Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad plan dydaktyczno-wychowawczy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV listopad

Główne zadania do realizacji

 

1. Polska – mój dom (31.10 – 10.11.2022)

  • Poznamy legendę o powstaniu państwa polskiego – legenda O Lechu, Czechu i Rusie.Poznamy symbole narodowe: godło, flagę i hymn. Nauczymy się dwóch pierwszych zwrotek hymnu.

  • Poznamy nazwy polskich tańców narodowych. Obejrzymy je w wykonaniu różnych zespołów ludowych. Zwrócimy uwagę na stroje tancerzy.

  • Utrwalimy cyfrę 3. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkład i dokładać określoną liczbę liczmanów.

  • Poznamy literę I,i. Będziemy dokonywać analizy słuchowej i wzrokowej oraz czytać sylaby, słowa, proste zdania.

  • Będziemy doskonalić umiejętność wysłuchiwania głosek w nagłosie i wygłosie.

  • Będziemy rozwijać sprawność ręki podczas rysowania, wycinania, klejenia. Zwrócimy uwagę na estetyczne wykonywanie prac. Będziemy kolorować zgodnie z podanym kodem.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami czworakowania i marszu.

  • Pójdziemy na spacer, poszukamy poczty, biblioteki, szkoły. Poznamy najbliższą okolicę. Spróbujemy zapamiętać nazwy najbliższych ulic.

     

2. Czysta woda – temat kompleksowy (1418.11.2022)

  • W oparciu o opowiadanie Joanny Kulmowej pt. Przygody małej kropli wody przypomnimy sobie obieg wody w przyrodzie.

  • Porozmawiamy jak możemy zadbać o czystość wody w przyrodzie, jak możemy ją oszczędzać.

  • Wykorzystamy wodę w doświadczeniach – dowiemy się co pływa, a co tonie, poznamy trzy stany skupienia wody. Wykonamy oczyszczalnie ścieków, wykorzystując piasek, żwir, gazę i kamienie.

  • Poznamy literę D,d. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.

  • Utrwalimy cyfrę4. Wykorzystując liczmany będziemy dodawać i odejmować. Będziemy porównywać liczebność zbiorów, określać, gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Poznamy znaki <>=.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Będziemy kontynuować zajęcia ruchowe wykorzystaniem elementów metody V. Sherborne.

 

3. Gdy za oknem pada deszcz… (21.11. - 2.12.2022)

  • Porozmawiamy owyobraźni oraz o naszych zainteresowaniach. Dowiemy się co oznacza pojęcie hobby.

  • Będziemy rozwijać wyobraźnię muzyczną: aktywnie posłuchamy muzyki, będziemy wspólnie śpiewać, grać na instrumentach oraz wystukiwać rytm nowo poznanej piosenki.

  • Dużo czasu poświęcimy na rozwijanie mowy: będziemy opowiadać, poznawać nowe wyrażenia, ułożymy bajkę. Będziemy ćwiczyć też wypowiadanie się na określony temat, z uwagą słuchać przy tym kolegów i koleżanek.

  • Aktywnie spędzimy Dzień pluszowego misia – 25.11.

  • Poznamy litery E,e oraz U,u. Będziemy uczyć się wysłuchiwać samogłoski na początku wyrazów, w środku i na końcu. Będziemy ćwiczyć słuch fonematyczny – będziemy wyodrębniać głoski w nagłosie, a następnie układać z nich wyrazy.

  • Na podstawie dostrzeżonych regularności, nauczymy się przewidywać, co będzie dalej (Dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńska).

  • Będziemy wymyślać zabawy z użyciem poznanych liter (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E) – układać sylaby, wyrazy, odczytywać je.

  • Utrwalimy nazwy figur geometrycznych i opowiemy o ich cechach, będziemy układać z nich różne wzory i ornamenty. Będziemy posługiwać się szyframi, nauczymy się zakodować informacje i odczytać to, co zakodował ktoś inny.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń ruchowych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z wykorzystaniem szarf oraz chusty animacyjnej.