  • Pobawimy się w kodowanie na papierze – spróbujemy odkodować ziemię.

  • Poznamy litery drukowane i pisane: S, s;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.

  • Zorganizujemy także tłusty czwartek w naszej grupie.

  • Wykonamy także pracę plastyczną z odpadów.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami podskoku i skłonu. Wykorzystamy szarfy.

3.Karnawał. (20 – 24.02.2023)

  • W oparciu o wiersz Z. Dmitroca W karnawale porozmawiamy o tym, co to jest karnawał

  • Weźmiemy udział w balu karnawałowym.

  • Obejrzymy film edukacyjny o karnawale na świecie.

  • Poznamy litery drukowane i pisane: P, p;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.

  • Weźmiemy udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej – będziemy usprawniać dużą motorykę oraz koordynację ruchową.

  • Wykonamy własną maskę karnawałową.

  • Poznamy także znak matematyczny +.

  • W ogrodzie będziemy bawić się z wykorzystaniem sprzętu. Pójdziemy także na spacer w poszukiwaniu oznak przedwiośnia.