Luty, plan dydaktyczno-wychowawczy
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
LUTY 2023 r. GRUPA III
Główne zadania do realizacji:
„Baśnie, bajki, legendy…” ( 31.01.- 10.02. )
- Obejrzymy przedstawienie teatralne pt.: „Sikorka Agatka” – baśń zimowa. ( przeniesione ze stycznia)
- Porozmawiamy na temat naszych ulubionych bajek i poznamy nowe. Będziemy rozwiązywać zagadki słowno – obrazkowe i odgadywać tytuły baśni ( Jaś i Małgosia, Calineczka, O rybaku i złotej rybce, Piękna i Bestia…)
- Obejrzymy m.in. teatrzyk kukiełkowy „Czerwony Kapturek”, inspirowany tekstem Jana Brzechwy oraz teatrzyk cieni „Królewna Śnieżka”.
- Będziemy dokonywać oceny postępowania bohaterów literackich, uzasadniać swoje zdanie, wyciągać wnioski. Poukładamy historyjki obrazkowe.
- Poznamy warszawską legendę pt.”Wars i Sawa” wg W. Chotomskiej. Wykonamy makietę naszej stolicy z użyciem materiałów z recyklingu. ( w ramach tematyki „Pomyśl zanim wyrzucisz” )
- Będziemy rozwijać swoją kreatywność przygotowując ilustracje do bajek i rekwizyty, które wykorzystamy podczas odgrywania scenek teatralnych i swobodnych zabaw twórczych.
„Czyste powietrze” - realizacja tematyki kompleksowej „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w
którym żyję”. ( 13.02. – 22.02. )
- Będziemy doświadczać żywiołu powietrza i określać, co czujemy – ciepło, zimno, wilgoć, suchość. Wykonamy eksperymenty z użyciem wody i świec obserwując powietrzne bąbelki i skutki braku powietrza.
- Porozmawiamy o tym, kto i co potrzebuje powietrza (ludzie i zwierzęta do oddychania, fabryki do działania maszyn). Poznając proces fotosyntezy stworzymy małą fabrykę tlenu z użyciem pędów moczarki.
- Poznamy nasze „fabryki powietrza do oddychania”, czyli rośliny zielone
i porozmawiamy o tym, jak je chronić. Wskażemy w sali i na terenie naszego ogrodu kwiaty, drzewa i krzewy oraz poznamy ich nazwy.
„Sporty i zabawy zimowe” ( 23.02. – 28.02. )
- Poznamy wybrane, zimowe dyscypliny sportowe: narciarstwo, snowboarding, saneczkarstwo, łyżwiarstwo. Obejrzymy ukazującą je prezentację multimedialną i fragment tegorocznego Turnieju Czterech Skoczni.
- Omówimy zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie: dobór odpowiedniego miejsca do jazdy na sankach lub łyżwach i właściwe korzystanie ze sprzętu sportowego.
- Dowiemy się, dlaczego uprawianie sportów zimowych i zabawa na śniegu są korzystne dla zdrowia (hartowanie organizmu, podnoszenie sprawności fizycznej i psychicznej, rozwijanie wyobraźni, budowanie pewności siebie).
- Korzystając z uroków zimy będziemy poszukiwać skarbów w śniegu, rzucać śnieżkami do celu, wydeptywać kształty, rozpoznawać ślady i chodzić ich tropem.
- „Zdrowie na talerzu” - w ramach edukacji zdrowotnej: Zdrowe i racjonalne odżywianie przypomnimy sobie piramidę żywienia oraz przygotujemy owocowe szaszłyki. Poruszamy się przy piosence: Owocowy karnawał.
- Poćwiczymy orientację przestrzenną w grach i zabawach ruchowych ( znajomość kierunków i położenie przedmiotów w przestrzeni ).
- 15 lutego weźmiemy udział w Balu Karnawałowym w towarzystwie aktorów Teatrzyku Koliberek.
- Będziemy kontynuować cykl zajęć psychoedukacyjnych: „Spotkania z Leonem”.
- Korzystając z zimowej aury pobawimy się na śniegu, a także poćwiczymy w naszej sali i sali gimnastycznej.