Listopad plan dydaktyczno-wychowawczy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Grupa IV listopad
Główne zadania do realizacji
1. Polska – mój dom (31.10 – 10.11.2022)
Poznamy legendę o powstaniu państwa polskiego – legenda O Lechu, Czechu i Rusie.Poznamy symbole narodowe: godło, flagę i hymn. Nauczymy się dwóch pierwszych zwrotek hymnu.
Poznamy nazwy polskich tańców narodowych. Obejrzymy je w wykonaniu różnych zespołów ludowych. Zwrócimy uwagę na stroje tancerzy.
Utrwalimy cyfrę 3. Wykorzystując zebrane kasztany będziemy przeliczać, odkładać i dokładać określoną liczbę liczmanów.
Poznamy literę I,i. Będziemy dokonywać analizy słuchowej i wzrokowej oraz czytać sylaby, słowa, proste zdania.
Będziemy doskonalić umiejętność wysłuchiwania głosek w nagłosie i wygłosie.
Będziemy rozwijać sprawność ręki podczas rysowania, wycinania, klejenia. Zwrócimy uwagę na estetyczne wykonywanie prac. Będziemy kolorować zgodnie z podanym kodem.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z elementami czworakowania i marszu.
Pójdziemy na spacer, poszukamy poczty, biblioteki, szkoły. Poznamy najbliższą okolicę. Spróbujemy zapamiętać nazwy najbliższych ulic.
2. Czysta woda – temat kompleksowy (14 – 18.11.2022)
W oparciu o opowiadanie Joanny Kulmowej pt. Przygody małej kropli wody przypomnimy sobie obieg wody w przyrodzie.
Porozmawiamy jak możemy zadbać o czystość wody w przyrodzie, jak możemy ją oszczędzać.
Wykorzystamy wodę w doświadczeniach – dowiemy się co pływa, a co tonie, poznamy trzy stany skupienia wody. Wykonamy oczyszczalnie ścieków, wykorzystując piasek, żwir, gazę i kamienie.
Poznamy literę D,d. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej. Wyodrębniać głoski w nagłosie i wygłosie. Czytać sylaby i wyrazy.
Utrwalimy cyfrę4. Wykorzystując liczmany będziemy dodawać i odejmować. Będziemy porównywać liczebność zbiorów, określać, gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Poznamy znaki <>=.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych. Będziemy kontynuować zajęcia ruchowe wykorzystaniem elementów metody V. Sherborne.
3. Gdy za oknem pada deszcz… (21.11. - 2.12.2022)
Porozmawiamy owyobraźni oraz o naszych zainteresowaniach. Dowiemy się co oznacza pojęcie hobby.
Będziemy rozwijać wyobraźnię muzyczną: aktywnie posłuchamy muzyki, będziemy wspólnie śpiewać, grać na instrumentach oraz wystukiwać rytm nowo poznanej piosenki.
Dużo czasu poświęcimy na rozwijanie mowy: będziemy opowiadać, poznawać nowe wyrażenia, ułożymy bajkę. Będziemy ćwiczyć też wypowiadanie się na określony temat, z uwagą słuchać przy tym kolegów i koleżanek.
Aktywnie spędzimy Dzień pluszowego misia – 25.11.
Poznamy litery E,e oraz U,u. Będziemy uczyć się wysłuchiwać samogłoski na początku wyrazów, w środku i na końcu. Będziemy ćwiczyć słuch fonematyczny – będziemy wyodrębniać głoski w nagłosie, a następnie układać z nich wyrazy.
Na podstawie dostrzeżonych regularności, nauczymy się przewidywać, co będzie dalej (Dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńska).
Będziemy wymyślać zabawy z użyciem poznanych liter (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E) – układać sylaby, wyrazy, odczytywać je.
Utrwalimy nazwy figur geometrycznych i opowiemy o ich cechach, będziemy układać z nich różne wzory i ornamenty. Będziemy posługiwać się szyframi, nauczymy się zakodować informacje i odczytać to, co zakodował ktoś inny.
Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń ruchowych. Poznamy nowe zabawy ruchowe z wykorzystaniem szarf oraz chusty animacyjnej.