Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

kwiecień - plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Grupa IV MARZEC

Główne zadania do realizacji

 

1. Wielkanoc (03.04-14.04.2023)

  • Spotkamy się z Kolegami i Koleżankami ze Szkoły Specjalnej na wspólnych świątecznych zajęciach – będziemy tańczyć, bawić się i wykonamy grupową pracę plastyczną.

  • Zupa nic – będziemy rozmawiać o tradycji na podstawie opowiadania J. Chmielewskiej. Zwrócimy uwagę na to, jak prawidłowo nakrywa się do stołu. Wymienimy się ulubionymi potrawami ze świątecznego stołu.

  • Własnoręcznie wykonamy świąteczne mazurki.

  • Wielkanoc w naszym regionie – na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń dzieci porozmawiamy o różnicach i podobieństwach w sposobach spędzania Świąt Wielkanocnych w zależności od regionu Polski.

  • Świąteczne porządki – będziemy doskonalić nasze umiejętności matematyczne – mierzyć dywan, rozwiązywać zagadki geometryczne i kodować. Zapoznamy się także z nominałami banknotów i monet. Będziemy bawić się w stragan ze świątecznymi pysznościami.

  • Niespodzianki w koszyczku – na podstawie zabawy sensorycznej będziemy rozmawiali o symbolice Świąt Wielkanocnych – koszyczku, święcące, palmie, baranku. Nauczymy się także piosenki Święta Wielkanocne.

  • Wykonamy także świąteczną pracę plastyczną – kurę z wykorzystaniem syntetycznych piór. Nauczymy się także składać zajączka metodą orgiami.

  • Będziemy przeprowadzać eksperymenty z wykorzystaniem jajek – zbadamy ich skorupkę i jak dużo może wytrzymać. Zatopimy je także w occie, by zobaczyć, co się stanie. Nauczymy się wyciągać wnioski z doświadczeń.

  • Na podstawie opowiadania U. Kamińskiej Bazie i palma – porozmawiamy o emocjach. Poznamy także historię palm wielkanocnych oraz wykonamy wspólną grupową palmę.

  • Śmigus-dyngus – obejrzymy sobie film wyjaśniający tę tradycję w Lany Poniedziałek.

  • Poznamy zwyczaje Wielkanocne w innych krajach.

  • Poznamy litery drukowane i pisane: R, r; G, g;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.

  • Będziemy doskonalić analizę i syntezę głoskową. Wysłuchiwać poznane głoski w nagłosie i wygłosie.

  • Będziemy rozwijać sprawność grafomotoryczną poprzez wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w kartach pracy.

  • Będziemy rozwijać umiejętność dzielenia się zabawkami, rozwiązywania konfliktów oraz uzyskiwania kompromisu.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych nr 15 – rozwiniemy szybkość, zwinność i sprawność.

  • W ogrodzie przedszkolnym będziemy bawić się w zabawy bieżne, na sprzętach.

 

2. Zmiany klimatu – temat kompleksowy z zakresu edukacji przyrodniczo‑ekologicznej (17 – 21.04.2023)

  • Za pomocą metod aktywizujących zastanowimy się wspólnie nad zmianami klimatu – co to jest, co do tego prowadzi i czy mamy na to jakikolwiek wpływ.

  • Prognoza pogody – wspólnie porozmawiamy o tym, jaką pogodę najbardziej lubimy oraz co mogłoby się stać, gdyby ciągle padał tylko deszcz lub nieustannie świeciło mocne słońce – oraz o naszym wpływie na zmiany klimatu.

  • Obejrzymy także film Uniwersytetu Dzieci Dlaczego na Ziemi jest coraz cieplej?

  • Zmiany klimatu a fauna i flora – porozmawiamy na podstawie raportu WWF o zagrożonych gatunkach.

  • Zmiany klimatu w Polsce? Czy nas też dotyczą? – porozmawiamy o tym na podstawie filmu.

  • Wykonamy także pracę plastyczną z odpadów.

  • Będziemy także doskonalić czytanie.

  • Przed śniadaniem wykonamy zestaw ćwiczeń porannych.

3. Z kulturą za pan brat (24 – 28.04.2023)

  • W oparciu o opowiadanie Kornelia i Stefan J.M.Chmielewskiej porozmawiamy o tym, czym jest szacunek.

  • Wspólnie zastanowimy się także, kto to jest artysta i w jakich dziedzinach możemy go znaleźć.

  • Wielcy malarze – poznamy wybranych malarzy i ich dzieła. Spróbujemy także odtworzyć wybrane.

  • Poznamy litery drukowane i pisane: F, f;. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej oraz czytać wyrazy z poznanych liter.

  • Na podstawie opowiadania B.Gawrońskiej Wiosenna wystawaporozmawiamy na temat właściwego zachowania w obiektach użyteczności publicznej.

  • Instrumenty w orkiestrze – zapoznamy się z niektórymi instrumentami, porozmawiamy o różnych rodzajach koncertów i jak można okazać nasze uznanie wykonawcom.

  • Weźmiemy udział w zajęciach z gimnastyki ogólnorozwojowej – będziemy usprawniać dużą motorykę oraz koordynację ruchową.

  • Poznamy także znak matematyczny -.