kwiecień - plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Przedszkole Integracyjne nr 404
Rok szkolny 2022/2023 Małgorzata Komorowska
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
KWIECIEŃ 2023, GRUPA I
I. Kolorowe pisanki, zwyczaje wielkanocne (03-14.04.2023)
• dzieci poznają wybrane zwyczaje i tradycje dotyczące Świąt Wielkanocnych w oparciu o wiersz A.Rumińskiej „Zwyczaje Wielkanocne”;
• poznają symbole Świąt Wielkanocnych podczas słuchania bajki A.Galicy „Bajeczka wielkanocna”;
• nauczą się swobodnie wypowiadać na temat treści wysłuchanego utworu;
• poznają możliwości ozdabiania pisanek wysłuchując wiersz A.Rumińskiej „Kolorowe pisanki”;
• dzieci będą tworzyły własne interpretacje plastyczne podczas ozdabiania jajek, poznają określenie „owal”;
• usprawnimy narządy artykulacyjne powtarzając słowa wiersza M.Lewickiej „Mazurki i baby” oraz naśladując koguty, dzwoneczki, kury;
• podczas zabaw dowolnych dzieci przypomną i utrwalą sobie poznane kolory i liczebniki;
• w ramach ćwiczenia pamięci oraz poprawnej wymowy nauczymy się wiersza R.Przymusa „Wielkanoc”;
• w czasie zabawy dydaktycznej „Co pasuje” dzieci utrwalą dekoracje na stół wielkanocny;
II. Wiosenna pogoda (17-21.04.2023)
• dzieci uczestnicząc w „Święcie ziemi” poznają czynniki, które wpływają na zmianę klimatu;
• spacery w pobliżu przedszkola pomogą w obserwacji środowiska przyrodniczego;
• wiersz A.Rumińskiej „Wiosenna pogoda” pozwoli na wyszukiwanie cech charakteryzujących wiosnę;
• dzieci doskonalić będą przeliczanie oglądając ilustrację „Łąka” (liczymy motyle, ptaki, kwiaty);
• „Na wiosennej łące” – dzieci ćwiczą ekspresję i fantazję ruchową podczas opowieści;
• przy wierszu E.Stadtmuller „Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna?” dzieci będą doskonaliły aparat artykulacyjny;
III. Nazywamy części ciała - lustereczko (24-28.04.2023)
• dzieci poznają różne rodzaje luster podczas recytacji wiersza A.Rumińskiej „Lustereczko”;
• nauczą się wyrażania przeżyć i odczuć przy pomocy mimiki twarzy; nazywają części twarzy (nos, oko, czoło, policzek)
• ozdabiając ramkę lusterka dzieci będą ćwiczyły wyobraźnię i motorykę małą;
• patrząc w lusterko dzieci będą posługiwały się pojęciami: wesoły, smutny;