Luty, plan dydaktyczno-wychowawczy
Weronika Bocianowska
Justyna Węgorek
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa IV LUTY
Główne zadania do realizacji
1. Podróże małe i duże (30.01-10.02.2023)
Porozmawiamy o podróżowaniu – zastanowimy się co nam dają podróże, czym można podróżować, stworzymy własną mapę myśli na ten temat.
Poznamy globus – odczytamy nazwy kontynentów, oceanów i niektórych nazw geograficznych.
Poznamy mapy turystyczne – zastanowimy się do czego służą, czy zawsze są papierowe, gdzie są wykorzystywane. Wyjaśnimy pojęcie szlaku turystycznego.
Mapa naszej podróży – wspólnie skonstruujemy grę planszową.
Obejrzymy teatrzyk kukiełkowy na podstawie wiersza L.K. Kerna „Spotkanie na pełnym morzu”.
Pamiątki z podróży – zorganizujemy kącik z pamiątkami podróży dzieci – mogą to być magnesy, niewielkie figurki, foldery widokówki – będziemy dzielić się swoimi doświadczeniami.
Świat magiczny i piękny – obejrzymy prezentację multimedialną ukazującą różnorodność klimatyczną, faunę, florę i zabytki świata.
Moja pasja – pani Justyna opowie o kilka swoich podróżach – m.in. Giblartar, Hiszpania, Grecja, Włochy, Niemcy,
Wykonamy pracę plastyczno-techniczną – zbudujemy wybrany pojazd.
Utrwalimy cyfrę 6 i 7. Wykorzystując liczmany będziemy przeliczać, odkładać i dokładać elementy. Będziemy też klasyfikować przedmioty wg określonej cechy oraz układać zadania do sytuacji podanych na obrazku.
Poznamy bieguny zimna – co je łączy, a co dzieli, jakie zwierzęta tam żyją. Nauczymy się pojęć „inuita” i „polarnik”. Zrobimy też pracę plastyczną „Igloo”.
Odkryjemy także ciepłe kraje położone najbliżej słońca, gdzie nie ma zim i nie pada śnieg.
Poznamy litery drukowane i pisane: R, r; G, g;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.
Będziemy doskonalić analizę i syntezę głoskową. Wysłuchiwać poznane głoski w nagłosie i wygłosie.
Pobawimy się w kodowanie, dzięki czemu będziemy rozwijać umiejętność logicznego myślenia.
Będziemy rozwijać sprawność grafomotoryczną poprzez wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w kartach pracy.
Będziemy rozwijać umiejętność dzielenia się zabawkami, rozwiązywania konfliktów oraz uzyskiwania kompromisu.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych nr 12.
W ogrodzie przedszkolnym będziemy bawić się w zabawy bieżne.
Pójdziemy do pracowni ceramicznej.
2. Segregacja odpadów – temat kompleksowy z zakresu edukacji przyrodniczo‑ekologicznej (13 – 17.02.2023)
Nauczymy się pojęć „segregacja” i „recykling”- zastanowimy się czy są nam potrzebne. Porozmawiamy o tym w jaki sposób ludzie zaśmiecają Ziemię i zastanowimy się, co można zrobić, żeby było mniej śmieci.
Poznamy zasady odpadów według przynależności do utylizacji lub powtórnego wykorzystania. Przypomnimy jakie kolory pojemników odpowiadają konkretnym odpadom.
Pobawimy się w kodowanie na papierze – spróbujemy odkodować ziemię.
Poznamy litery drukowane i pisane: S, s;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.
Zorganizujemy także tłusty czwartek w naszej grupie.
Wykonamy także pracę plastyczną z odpadów.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami podskoku i skłonu. Wykorzystamy szarfy.
3.Karnawał. (20 – 24.02.2023)
W oparciu o wiersz Z. Dmitroca W karnawale porozmawiamy o tym, co to jest karnawał
Weźmiemy udział w balu karnawałowym.
Obejrzymy film edukacyjny o karnawale na świecie.
Poznamy litery drukowane i pisane: P, p;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.
Weźmiemy udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej – będziemy usprawniać dużą motorykę oraz koordynację ruchową.
Wykonamy własną maskę karnawałową.
Poznamy także znak matematyczny „+”.
W ogrodzie będziemy bawić się z wykorzystaniem sprzętu. Pójdziemy także na spacer w poszukiwaniu oznak przedwiośnia.