Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad plan dydaktyczno-wychowawczy

Przedszkole Integracyjne nr 404                                                                         Ewa Kuran, Sylwia Zienkiewicz

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

LISTOPAD  2022 r.  GRUPA III

 

Główne zadania do realizacji:

 

  1. „Moje zdrowie i bezpieczeństwo” (Temat realizowany w ramach akcji edukacyjnej „Dzieciaki na straży” i kontynuacja zajęć programowych z zakresu edukacji zdrowotnej: „Zdrowe i racjonalne odżywianie”. ( 02.11. – 09.11.)
  • Udamy się do pracowni ceramicznej „Angoba”, aby rozwijać zdolności artystyczne formując z miękkiej gliny. Zwiedzimy wnętrza pracowni i obejrzymy piec służący do wypału prac. Po drodze, przechodząc przez ulicę utrwalimy sobie zasady bezpiecznego korzystania z przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną i bez sygnalizacji.
  • Porozmawiamy na ważne tematy: Czym jest bezpieczeństwo? Co sprawia, że czujemy się bezpiecznie? Które sytuacje są niebezpieczne i dlaczego? Jakie są funkcje poszczególnych służb ratowniczych i jak wezwać je na pomoc? Wykonamy pracę plastyczną pt. „Dzieciaki na straży” dotyczącą zasad bezpieczeństwa i zachowania w sytuacjach zagrożenia. 
  • Poznamy czynniki warunkujące nasze zdrowie, takie jak higiena, dieta i ruch. Utrwalimy etapy mycia rąk, wymienimy korzyści dla zdrowia wynikające ze spożywania warzyw i owoców, a w atmosferze zabawy będziemy wspólnie ćwiczyć według Metody  Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

 

  1. „Mój Dom” ( realizacja tematyki kompleksowej: „Jestem odpowiedzialny za środowisko, w którym żyję”). (10.11 – 18.11.)
  • Poznamy wieloznaczność słowa „dom” i porozmawiamy, dlaczego jest on każdemu tak bardzo potrzebny i jak możemy dbać o miejsce, w którym mieszkamy. Wyjaśnimy, co znaczy być odpowiedzialnym.
  • Obejrzymy różne rodzaje map i wskażemy Polskę na mapie Europy. Utrwalimy znajomość barw narodowych i wygląd godła. Nauczymy się pierwszej zwrotki hymnu państwowego, którą zaśpiewamy wspólnie z dziećmi z innych grup w przededniu Święta Niepodległości. Wykonamy  proste, papierowe kotyliony niepodległościowe.
  • Odwiedzimy piekarnię firmową Putka, do której zostaliśmy zaproszeni w celu poznania tajników przygotowania ciasta do wypieku chleba i pysznych bułeczek.
  • W ramach tematu kompleksowego Powtórne wykorzystanie przedmiotów dowiemy się, że upcykling to tworzenie nowych przedmiotów z odpadów i wykonamy ozdobne pudełka do naszej sali.

 

  1. „Jesienna plucha” (21.11. – 30.11.)
  • Omówimy zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią i porozmawiamy na temat warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz. Założymy tygodniowy kalendarz pogody, zaznajomimy się z termometrem. W ogrodzie poobserwujemy kierunek i siłę wiatru.
  • Będziemy podziwiać reprodukcje malarskie ukazujące jesienne pejzaże oraz obserwować krajobraz za oknem. Namalujemy jesienną szarugę stosując szarą farbę uzyskaną z mieszania bieli i czerni.
  • Z plastikowych opakowań, korali i ziaren wykonamy instrumenty perkusyjne. (Realizacja tematyki: Pomyśl zanim wyrzucisz )
  • Posłuchamy jesiennej muzyki a w improwizacjach ruchowych z rekwizytami zilustrujemy jej treść i nastrój. Stworzymy jesienną orkiestrę i zagramy na naszych instrumentach.
  • Wysłuchamy jesiennego koncertu w wykonaniu Rodziny Jeremiego.
  • Wspólnie z dziećmi ze Szkoły Specjalnej przy ul. Białobrzeskiej oraz kolegami z gr. IV będziemy świętować Dzień Misia w naszym przedszkolu.
  • Weźmiemy udział w Andrzejkach korzystając z zaproszenia dzieci ze Szkoły Specjalnej.

Rozpoczniemy cykl zajęć psychoedukacyjnych: „Spotkania z Leonem”, których celem jest profilaktyka zachowań agresywnych, poprzez: pogłębienie świadomości własnych uczuć, uwrażliwienie na potrzeby i uczucia  innych osób, poznanie konstruktywnych sposobów wyrażania złości, naukę radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych, uświadomienie sobie swojej roli w pomaganiu innym, poznanie zasad dobrej współpracy z innymi.